Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні школи менеджменту.

 

Класична (або адміністративна) школа менеджменту (1920 - 1950 рр.). Її автори - Тейлор, Гільберт, Файоль та ін. З виникненням адміністративної школи фахівці почали постійно розробляти підходи до вдосконалення управління організацією в цілому. Прибічники класичної школи управління майже не розглядали соціальних аспектів управління. Мета школи - створення універсальних принципів управління. Найбільший внесок зробив французький вчений Анрі Файоль - «управляти - це означає передбачити, організовувати, розпоряджатися, узгоджувати, контролювати». Йому також належить класифікація видів діяльності підприємства (технічна, комерційна, фінансова, захисна, бухгалтерська, адміністративна) та 14 принципів управління.

Школа людських відносин (1930 - 1950 рр.) з’явилася як відповідь на неспроможність цілком усвідомити людський фактор як головний елемент ефективності управління. Представники Мері Фоллетт та Елтон Мейо. Фоллетт вперше визначила менеджмент як «забезпечення виконання роботи за допомогою інших осіб». Мейо відзначив, що чітко розроблені робочі операції та хороша заробітна платня не завжди ведуть до підвищення продуктивності праці, як вважали представники класичної школи. Сили, що виникають під час взаємодії між людьми можуть переважити зусилля керівника. Іноді робітники набагато сильніше реагують на тиск з боку колег, ніж на бажання керівництва та матеріальні стимули.

Пізніші дослідження, які проводив А.Маслоу та інші психологи, допомогли зрозуміти причини цього явища. Мотивами вчинків людей можуть бути не економічні сили, а різноманітні потреби, котрі лише частково можуть бути задовольнені за допомогою грошей. Чим вищим є рівень розвитку суспільства, тим меншу роль відіграють гроші в мотивації праці.

Дослідження психологічних аспектів людських відносин вимагало розвитку соціології та методів дослідження поведінки робітника. Тому у 1950 роках з’явилася школа поведінкових наук. Її представники: Кріс Арджиріс, Ренсіс Лайкерт, Дуглас МакГрегор, Фредерік Герцберг та ін. Вони вивчали різні аспекти соціальної взаємодії, мотивації, характеру влади та авторитету, організаційної структури, комунікації в організаціях, лідерства, змін змісту роботи та трудового життя.

Цей підхід був призначений в більшій мірі надати допомогу робітникові в усвідомленні своїх власних можливостей на основі використання концепції поведінкових наук у побудові та управлінні фірмою. Основною метою цієї школи є підвищення ефективності фірми за рахунок підвищення ефективності людських ресурсів. Концепція поведінкових наук є актуальною і в наш час за умови доповнення її кількісним, процесним, системним та ситуаційним підходами.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Основні засоби
  3. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  4. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Артеріальний пульс, основні параметри
  8. Базові поняття системи менеджменту.
  9. Базові поняття системи менеджменту.
  10. Банківська система та її основні функції
  11. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  12. Братства та братські школи.




Переглядів: 794

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цілі комерційного підприємства. | Види менеджменту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.071 сек.