МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Посвідченого сертифікатом станом на 1 січня 2005 р.
Цивілізований земельний ринок має формуватися еволюційним шляхом, у міру формування його основних елементів: · створення відповідної правової бази; · наявності земель як об'єкта купівлі-продажу; · появи соціально-економічної мотивації виходу на земельний ринок продавців земельних ділянок; · створення необхідної ринкової інфраструктури; · опрацювання і запровадження організаційно-правового механізму оформлення угод та функціонування цивілізованого земельного ринку; · опрацювання й запровадження механізму державного регулювання земельного ринку на різних рівнях управління. Невід'ємною умовою формування і функціонування ринку сільськогосподарських земель є створення його інфраструктури, яка забезпечуватиме:
· організацію та проведення земельних торгів; · здійснення заставних (іпотечних) операцій із земельними ділянками; · функціонування оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки земель; · надання консультаційних, посередницьких та інформаційних послуг через консалтингові, ріелторські підприємства і спеціалізовані інформаційні видання; · підготовку в навчальних закладах кваліфікованих кадрів для роботи у сфері ринку землі. У період, коли ринок землі лише формується, вирішальну роль у регулюванні цим процесом має відігравати держава. За нею повинне залишитися право обмежень на оборот земельних ділянок у ринковій сфері, особливо стосовно їх перепродажу, здійснення контролю за ціноутворенням на земельному ринку через відповідне законодавство. Безумовно, що визнання ринкового обороту землі насамперед має спрацювати у напрямі вдосконалення форм господарювання, методології й методики ціноутворення на землю, економічного механізму господарювання, залучення інвестицій через іпотеку землі та міжгалузевого регулювання розвитку народногосподарського комплексу України. Ринкова ціна на земельні ділянки сільськогосподарського призначення формуватиметься при купівлі-продажу їх у міру зростання платоспроможності населення й зрівноваження попиту і пропозиції. Стартовою ціною повинна виступати експертна грошова оцінка, що буде розроблена відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. № 1531. При відсутності експертної оцінки для цього можна використовувати діючу нормативну грошову оцінку 1995 року з урахуванням її індексації. Основною умовою запровадження ринку землі є підвищення ступеня її ліквідності, що передбачає забезпечення значних прибутків від використання землі та зростання платоспроможності сільського населення. За таких умов і ціна на землю буде високою. На початковому етапі запровадження ринку земель для одержання середньо- й довгострокових кредитів заставою можуть бути земельні ділянки, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб. Для активізації кредитного забезпечення аграрного виробництва необхідно законодавчо запровадити заставу права оренди землі. Аналіз стану формування ринку земель сільськогосподарського призначення в Україні свідчить, що за існуючого диспаритету цін на промислову і сільськогосподарську продукцію, збитковості виробництва останньої, відсутності законодавчих актів щодо регулювання ринку сільськогосподарських земель можливі спроби розкручування спекулятивно-тіньового ринку. Це може призвести до обезземелення значної частини селян. Тому потрібне ефективне державне регулювання економічного обороту землі, особливо на початковому етапі його функціонування, спрямоване на забезпечення: · формування ринкової інфраструктури, яка опосередковує оборот земельних ділянок; · оподаткування доходів, одержаних від трансакцій на ринку земель; · установлення заборони на відчуження земельних ділянок та обмежень щодо набуття їх у власність; · надання пріоритетних прав на придбання земельних ділянок; · гарантування та захисту прав суб'єктів ринку земель. Дуже важливо на купівлю-продаж сільськогосподарських земель законодавчо ввести ряд жорстких обмежень, наприклад щодо мораторію на 5—7 років купленої земельної ділянки або справляння митних платежів з продажу її в підвищеному розмірі, а, можливо, на початку запровадити дозвільний порядок відчуження земельних ділянок, який застосовують у багатьох цивілізованих країнах світу. Нині ж потрібно ширше використовувати оренду земельних ділянок і земельних часток (паїв), що сприяє руху землі до ефективнішого господаря, який забезпечує одержання селянами-власниками належної орендної плати. Запровадження ринкового обороту сільськогосподарських земель через купівлю-продаж потребує ґрунтовного дослідження і застосування ефективних регуляторних механізмів. З нею метою необхідно невідкладно прийняти Закон України «Про ринок земель» із наперед визначеним терміном уведенім його в дію, наприклад, через 2—3 роки. За цей період мають бути підготовлені всі нормативно-правові акти для реалізації Закону щодо здійснення організаційно-підготовчих заходів. За таких умов можна значною мірою уникнути багатьох прорахунків у ринку землі, стосовно яких існують численні застереження. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|