Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття про картографічний метод дослідження

Суть картографічногометодудослідження (КМД) полягає у включенні в процес дослідження дійсності проміжної ланки – географічної карти як моделі досліджуваних явищ. При цьому карта виступає одночасно і як засіб пізнання, і як його предмет у вигляді моделі, яка замінює собою реальні явища, які безпосередньо вивчати важко або неможливо. Основи КМД розроблені професором К.О. Саліщевим (кінець 1940-1950-ті), уточнені й розвинуті професором О.М. Берлянтом (1970-1990-ті). В основі КМД лежить ширше уявлення про картографічнийметодпізнання дійсності. У взаємодії цих двох процесів можна виділити такі стадії:

1) отримання інформації І1 в результаті спостереження явищ Д1 як деякої частини дійсності;

2) опрацювання (обробка) інформації І1 і побудова карти К – просторової образно-знакової моделі досліджуваної частини дійсності;

3) вивчення карти К для вилучення з неї інформації І2 про відображені на карті явища;

4) використання отриманої інформації із залученням наявних в дослідника знань і досвіду для формування нового уявлення про модельовану частину дійсності.

В системі ”створення – використання карт“ існують тісно пов’язані між собою методи:

1) картографування (картографічний метод відображення), мета якого – перехід від реальної дійсності до карти, тобто вивчення дійсності через створення картографічних моделей;

2) картографічний метод дослідження, який використовують для пізнання дійсності через готові карти.


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  6. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  7. II. Поняття соціального процесу.
  8. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  9. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  10. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  11. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  12. YIII.3. ОБЩЕНАУЧНЫЕ МЕТОДЫ




Переглядів: 1069

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 18 | Основні способи аналізу в КМД

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.