Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сукупний попит. Детермінанти сукупного попиту

Сукупний попит- це попит на вироблений національний продукт при одному з можливих рівнів цін на нього і визначається як сума витрат усіх економічних суб’єктів на кінцеві товари та послуги, вироблені в економіці за певний період часу. Сукупний попит дорівнює загальній сумі попитів усіх економічних суб’єктів: домашніх господарств(С), фірм(І), держави(G), та зовнішнього світу (чистий експорт En).

Крива сукупного попиту АD представлена на малюнку 16.1 і відображає взаємозв'язок між величиною сукупних витрат в економіці і можливим рівнем цін при постійних інших (нецінових) факторах сукупного попиту. Вона відбиває такі комбінації обсягу виробництва і рівня цін в економіці, при яких товарний і грошовий ринок знаходяться у рівновазі.

Від'ємний характер залежності між величиною сукупного попиту та загальним рівнем цін в економічній теорії пояснюється: ефектом відсоткової ставки, ефектом багатства та ефектом імпортних закупівель.

Ефект відсоткової ставки полягає в тому, що зростання рівня цін в економіці призводить до збільшення попиту на гроші. При умовах незмінної пропозиції грошей зростання попиту на них призводить до зростання відсоткової ставки (ціни грошей), а наслідком цього є скорочення витрат економічних агентів – одержувачів кредиту, що у свою чергу призводить до зниження сукупного попиту в економіці.

 

Малюнок 16.1 - Крива сукупного попиту

 

Ефект багатства полягає в тому, що зростання рівня цін знижує реальну купівельну спроможність накопичених фінансових активів з фіксованою вартістю, а це робить їх власників біднішими та скорочує їх витрати, що у свою чергу призводить до зниження сукупного попиту в економіці.

Ефект імпортних закупівель полягає у тому, що зростання рівня цін на внутрішньому ринку при незмінних цінах на імпорт переключає попит споживачів на імпортні товари, наслідком чого є скорочення величини чистого експорту, що у свою чергу призводить до зниження сукупного попиту в економіці.

На рівень сукупного попиту впливає не тільки рівень цін, але й нецінові фактори. До нецінових факторів сукупного попиту відносять усе, що впливає на складові сукупного попиту: споживчі витрати, інвестиційні витрати, державні витрати та чистий експорт.

До найбільш впливових нецінових детермінант відносять:

- доходи економічних суб’єктів та їх очікування;

- податки, відсоткові ставки, субсидії та пільги, коливання валютних курсів, умови зовнішньої торгівлі;

- пропозиція грошей в економіці та швидкість їх обертання.

Вплив нецінових детермінант на сукупний попит призводить до зсуву кривої AD у площині (ADàAD' або ADàAD''), тоді як вплив ціни відображується переміщенням точки уздовж кривої AD на малюнку 16.1 (т.Аàт.В).

Таким чином, сукупний попит в економіці формується під впливом різних факторів, вплив яких на сукупний попит у різних умовах може бути різним. Сьогодні у ринково розвинутих країнах визначальну роль у формуванні сукупного попиту відіграє кредитно-грошова політика держави.

 


Читайте також:

  1. Аналіз вимог та динаміки попиту на міжнародному та внутрішньому ринку туристичних послуг (за видами туризму, за категоріями туристів, цілей та об’єктів відвідування)
  2. Аналіз попиту
  3. Аналіз попиту
  4. Вдавані виключення із закону попиту
  5. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.
  6. Взаємодія попиту і пропозиції
  7. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  9. Взаємодія попиту і пропозиції.
  10. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  11. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  12. Взаємодія попиту та пропозиції




Переглядів: 2337

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 16. РІВНОВАГА НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ | Сукупна пропозиція: класична і кейнсіанська моделі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.074 сек.