Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА № 1. Предмет і завдання судової медицини. Правові, процесуальні та організаційні основи судово-медичної експертизи.

СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРОВЕДЕННЯ

НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ

Плани семінарських занять

 

КАФЕДРА КРИМІНАЛІСТИКИ ТА СУДОВОЇ МЕДИЦИНИ

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник кафедри криміналістики та

судової медицини полковник міліції

________________ Весельський В. К.

“__”_________________ 2012 року

 

 

 

ПЛАНИ

проведення семінарських занять

з курсу " СУДОВА МЕДИЦИНА "

 

 

Київ – 2012

 

КАФЕДРА КРИМІНАЛІСТИКИ ТА СУДОВОЇ МЕДИЦИНИ

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник кафедри криміналістики та

судової медицини полковник міліції

________________ Весельський В. К.

“__”_________________ 2012 року

 

З навчальної дисципліни: “Судова медицина”

Категорія слухачів:курсанти

Навчальна мета:Ознайомити студентів з історією виникнення та розвитку судової медицини як наукової дисципліни та практичної галузі медицини. Познайомити з предметом, завданнями судової медицини та методами, що використвує сучасна судова медицина.

Ознайомити студентів із організацією судово-медичної служби в Україні, процесуальними нормами та законодавчими нормативно-правовими актами, які регламентують її здійснення. Виховна мета:сприяти формуванню професійних якостей спеціаліста правоохоронної сфери діяльності з розкриття та розслідування злочинів. Розвивальна мета:розвинути інтелектуальні здібності до аналізу вихідного матеріалу при розслідуванні злочинів проти життя та здоров’я особи. Обсяг навчального часу: 2 години. Навчальне обладнання, ТЗН:мультимедійний проектор, комп’ютер. Наочні засоби:електронні документи з наочними засобами навчання, схеми у рекомендованих підручниках та посібниках. Міжпредметні та міждисциплінарні зв’язки:Забезпечуючі дисципліни: долікарська допомога, кримінальний процес, кримінальне право, кримінологія, криміналістика. Забезпечувані дисципліни: судова медицина, правові дисципліни, оперативно-розшукова діяльність.

Навчальні питання:

1. Визначення, зміст, завдання та значення судової медицини.

2. Види судово-медичної експертизи.

3. Об’єкти судово-медичної експертизи.

4. Історія розвитку судової медицини.

Література:

1. Акопов В.И. Судебная медицина. Рекомендовано Министерством образования РФ в качестве учебного пособия для студентов вузов, обучающихся по специальности «Юриспруденция». – М. – Ростов-на-Дону, 2003.

2. Атлас по судебной медицине / Под ред. Пиголкина Ю.И., Богомоловой И.Н. - М.: Мединформагенство, 2006. - 310 с.

3. Білецький Є.М., Білецька Г.А. Судова медицина та судова психіатрія. Навчальний посібник – К.: Юрінком Інтер, 2004.

4. Герасименко О.І. Словник-довідник термінів судової медицини. – К.: Видавничий дім “Ін Юре”, 2005.

5. Голяченко О.М., Ганіткевич Я.В. Історія медицини. – Т., 2004.

6. Марчук А.І. Судова медицина. Тестові завдання / Навчальний посібник. – К.: НАВСУ – Правові джерела, 1999.

7. Недоступ М.Ф. Судова медицина: Навчально-методичний посібник / МВС України; Луганськ. акад. ВС – Луганськ: РВВ ЛАВС, 2004.

8. Попов В.Л. Судебная медицина: Компетенция, нравственность. - СПб: Гиппократ, 1997.

9. Соколова О.В. Судова медицина: Курс лекцій / О.В. Соколова, Ю.І. Азаров, Б.В. Михайличенко. – К.: вид. Паливода А.В., 2005.

10. Соседко Ю.И. Судебно-медицинская экспертиза при перегревании организма. – М., 2002.

11. Судова медицина: Підручник /За ред. І.0. Концевич, Б.В. Михайличенка. - К.: МП "Леся", 1997.

12. Судова медицина: Підручник / Мін-во охорони здоров'я України. Мед. ін-т УАНМ. Нац. мед. ун-т ім. О.О. Богомольця. Запорізький держ. мед. ун-т; Заг. ред. А.С. Лісовий, Л.Л. Голубович. – К.: Атіка, 2003.

13. Тагаев Н.Н. Следы крови в следственной и экспертной практике: Методическое пособие. – Х.: Консум, 2000.

14. Тагаев Н.Н. Судебная медицина. Учебник для слушателей вузов МВД Украины. / Под ред. проф. О.М. Бандурки – Х.: Факт, 2003.

15. Тагаев Н.Н. Судебно-медицинская экспертиза в уголовном и гражданском судопроизводстве: Учебное пособие – Х.: Консум, 1998.

Методичні поради з викладання теми:

До першого питання. У вступному слові викладач акцентує увагу курсантів на особливому статусі судової медицини серед медичних та юридичних дисциплін та особливій ролі судово-медичної експертизи у розслідуванні злочинів проти життя та здоров’я особи. Потім спільно розглядається предмет, зміст, завдання судової медицини. Сучасний стан і тенденції розвитку судової медицини. Значення судової медицини в системі юридичної освіти та підготовці працівників органів внутрішніх справ.

До другого питання: Одноосібне та комісійне проведення первинної та повторної експертизи. Різниця між додатковою та повторною експертизою.

Випадки обов’язкового призначення експертизи. Комплексна експертиза. Відмінність між судово-медичною експертизою та судово-медичним дослідженням.

До третього питання. Відсоткове співвідношення експертиз різних об’єктів. Особливе значення експертизи та дослідження трупів померлих людей. Особливості освідування живих осіб. Приводи до призначення експертизи живих осіб. Що таке речові докази та які сліди біологічного походження досліджуються фахівцями в галузі судової медицини. Експертиза за матер’ялами слідчих та судових справ.

До четвертого питання.Основні етапи розвитку судової медицини, як науки. Згадки про судово-медичні дослідження в древніх писемних джерелах. Становлення наукових шкіл та організація університетської судово-медичної освіти. Історичний шлях вітчизняної судової медицини.

Запитання до семінару:

1. Предмет та завдання судової медицини.

2. Взаємозв’язок науки судової медицини і криміналістики.

3. Судово-медична експертиза, її процесуальні основи. Права, обов’язки та відповідальність судово-медичних експертів.

4. Види та об’єкти судово-медичної експертизи. Випадки обов’язкового направлення трупа на судово-медичне дослідження.

5. Судово-медична документація, її структура та порядок складання. Вимоги, що пред’являються до судово-медичної документації.

6. Організація та структура судово-медичної служби в країні. Відділи обласних бюро судово-медичної експертизи.

Завдання для самостійного вивчення:

1. Судова медицина серед медичних та юридичних галузей науки.

2. Судово-медична експертиза на різних етапах розвитку держави та права.

3. Внесок вітчизняних вчених в розвиток судової медицини.

Доцент кафедри криміналістики


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. V. Завдання.
  4. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  5. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  6. Абетково-предметний покажчик
  7. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  11. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 844

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА №8. Судово-медична експертиза трупа. | Та судової медицини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.