Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Посвідченого сертифікатом станом на 1 січня 2005 р.

 

Рух права на земельну частку (пай) Кількість, тис. %
Кількість громадян, які одержали сертифікати, чоловік  
Із них нотаріально посвідчили перехід права власності 924(13,6%)
У тому числі:    
успадковано 88,1
подаровано 10,3
обміняно 0,2
продано 1,4

Цивілізований земельний ринок має формуватися еволю­ційним шляхом, у міру формування його основних елементів:

· створення відповідної правової бази;

· наявності земель як об'єкта купівлі-продажу;

· появи соціально-економічної мотивації виходу на земель­ний ринок продавців земельних ділянок;

· створення необхідної ринкової інфраструктури;

· опрацювання і запровадження організаційно-правового механізму оформлення угод та функціонування цивілізовано­го земельного ринку;

· опрацювання й запровадження механізму державного ре­гулювання земельного ринку на різних рівнях управління.

Невід'ємною умовою формування і функціонування ринку сільськогосподарських земель є створення його інфраструкту­ри, яка забезпечуватиме:

 

2. Реалізація права на землю, посвідченого державним актом станом на 1 січня 2005 р.
Рух прана власності на землю Кількість, тис. %
Кількість громадян, що одержали державні акти, чоловік
їхня частка від одержаних сертифікатів, %   74,7
Із них:    
здали земельні ділянки в оренду юри­дичним особам 51,0
ведуть селянське господарство (без ство­рення юридичної особи) 16,1
здали земельні ділянки в оренду фізич­ним особам 0,9
не переукладено договорів оренди зе­мельних часток (паїв) 32,0

· організацію та проведення земельних торгів;

· здійснення заставних (іпотечних) операцій із земельними ділянками;

· функціонування оціночної діяльності для проведення екс­пертної грошової оцінки земель;

· надання консультаційних, посередницьких та інформа­ційних послуг через консалтингові, ріелторські підприємства і спеціалізовані інформаційні видання;

· підготовку в навчальних закладах кваліфікованих кадрів для роботи у сфері ринку землі.

У період, коли ринок землі лише формується, вирішальну роль у регулюванні цим процесом має відігравати держава. За нею повинне залишитися право обмежень на оборот земель­них ділянок у ринковій сфері, особливо стосовно їх перепро­дажу, здійснення контролю за ціноутворенням на земельному ринку через відповідне законодавство. Безумовно, що визнан­ня ринкового обороту землі насамперед має спрацювати у напрямі вдосконалення форм господарювання, методології й методики ціноутворення на землю, економічного механізму господарювання, залучення інвестицій через іпотеку землі та міжгалузевого регулювання розвитку народногосподарського комплексу України.

Ринкова ціна на земельні ділянки сільськогосподарського призначення формуватиметься при купівлі-продажу їх у міру зростання платоспроможності населення й зрівноваження попиту і пропозиції. Стартовою ціною повинна виступати експертна грошова оцінка, що буде розроблена відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. № 1531. При відсутності експертної оцінки для цього можна використовувати діючу нормативну грошову оцінку 1995 року з урахуванням її індексації. Основною умо­вою запровадження ринку землі є підвищення ступеня її ліквідності, що передбачає забезпечення значних прибутків від використання землі та зростання платоспроможності сіль­ського населення. За таких умов і ціна на землю буде висо­кою. На початковому етапі запровадження ринку земель для одержання середньо- й довгострокових кредитів заставою можуть бути земельні ділянки, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб. Для активізації кредитного за­безпечення аграрного виробництва необхідно законодавчо запровадити заставу права оренди землі.

Аналіз стану формування ринку земель сільськогосподар­ського призначення в Україні свідчить, що за існуючого диспаритету цін на промислову і сільськогосподарську продук­цію, збитковості виробництва останньої, відсутності законо­давчих актів щодо регулювання ринку сільськогосподарських земель можливі спроби розкручування спекулятивно-тіньо­вого ринку. Це може призвести до обезземелення значної частини селян. Тому потрібне ефективне державне регулю­вання економічного обороту землі, особливо на початковому етапі його функціонування, спрямоване на забезпечення:

· формування ринкової інфраструктури, яка опосередковує оборот земельних ділянок;

· оподаткування доходів, одержаних від трансакцій на ринку земель;

· установлення заборони на відчуження земельних ділянок та обмежень щодо набуття їх у власність;

· надання пріоритетних прав на придбання земельних ді­лянок;

· гарантування та захисту прав суб'єктів ринку земель.

Дуже важливо на купівлю-продаж сільськогосподарських земель законодавчо ввести ряд жорстких обмежень, наприк­лад щодо мораторію на 5—7 років купленої земельної ділянки або справляння митних платежів з продажу її в підвищеному розмірі, а, можливо, на початку запровадити дозвільний поря­док відчуження земельних ділянок, який застосовують у ба­гатьох цивілізованих країнах світу.

Нині ж потрібно ширше використовувати оренду земель­них ділянок і земельних часток (паїв), що сприяє руху землі до ефективнішого господаря, який забезпечує одержання селянами-власниками належної орендної плати.

Запровадження ринкового обороту сільськогосподарських земель через купівлю-продаж потребує ґрунтовного дослідження і застосування ефективних регуляторних механізмів. З нею метою необхідно невідкладно прийняти Закон України «Про ринок земель» із наперед визначеним терміном уведен­ім його в дію, наприклад, через 2—3 роки. За цей період мають бути підготовлені всі нормативно-правові акти для реалізації Закону щодо здійснення організаційно-підготовчих заходів. За таких умов можна значною мірою уникнути бага­тьох прорахунків у ринку землі, стосовно яких існують чис­ленні застереження.



Читайте також:

  1. Види та методи контролю за динамікою розвитку і станом здоров’я дітей.
  2. Відомість встановлених ревізією фактів простроченої дебіторської заборгованості Яготинського цукрового комбінату за період з 1 січня до 31 грудня 2009 року
  3. Відомість встановлених ревізією фактів простроченої дебіторської заборгованості Яготинського цукрового комбінату за період з 1 січня до 31 грудня 2009 року
  4. ВІКОВІ КОНТИНГЕНТИ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ В РОЗРІЗІ СТАТІ станом на 01.01.89 та 01.01.99, % до підсумку
  5. За станом охорони праці
  6. Здобуття незалежності Афганістаном
  7. Земельний фонд України станом на 1 січня 2005 р.
  8. Зміна структури земельного фонду за формами власності, станом на 1 січня
  9. Знаходимо рядок з вихідним станом змінних (у нашому випадку - перший рядок).
  10. Значним проривом у відносинах між Білоруссю, Казахстаном, Російською Федерацією і Україною стало підписання у 2004 р. Єдиного економічного простору (ЄЕП).
  11. Кількість і склад органів державної податкової служби станом на 01.10.2010 р.
  12. Класифікація за станом соціально-економічного розвитку, прийнята ООН.




Переглядів: 574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концептуальні основи формування та функціонування ринку земель сільськогосподарського призначення. | Законодавчі гарантії прав на землю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.