МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Та судової медициниЛітература ТЕМА № 2. Судово-медична танатологія. СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРОВЕДЕННЯ НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Солодкий В. М. Та судової медицини підполковник міліції
КАФЕДРА КРИМІНАЛІСТИКИ ТА СУДОВОЇ МЕДИЦИНИ
ЗАТВЕРДЖУЮ Начальник кафедри криміналістики та судової медицини полковник міліції ________________ Весельський В. К. “__”_________________ 2012 року
З навчальної дисципліни: “Судова медицина” Категорія слухачів:курсанти Навчальна мета: Поглибити, розвинути та закріпити теоретичні знання (уявлення) із судово-медичної танатології, які одержані на лекції та в процесі самостійної роботи, навчити діагностичним критеріям смерті та судово-медичній діагностиці давності її настання. Ознайомити курсантів із обов'язками лікаря-спеціаліста в галузі судової медицини при проведенні огляду місця події та трупа, методикою огляду місця події та трупа та навчити курсантів методиці констатації факту смерті, особливостям зовнішнього огляду трупа, встановленню давності настання смерті. Виховна мета:сприяти формуванню професійних якостей спеціаліста правоохоронної сфери діяльності з розкриття та розслідування злочинів проти життя та здоров’я особи. Розвивальна мета:розвинути інтелектуальні здібності до аналізу вихідного матеріалу при розслідуванні злочинів проти життя та здоров’я особи. Обсяг навчального часу: 2 години. Навчальне обладнання, ТЗН:мультимедійний проектор, комп’ютер. Наочні засоби:електронні документи з наочними засобами навчання, схеми у рекомендованих підручниках та посібниках. Міжпредметні та міждисциплінарні зв’язки:Забезпечуючі дисципліни: долікарська допомога, кримінальний процес, кримінальне право, кримінологія, криміналістика. Забезпечувані дисципліни: судова медицина, правові дисципліни, оперативно-розшукова діяльність. Навчальні питання: 1. Питання реаніматології і трансплантації органів і тканин. Правове регулювання трансплантації органів і тканин. 2. Ранні трупні зміни та їх судово-медичне значення. 3. Пізні трупні зміни та їх судово-медичне значення. Природна консервація трупа.
1. Акопов В.И. Судебная медицина в вопросах и ответах. Справочное пособие для юристов и врачей. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1998, 2004. 2. Акопов В.И. Судебная медицина. Рекомендовано Министерством образования РФ в качестве учебного пособия для студентов вузов, обучающихся по специальности «Юриспруденция». – М. – Ростов-на-Дону, 2003. 3. Атлас по судебной медицине / Под ред. Пиголкина Ю.И., Богомоловой И.Н. - М.: Мединформагенство, 2006. - 310 с. 4. Бачинський В.Т., Михайличенко Б.В., Мішалов В.Д., Ушенко О.Г. «Визначення давності настання смерті та часу утворення гематом методами лазерної електро-фотополяриметрії» Чернівці, вид. «Прут». – 2011. – 325 с. 5. Білецький Є.М., Білецька Г.А. Судова медицина та судова психіатрія. Навчальний посібник – К.: Юрінком Інтер, 2004. 6. Герасименко О.І. Словник-довідник термінів судової медицини. – К.: Видавничий дім “Ін Юре”, 2005. 7. Марчук А.І. Судова медицина. Тестові завдання / Навчальний посібник. – К.: НАВСУ – Правові джерела, 1999. 8. Недоступ М.Ф. Судова медицина: Навчально-методичний посібник / МВС України; Луганськ. акад. ВС – Луганськ: РВВ ЛАВС, 2004. 9. О.В. Филипчук, М.М. Шевчук «Посібник з судово-медичної криміналістики”, Львів, вид. «Добра справа». – 2010. – 572 с. (з додатками) 10. Соколова О.В. Судова медицина: Курс лекцій / О.В. Соколова, Ю.І. Азаров, Б.В. Михайличенко. – К.: вид. Паливода А.В., 2005. 11. Соседко Ю.И. Судебно-медицинская экспертиза при перегревании организма. – М., 2002. 12. Судова медицина: Підручник /За ред. І.0. Концевич, Б.В. Михайличенка. - К.: МП "Леся", 1997. 13. Судова медицина: Підручник / Мін-во охорони здоров'я України. Мед. ін-т УАНМ. Нац. мед. ун-т ім. О.О. Богомольця. Запорізький держ. мед. ун-т; Заг. ред. А.С. Лісовий, Л.Л. Голубович. – К.: Атіка, 2003. 14. Тагаев Н.Н. Судебная медицина. Учебник для слушателей вузов МВД Украины. / Под ред. проф. О.