МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Експертизи.Методичні основи проведення громадської екологічної Обмеження доступу до проектної документації. Реєстрація громадської екологічної експертизи в органах Основні проблеми, що виникають при проведенні громадської Громадська екологічна експертиза Тема 7 Запитання і завдання для самоперевірки
Які підстави для проведення ОВНС? Що міститься в матеріалах безпосереднього аналізу впливу будівництва і функціонування запроектованих об’єктів на оточуюче середовище: - фізико-географічній і кліматичній характеристиці районів майданчиків (трас) будівництва об’єктів проектованої діяльності; - загальній характеристиці об’єктів проектування і її господарської діяльності в зонах їх впливів? В чому полягає характеристика навколишнього природного середовища і оцінка впливу на нього: - загальні вимоги; - геологічне середовище та ландшафт; - повітряне середовище; - мікроклімат; - водне середовище; - грунт; - промислові відходи; - рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти? Що містять матеріали по характеристиці навколишнього соціального середовища і оцінці впливу на нього? Як оцінка вплив проектованої діяльності на навколишнє техногенне середовище? Які заходи щодо забезпечення нормативного стану навколишнього середовища та екологічної безпеки повинні бути відображені у розділі ОВНС? Що відображає комплексна оцінка впливів проектованої діяльності на навколишнє середовище та характеристика залишкових впливів? Який зміст заяви про екологічні наслідки діяльності? У чому особливість екологічної експертизи діючих об’єктів і комплексів? У чому полягає експертиза екологічних ситуацій на певних територіях? Як проводиться екологічна експертиза документації по впровадженню нової техніки і технології? Як проводиться екологічна експертиза по впровадженню нових матеріалів і речовин? Які фактори враховуються при проведенні еколого-економічної оцінки технічної документації за результатами експертизи?
План: 1.Громадська екологічна експертиза як механізм участі громадськості в прийнятті екологічно значимих рішень. 2.Випадки відмови у державній реєстрації громадській екологічній експертизі. екологічної експертизи: місцевого самоврядування; статус спостерігача в державній екологічній експертизі; 5.Громадська екологічна експертиза проекту: План дій: попередній етап, власне експертиза, підготовка зведеного висновку. 6.Участь спостерігачів у засіданнях комісії державної екологічної експертизи.
Громадська екологічна експертиза (ГЕЕ) - один з механізмів участі громадськості в прийнятті екологічно значимих рішень. Громадська екологічна експертиза почала розвиватися в 1980-х роках і незабаром стала популярним механізмом участі громадськості в прийнятті екологічно значимих рішень. На початковому етапі ГЕЕ розвивалася стихійно, без яких-небудь законодавчих рамок. Першим законодавчим документом, що містить згадування про громадську екологічну експертизу, став закон України “Про охорону навколишнього природногосередовища” [4]. Стаття 16 закону цілком присвячена громадській екологічній експертизі і говорить про те, що: - ГЕЕ можуть проводити наукові колективи і громадські об'єднання; - ГЕЕ стає юридично обов'язковою після її затвердження органами державної екологічної експертизи; - голова, члени громадських колективів експертів несуть відповідальність за правильність і обґрунтованість своїх експертних оцінок. Крім того, серед основних принципів державної екологічної експертизи проголошувалися гласність і участь громадськості. Ці положення, дуже загальні і невизначені, були уточнені і розвинуті у законі України “Про екологічну експертизу”[ 5 ]. Цей закон визначає організаторів і об'єкти ГЕЕ, порядок і умови її проведення, умови відмовлення в реєстрації експертизи і відповідальність експертів. Відповідно до закону, громадську екологічну експертизу можуть проводити зареєстровані громадські організації (об'єднання), для яких проведення ГЕЕ є статутним видом діяльності. Громадська екологічна експертиза може проводитися у відношенні тих же об'єктів, що і державна екологічна експертиза. Вона проводиться до ДЕЕ чи одночасно з нею. Суб'єкти громадської екологічної експертизи оголошують через засоби масової інформації Заяву про проведення громадської екологічної експертизи, в якій зазначаються відомості про склад громадського еколого-експертного формування, перелік спеціалістів, залучених до участі в експертизі, об'єкт екологічної експертизи, строки її проведення. Заява про проведення громадської екологічної експертизи подається до відповідних місцевих Рад, органів державної виконавчої влади та державної екологічної експертизи. У державній реєстрації ГЕЕ може бути відмовлено в наступних випадках: - громадська екологічна експертиза раніше була двічі проведена у відношенні цього об’єкта; - відомості про яке складають державну, комерційну й іншу таємницю, яка охороняється законом; - порядок державної реєстрації громадської організації (об'єднання) не відповідає встановленому порядку; - статут громадської організації, що проводить ГЕЕ, не містить положення про можливості проведення ГЕЕ. Цей перелік основ для відмовлення є вичерпним. Закон обумовлює граничний термін, протягом якого орган місцевого самоврядування повинний прийняти рішення про реєстрацію ГЕЕ. Якщо в реєстрації не відмовлено на протязі семи днів, ГЕЕ вважається зареєстрованою. Підсумковим документом громадської експертизи є висновок, що носить рекомендаційний характер. Висновок ГЕЕ направляється спеціально уповноваженим державним органам в області державної екологічної експертизи, Замовнику документації - об'єкта ГЕЕ, органам, що приймають рішення про реалізацію намічуваної діяльності, органам місцевого самоврядування, може передаватися іншим зацікавленим особам і публікуватися в засобах масової інформації. Висновок громадської екологічної експертизи здобуває юридичну чинність після затвердження його спеціально уповноваженим державним органом в області екологічної експертизи. У випадку надання юридичної чинності висновку громадської екологічної експертизи, керівник і члени експертної комісії несуть ту ж відповідальність за дотримання законодавства в області екологічної експертизи, що і керівник і члени державної експертної комісії. Крім того, корисно пам'ятати, що представники громадської організації (об'єднання), що проводить ГЕЕ, мають право брати участь у засіданнях експертної комісії відповідної державної екологічної експертизи у якості спостерігачів. Читайте також:
|
||||||||
|