МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Метод прямого рахунку.Прибуток від реалізації продукції визначається по формулі:
Пр = Врп – Сп (4.1),
де Пр – прибуток від реалізації продукції, грн.; Врп – виручка від реалізації продукції, грн.; Сп – повна собівартість реалізованої продукції. Повна собівартість реалізованої продукції розраховується для планування й прийняття різних управлінських рішень і включає виробничі витрати (у фінансовій звітності підприємства – Формі № 2 вони відображаються у собівартості реалізованої продукції), адміністративні витрати й витрати на збут. Планову суму прибутку можна розрахувати, виходячи з відомих показників ціни й собівартості випуску товарної продукції й залишків готової продукції на початок і кінець планованого періоду. Тоді формула прийме вид:
Пр = Пон + Птп - Пок (4.2),
де Птп – прибуток від випуску товарної продукції в планованому періоді, грн.; Пон, Пок – прибуток у залишках нереалізованої готової продукції відповідно на початок і кінець планованого періоду.
Аналітичний метод. Він застосовується при незначних змінах в асортименті продукції, відсутності інфляційного росту цін і витрат. При використанні цього методу розрахунок ведеться роздільно по порівнянній і непорівнянній товарній продукції. Порівнянна товарна продукція випускалася в базисному році, що передував планованому року. Тому відомі її фактична повна собівартість і обсяги випуску. Визначається базова рентабельність порівнянної товарної продукції по формулі:
Ро = (По / Стп) * 100 % (4.3),
де Ро – рентабельність порівнянної товарної продукції, %; По – прибуток у базисному році, грн.; Стп – повна собівартість товарної продукції базисного року, грн.
Подальший розрахунок ведеться у такому порядку. 1. За допомогою базової рентабельності орієнтовно розраховується прибуток планованого року на обсяг товарної продукції планованого року, але по базовій собівартості. 2. Розраховується зміна (+,-) собівартості продукції в планованому році. 3. Визначається вплив зміни асортиментів, якості, сортності продукції. Такі розрахунки виконуються в спеціальних таблицях на основі планових даних про асортименти продукції, її якості й сортності. 4. Після обґрунтування ціни на готову продукцію планованого року визначається вплив росту (зниження) цін. 5. Вплив на прибуток всіх перерахованих факторів підсумується. 6. Враховується зміна прибутку в нереалізованих залишках готової продукції а початок і кінець планованого періоду. Метод планування прибутку шляхом знаходження крапки беззбитковості й цільового прибутку. Крапка беззбитковості – це такий така виручка і такий обсяг реалізації продукції, які забезпечують підприємству покриття всіх його витрат і нульовий прибуток. Метод планування прибутку заснований на принципі розподілу витрат на постійному й змінні й розрахунку маржинальной прибутку. Маржинальная прибуток – це різниця між виторгом від реалізації й змінних витрат. Вона використовується для покриття постійних витрат пре прийняття й формування прибутку. На підприємстві розподілу підлягає чистий прибуток, що залишається в розпорядженні підприємства після виплати податків. Порядок розподілу прибутку регламентується уставом підприємства й внутрішніх документів. Держава не втручається в процес розподілу прибутку. Законодавчо встановлений розмір резервного капіталу для акціонерного товариства. Чистий прибуток розподіляється між власниками підприємства (акціонерами й засновниками) і самим підприємством, а усередині підприємства - по фондах грошових коштів. Порядок визначення розміру дивідендів і їхньої виплати встановлюється в уставі акціонерного товариства. У кожному звітному періоді сума виплачуваних дивідендів визначається зборами акціонерів. У періоди технічного переозброєння й модернізації виробництва, освоєння нових видів продукції й нових технологій підприємство має потребу у фінансових ресурсах, і надати їх повинні в першу чергу власники. Тому дивіденди в цей період можуть не виплачуватися, а реінвестовуватися в підприємство. Розподіл чистого прибутку на підприємстві є одним з напрямків внутріфірмового планування, відображає процес формування фондів і резервів для фінансування потреб виробничого й соціального розвитку підприємства. За рахунок чистого прибутку на підприємстві створюються наступні фонди коштів: 1) фонд розвитку виробництва; 2) фонд соціального споживання; 3) резервний фонд; 4) фонд матеріального заохочення. Напрямку використання коштів фондів, створених за рахунок чистого прибутку, що випливають. Фонд розвитку виробництва: 1) фінансування витрат на науково-дослідні, проектні, дослідно-конструкторські й технологічні роботи; 2) фінансування розробки й освоєння нової продукції й технологічних процесів; 3) фінансування витрат на вдосконалювання технології й організації виробництва, модернізації встаткування, технічне переоснащення й реконструкцію діючого виробництва, нове будівництво об'єктів, проведення природоохоронних заходів; 4) погашення довгострокових кредитів і відсотків по них; 5) здійснення короткострокових і довгострокових фінансових вкладень, участь у статутних фондах інших підприємств. Фонд соціального споживання: 1) проведення оздоровчих, культурно-масових заходів, у тому числі придбання путівок на відпочинок і оздоровлення; 2) фінансування інших подібних витрат, наприклад, організація харчування працівників підприємства в заводських їдальнях за зниженими цінами, оснащення кімнат гуртожитку, клубів комп'ютерами, теле- і радіоапаратурою та ін. Резервний фонд: 1) покриття непередбачених збитків і втрат; 2) виплата дивідендів по привілейованих акціях в акціонерних товариствах. Фонд матеріального заохочення: 1) виплата премій працівникам підприємства за результатами роботи за рік, одноразове преміювання окремих працівників за трудові досягнення; 2) одноразова матеріальна допомога працівникам підприємства; 3) одноразова матеріальна допомога ветеранам, пенсіонерам та ін. Прибуток, що залишається в розпорядженні підприємства, розподіляється на прибуток, що збільшує вартість майна, тобто прибуток, що бере участь у процесі нагромадження, і, спрямовану на споживання й не вартість, що збільшує, майна. Фінансовій службі необхідно визначити оптимальне співвідношення між фондами нагромадження й споживання. До фондів нагромадження відносять резервний фонд, фонд розвитку виробництва. До фондів споживання відносять фонд матеріального заохочення й кошті фонду соціального споживання. Якщо прибуток не направляється на споживання, то він залишається на підприємстві й відображається у 1 розділі пасиву балансу як резервний капітал та нерозподілений прибуток. Наявність нерозподіленого прибутку свідчить про фінансову стабільність підприємства й наявність фінансових джерел для його розвитку. Читайте також:
|
||||||||
|