М. Бандурки – Х.: Факт, 2003. 15. Тагаев Н.Н. Судебно-медицинская экспертиза в уголовном и гражданском судопроизводстве: Учебное пособие – Х.: Консум, 1998. Методичні поради з викладання теми: Перед розглядом питань заняття викладач звертає увагу на філософське визначення життя і смерті, на стадії процесу вмирання з короткою їх характеристикою, на ознаки клінічної і біологічної смерті, на недоцільність, а іноді шкідливість проведення "проб на збереження життя". При висвітленні першого питання приділяється увага орієнтовним (імовірним) ознакам смерті. Акцентується на необхідності проведення реанімаційних заходів та організації виклику швидкої медичної допомоги у разі відсутності абсолютних ознак смерті та початку проведення необхідних слідчих дій у випадку наявності останніх. Розглядаються медично-соціальні та юридичні аспекти трансплантології. У другому питанні слухачі та курсанти дають визначення раннім трупним змінам, розкривають механізми їх утворення, детально зупиняються на фазах і стадіях трупних плям, їх тривалості, визначенні часу настання смерті за динамікою їх розвитку. Детально характеризують трупне заклякання, охолодження, висихання та їх судово-медичне значення. Розглядають питання встановлення за ранніми трупними змінами початкового положення і переміщення трупа, ймовірні причини смерті, тощо. Висвітлюючи третє питання, слухачі та курсанти характеризують пізні трупні зміни, час та умови їх появи, динаміку розвитку, на основі чого визначається давнина настання смерті, зупиняються на інших особливостях пізніх трупних явищ, які мають судово-медичне значення. Звертається увага на можливість руйнування та консервації трупа під впливом як природних, так і штучних факторів. Під час відповідей слухачі та курсанти вирішують ситуаційні задачі, запропоновані викладачем. В ході індивідуальною опитування, організовується дискусія. Курсанти відповідають на вище вказані питання за викликом викладача, або за власним бажанням. Після розгляду кожного з питань доцільно підвести підсумок, тобто заповнити прогалини, допущені курсантами. По закінченні заняття викладач підводить підсумки, відзначає сильні та слабкі сторони відповідей, характеризує загальний стан активності курсантів, досягнення поставленої мети, виставляє оцінки в журнал, ставить завдання по підготовці до наступного заняття, вказує необхідні для підготовки до нього літературні джерела. Запитання до семінару: 1. Дії працівника міліції при виявленні трупа та потерпілого без ознак життя. 2. Особливості дослідження трупів невідомих осіб. Дії працівника карного розшуку при судово-медичному дослідженні таких трупів. Порівняльні матеріали, які повинен зібрати слідчий для встановлення особи непізнаного трупа. 3. Клінічна та біологічна смерть, їх діагностика (ймовірні та абсолютні ознаки смерті). Дії працівника міліції при огляді потерпілого без ознак життя. 4. Судово-медична класифікація смерті, категорія, вид і рід смерті. Роль експерта у визначенні роду насильницької смерті. 5. Трупні плями, їх судово-медичне значення. Методика визначення слідчим давнини смерті за трупними плямами. 6. Трупне заклякання і охолодження трупа, їх судово-медичне значення. 7. Трупне висихання та гниття трупа, їх судово-медичне значення. 8. Види природної консервації трупів, умови їх утворення та судово-медичне значення. Завдання для самостійного вивчення: 1. Визначення поняття "танатологія". Загальна, окрема та молекулярна танатологія. 2. Особливості судово-медичного дослідження трупа. 3. Поняття "смерть". Класифікація смерті. 4. Патофізіологія процесу вмирання. 5. Судово-медичне значення термінальних станів. 6. Клінічна та біологічна смерть, їх діагностика. 7. Діагностичні критерії для визначення смерті мозку. 8. Поняття еутаназії та відповідальність лікаря за застосування еутаназії. 9. Уявна смерть. 10. Судово-медичне визначення часу настання смерті. Встановлення давнини смерті при зовнішньому і внутрішньому дослідженнях трупів. 11. Визначення давнини поховання трупів за кістковими останками.
Доцент кафедри криміналістики Читайте також:
|
||||||||
|