Схема, що розкриває систему суб’єктів державного управління;
Таблиця видів адміністративно-правових норм.
Заняття 2. Органи виконавчої влади: загальнотеоретичні питання. (Семінар – дискусія)
Завдання.Сформувати вміння:
- вільно оперувати категоріями: орган виконавчої влади, компетенція, підпорядкованість, підконтрольність, підзвітність та відповідальність (в тому числі і політична), правовий статус;
- розкривати діючу систему органів виконавчої влади, порядок призначення та звільнення керівників органів виконавчої влади, місце Президента України в системі державних органів, повноваження Президента України у сфері діяльності законодавчої виконавчої та судової гілок влади;
- визначати повноваження органу, якими він наділяється залежно від місця, що займає в системі;
- класифікувати існуючі види органів виконавчої влади;
- аналізувати законодавство, що визначає правовий статус окремих органів виконавчої влади, взаємодію окремих ланок системи органів виконавчої влади, Президента України та органів виконавчої влади;
- виявляти особливості діяльності місцевих органів виконавчої влади, розкриваючи співвідношення їх повноважень.
Сформувати компетенції:
- логічно викладати матеріал;
- аргументовано висловлювати свою думку та робити висновки;
- тлумачити законодавство та виявляти його прогалини і колізії;
- аналізувати та узагальнювати правозастосовчу практику.
План заняття.
Усно опитати студентів з питань теми заняття.
Провести дискусію «Хто повинен бути вищим органом в системі органів виконавчої влади: Кабінет Міністрів України чи Президент України?»
Вирішити ситуаційні вправи – робота в малих групах.
Інформаційне забезпечення заняття.
Список основних термінів по темі.
Схема, що розкриває систему органів виконавчої влади;
Нормативно-правові акти:
· Конституція України
· Закон України «Про Кабінет Міністрів України» від 07.10. 2010 р.
· Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Регламенту КМУ» від18.07.2007 р.