Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прибуток від реалізації продукції його формування та методи розрахунку.

Прибуток, що залишається в розпорядженні підприємства після сплати обов'язкових податків і зборів називається чистим.Порядок формування чистого прибутку підприємства подано на рис. 4.5.

Чистий прибуток залишається у розпорядженні підприємства и підлягає подальшому розподілу і використанню для забезпечення інтересів власників підприємства, а також фінансування його соціально-економічного розвитку.

Показники прибутку характеризують абсолютну ефективність господарської діяльності підприємств. На розмір прибутку впливають дві групи факторів: зовнішні й внутрішні.

До зовнішніх факторів відносяться:

1) природні умови;

2) транспортні умови;

3) соціально-економічні умови;

4) рівень розвитку зовнішньоекономічних зв'язків;

5) ціни на виробничі ресурси.


 

 

 

Рис. 4.2. Схема розрахункуфінансових

результатів від операційної діяльності

 

Рис. 4.3. Схема розрахункуфінансових

результатів від звичайної діяльності

до оподаткування


Внутрішні фактори зміни прибутку підрозділяються на основні і неосновні.

До основних внутрішніх факторів відносяться:

1) собівартість реалізованої продукції й структура витрат;

2) номенклатура й асортименти продукції;

3) обсяг реалізації продукції.

Як відомо, прибуток залежить від обсягу реалізації продукції. При високій питомій вазі постійних видатків у собівартості продукції ріст обсягів реалізації приводить до ще більшого зростання прибутку в результаті зниження постійних видатків, що доводяться на одиницю продукції.

 

 

Рис. 4.5. Схема формування чистого прибутку підприємства

 

Тому що прибуток визначається як різниця між ціною й собівартістю продукції, те очевидно, що на розмір прибутку впливають ріст цін і зниження собівартості.

Рівень цін обмежується платоспроможним попитом споживачів, тому в ринковій економіці важливим фактором зростання прибутку є зниження витрат. Однак зниження витрат не повинне погіршувати якість продукції.

До числа факторів зростання прибутку варто віднести відновлення номенклатури й асортиментів продукції. Підвищення якості продукції, поліпшення дизайну, технічні вдосконалення вимагають додаткових витрат, тому доцільно їх проводити на етапі зрілості продукції, коли виручка від її реалізації та прибутки досить стабільні та знаходяться на високому рівні. У цьому випадку відповідно до концепції життєвого циклу продукції забезпечується ріст продажів, цін і прибутку.

Крім того, на розмір прибутку істотно впливають методи регулювання, самостійно обрані підприємством на основі діючих загальних правил організації бухгалтерського обліку при виборі облікової політики:

1) зміна вартості границь віднесення предметів до основних фондів або малоцінним і швидкозношуваним предметам (МШП);

2) вибір способу нарахування зносу на МШП;

3) вибір порядку нарахування зносу по основних фондах;

4) вибір порядку нарахування зносу по нематеріальних активах;

5) вибір методу оцінки витрачених виробничих запасів;

6) вибір порядку списання витрат з ремонту основних засобів на валові витрати;

7) вибір способу розподілу витрат між окремими об'єктами обліку й калькулювання;

8) зміна строків погашення витрат майбутніх періодів;

9) вибір методу визначення виручки від реалізації продукції;

10) створення резервів майбутніх витрат і платежів.

Неосновні внутрішні фактори пов'язані з порушенням господарської дисципліни. До них відносяться цінові порушення, порушення умов праці й вимог до якості продукції, що ведуть до штрафів і економічних санкцій.

Зовнішні фактори не піддаються регулюванню з боку підприємства. Внутрішні фактори можуть бути використані для забезпечення зростання прибутку.

Планування прибутку є складовою частиною фінансового планування. Виділяють три методи планування прибутку від виробництва й реалізації продукції.


Читайте також:

  1. V. Підриємницький дохід і прибуток
  2. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  3. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  4. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  5. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  6. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  7. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  8. Адміністративні методи управління
  9. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  10. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  11. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  12. Аерометоди




Переглядів: 629

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування прибутку підприємства. | Метод прямого рахунку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.