Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Малюнок № 3.2.

 

Математичні екскурсії є однією з форм позакласної роботи з математики і відносяться до освітніх екскурсій. Це пояснюється тим, що під час їх проведення діти набувають нові знання, поглиблюють і закріплюють наявні, а також знаходять їм практичне застосування. Кожна математична екскурсія має свою чітку мету, виходячи з якої вчитель добирає найдоцільніші методи й форми керівництва пізнавальною діяльністю учнів як під час проведення екскурсії, так і в наступній роботі після неї. Для учнів І-ІІ класів можна рекомендувати проводити короткочасні екскурсії з метою зміцнення у школярів навичок лічби, вимірювання невеликих відстаней, визначення відстаней на око, збирання матеріалу для задач практичного змісту. Для учнів ІІІ-ІУ класів можна проводити триваліші екскурсії, завданнями яких окрім названих вище, можуть бути виконання вимірювальних робіт на місцевості, ознайомлення з застосуванням математики у практичній діяльності людей на сучасному виробництві тощо. Враховуючи вікові особливості дітей, їх математичну підготовку, мету і об’єкт екскурсії, вчитель розробляє план її проведення та готує до неї учнів. У результаті підготовчої роботи кожен учень чи група учнів повинні знати, що і для чого будуть робити, що мають занотувати у записник, які матеріали слід зібрати. Проведення екскурсії завершується підведенням її підсумків, складанням і здачею звітів про екскурсію. Дуже корисно розвивати під час екскурсій окомір учнів. Для полегшення визначення відстаней на око корисно ознайомити дітей з таблицею, яку запропонував В.Вітковський. У таблиці № 3.11. вказано з якої відстані видно в ясну погоду на рівній місцевості певні предмети.

До шкільних математичних стіннівок відносять математичні газети, математичні листівки. Математична преса у початкових класах містить переважно цікавий матеріал у формі задач-жартів, головоломок, ребусів тощо. Основна мета таких матеріалів полягає в тому, щоб підвищувати інтерес учнів до математики. Математична газета для молодших класів повинна мати яскраве оформлення, задачі і малюнки повинні бути представлені у цікавій формі, з образами знайомих і звичних дітям казкових героїв. Дуже подобається дітям матеріал стіннівок, якщо він викладений у віршованій формі. Використання математичних газет, як однієї з форм позакласної роботи з математики, надає широкі можливості для залучення до творчої роботи окремих учнів (художників, витівників, допитливих тощо), а також всіх учнів класу до розширення і збагачення своїх математичних знань. Для того, щоб математична газета відігравала значну навчально-виховну роль, потрібно надавати учням більше самостійності в її оформленні та створенні. Вивчення змісту математичних газет, які випускаються у початкових класах, дає підставу стверджувати, що у газеті слід вміщувати короткі історичні довідки про розвиток математики та її використання у практичній діяльності людини, задачі-жарти, ребуси математичного змісту, загадки з повідомленням тих, хто дав правильні відповіді. Можна інколи вміщувати інформацію про хід і результати якогось виду навчальної чи позакласної роботи. Подамо стислий зміст однієї з математичних газет, підготовлених студентами-практикантами педагогічного факультету: 1. З історії розвитку комп’ютерних ігор. 2. Відповіді на задачі, вміщені у попередньому номері, з повідомленням прізвищ тих учнів, які правильно їх розв’язали. 3. Задача: Голуб пролітає 40 м за секунду, а ластівка - 75 м. На скільки секунд менше витратить ластівка, щоб пролетіти три кілометри? 4. Задача-жарт: Мишко та Івасик збирали гриби. Скільки у тебе грибів, - спитав Мишко, - півдесятка буде? Івасик відповів: - Візьми половину моїх грибів, а мені дай гриб, тоді у мене буде півдесятка. – А у тебе скільки грибів? - спитав Івасик. Мишко відповів: - Відніми половину моїх грибів та ще один гриб, тоді у мене залишиться ще півдесятка. Скільки грибів зібрали обидва хлопчики разом? 5. Головоломка: Проведіть на цьому годиннику п’ять прямих ліній так, щоб у кожній частині числа при додаванні давали б одну і ту ж саму суму. 6. Загадки: а) Брат за братом біжить та догнати не може. б) Два брюшка, чотири вушка, що це буде? в) Чотири брати під однієї стріхою живуть.

 

Таблиця № 3.11. “Відстані, з яких видно в ясну погоду на рівній місцевості певні предмети”.

 

Дзвіниці .................................................................................................. 16-20 км
Вітряки ........................................................................................................ 11 км
Окремі будинки .............................................................................................. 5 км
Вікна у будинках ............................................................................................. 4 км
Димарі на дахах ................................................................................................ 3 км
Окремі дерева та окремі люди.......................................................................... 2 км
Кілометрові стовпи .......................................................................................... 1 км
Квіти та частини одягу ................................................................................. 270 м
Ґудзики і металеві прикраси ....................................................................... 170 м
Обличчя людей ........................................................................................ 160 м
Вираз обличчя ............................................................................................... 110 м
Очі .................................................................................................................... 60 м

 

Вивчення досвіду роботи вчителів показує, що далеко не всі педагоги приділяють увагу позакласній роботі з математики. Можна назвати цілу низку об’єктивних і суб’єктивних причин такого відношення до позакласної роботи. Не вдаючись до їх аналізу, вкажемо, що негативне відношення до цієї форми роботи з боку вчителів, у значній мірі, знижує реалізацію можливостей виучуваного дітьми курсу математики для всебічного розвитку розумових здібностей учнів, спостережливості, допитливості, інтересу до вивчення математики, а це, у свою чергу, веде до зниження рівня математичної підготовки школярів у початковій школі.


Читайте також:

  1. В якій камері утворюється малюнок у сирі швейцарському?
  2. Малюнок 11.1.
  3. Малюнок 11.2.
  4. Малюнок 11.3.
  5. Малюнок 11.7.
  6. Малюнок 16.2 - Крива сукупної пропозиції
  7. Малюнок 7.2.1. Етап проектування.
  8. Малюнок 8.1.
  9. Малюнок 8.3.
  10. Малюнок 8.4.
  11. Малюнок 8.5.
  12. Малюнок 8.7 - Види еластичності попиту




Переглядів: 752

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Позаурочна і позакласна робота з математики у початкових класах. | ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗА РОЗДІЛОМ ІІІ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.