Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Упр. 331. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

1 "Have you got a Russian-English dictionary?" he asked me. "Can you let me have it for this evening? I must do some very difficult transla­tion." "All right," said I. "I won't need it tonight." 2. "I thought about you last night, Lydia," said Nellie. "Have you decided to go to Omsk with your parents or will you remain here with your aunt until you finish school?" 3. "Have you done your homework or did you leave it till the evening, Bob?" asked Mike. "I thought of inviting you to go to the theatre with me, but I remembered that you near­ly always do your homework in the evening." 4. "I am fond of Dickens," said Jack. "I have been read­ing 'The Old Curiosity Shop' the whole week. I like the novel very much. 1 arn reading it for the sec­ond time." 5. "I think my friend has finished read­ing 'Jane Eyre', said Tanya. "I hope she will give it to me soon: I am eager to read it."

Упр. 332. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

1. The shop-assistant said: "The shoe depart­ment is downstairs." 2. The professor said to his

assistant: "You have made great progress." 3. Trip teacher said to us: "You must read this text at home." 4. Paul said: "We shall have to discuss this text tomorrow." 5. She asked me: "Do you know who has taken my book?" 6. We asked him: "What has happened to you? You look so pale!" 7. She said to me: "I hope you haven't forgotten to post the letter." 8. She asked me: "Where have you put my gloves? I cannot find them." 9. They said to me: "Try this coat on before buying it. Maybe you won't like it when you have put it on." 10. Last night I was called to the telephone. An unfamiliar voice said: "Is that Dmitri speaking? My name is Pavlov. I have corne from Moscow today. I have brought some books for you from your friends I. am staying at the 'Europe' Hotel. When and where can I see you?" "Let's meet at the monument to Pushkin in the Square of Arts at five o'clock if it is convenient for you," I said. "All right," he an swered, "I shall be there."

Упр. 333 Передайте следующий диалог в кос­венной речи.

What will you order?

Give me the menu, please.

Here you are.

Chicken soup for the first course...

For the second course I recommend you

to take fried fish. It is very good.

All right, bring me fried fish.

Any vegetables?

Yes, bring me some potatoes, and then

cheese, coffee and fruit.

Yes, sir.


Читайте також:

  1. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  2. Выразите согласие/несогласие со следующими утверждениями, используя следующие речевые модели.
  3. Выучите следующие диалоги в парах.
  4. Закончите следующие предложения, используя необходимую информацию из текста.
  5. Измените предложения, используя в них оборот «сложное подлежащее».
  6. Кривая предложения конкурентной фирмы. Равновесие в краткосрочном периоде
  7. Объедините предложения так, чтобы получились связные высказывания.
  8. Переведите на русский язык следующие предложения.
  9. Переведите на русский язык следующие слова и словосочетания.
  10. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на время, выраженное формой модального глагола или его эквивалента.
  11. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на «сложное подлежащее».
  12. Переведите предложения, обращая внимание на выделенные слова, которые выступают в разных функциях в предложении.




Переглядів: 803

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Упр. 329. Передайте следующие предложения в косвенной речи. | Упр. 334. Передайте следующий диалог в косвенной речи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.