МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ 5 страницаМета МОЗМ – розробка загальних питань законодавчої метрології, у тому числі встановлення класів точності засобів вимірювань; забезпечення однаковості визначення типів, зразків і систем вимірювальних приладів; рекомендації з їх випробувань для уніфікації метрологічних характеристик; порядок повірки і калібрування засобів вимірювань; гармонізація верифікаційної апаратури, методів звірення, повірок і атестацій еталонних, зразкових і робочих вимірювальних приладів; розробка оптимальних форм організації метрологічних служб і забезпечення єдності державних наказів з їх введення; надання науково-технічної допомоги країнам, що розвиваються, у створенні й організації метрологічних служб і оснащення належним обладнанням; встановлення єдиних принципів підготовки кадрів у галузі метрології з урахуванням різних рівнів кваліфікації. На 4-й Міжнародній конференції МОЗМ у 1972 р. її цілі були доповнені більш загальним формулюванням, що висвітлює суть основних завдань міжнароднї співпраці: встановлення взаємної довіри до результатів вимірювань технічних характеристик сировини, напівфабрикатів і промислової продукції, що проводяться в кожній із країн-учасниць Конвенції, визначення загальних принципів законодавчої метрології; встановлення необхідних і достатніх характеристик і вимог, яким повинні відповідати засоби вимірювань, щоб їх застосування після узгодження з країнами-членами могло бути рекомендоване в міжнародному плані. На наступних конференціях завдання доповнювались відповідно до розвитку сертифікації, а також стандартизації систем управління якістю на основі міжнародних стандартів ISO серії 9000. Так, на 8-й Конференції МОЗМ у 1988 р. до нових актуальних завдань були включені пропозиції з проведення досліджень методів повірки засобів вимірювань у їх виробників з урахуванням діючих на підприємствах систем управління якістю, що відповідають стандартам ISO 9000. Вищий керуючий орган МОЗМ – Міжнародна конференція законодавчої метрології, що скликається раз на чотири роки. В роботі конференції, зазвичай, беруть участь не тільки країни–члени, але і ті країни, які не планують стати членами, а також різні міжнародні спілки, діяльність яких пов’язана з метрологгією. Рішення, що прийняті МОЗМ, мають рекомендаційний характер і лише морально зобов’язують країн-членів організації застосувати їх за потреби. Виконавчий орган МОЗМ – Міжнародний комітет законодавчої метрології складається із представників кожної країни-члена МОЗМ. Представники не наділені правом брати на себе зобов’язання від імені уряду своєї держави. При Комітеті діє консультативний орган – Рада президента (Міжнародного комітету законодавчої метрології). До його складу входять два віце-президенти, директор Міжнародного бюро законодавчої метрології і п’ять найактивніших членів Міжнародного комітету законодавчої метрології. Рішення, зазвичай, приймаються на сесіях Комітету, які проводяться щороку, а в особливих випадках – через листування. Резолюції, що приймаються Комітетом, дійсні при одноголосній підтримці всіх його членів. Роботу Комітету і Конференції координує Міжнародне бюро законодавчої метрології (МБМЗ, знаходиться в Парижі). Бюро видає інформаційні матеріали, веде фонд документації, займається пропагандою досягнень у галузі метрології шляхом експозиції у своїх демонстраційних залах. Бюро проводить постійний взаємний обмін інформацією з учасниками МОЗМ, а також щоквартально випускає «Бюлетень МОЗМ» (французькою мовою – офіційній для організації). Технічні комітети (ТК) і підкомітети (ПК) є, як прийнято в подібних організаціях, робочими органами МОЗМ, мали до останнього часу інші назви: секретаріати-пілоти і секретаріати-доповідачі відповідно. Зараз йде перехід на ТК і ПК, але він ще не завершений. Секретаріати-пілоти відповідають за певну галузь метрології, а секретаріати-доповідачі ведуть конкретні аспекти в кожній галузі. До міжнародної робочої групи входять представники секретаріата-пілота (ТК) і секретаріатів-доповідачів (ПК) різних країн, що хочуть брати участь в роботі, а також представники інших міжнародних організацій, що співпрацюють з МОЗМ. У міжнародних робочих групах може бути два види членства: – член П – представник країни-учасниці МОЗМ; – член О – представник країни-спостерігача. Головне завдання ТК – складання програми робіт, що розрахована на період чотири роки і затверджується вищим керуючим органом МОЗМ. ТК і ПК за характером створюваних ними документів поділяються на три основні групи: – із загальних питань метрології; – з окремих видів вимірювань; – з метрологічного забезпечення окремих галузей діяльності. МОЗМ видає два види документів: міжнародні документи (МД) і міжнародні рекомендації (МР). МД мають директивний характер і призначені для робочих органів МОЗМ, МР – мають рекомендаційний характер і призначені для країн-членів МОЗМ. МР і МД видаються англійською і французькою мовами і розсилаються країнам-членам. Взаємне визнання результатів випробувань і сертифікації безпосередньо пов’язане з визнанням результатів повірки засобів вимірювань. Працюючи в цьому напрямі, МОЗМ затвердила міжнародний документ «Рекомендації зі співставлення дво- і багатосторонніх угод про визнання результатів випробувань, затвердження типу, повірки». Розробки МОЗМ, спрямовані на укладення угод про взаємне визнання, зробили значний внесок у можливість утворення Міжнародної системи сертифікації засобів вимірювань як добровільної і відкритої системи. Діяльність МОЗМ у цьому напрямі не суперечить прийнятим рекомендаціям ISO/IEC. Навпаки, МОЗМ не тільки враховує настанови ISO/IEC, безпосередньо пов’язані з метрологією, а також бере участь у роботі майже 30 технічних комітетів ISO. Крім того, МОЗМ співпрацює з такими міжнародними організаціями, як IEC, ЮНІДО, МОМВ, ІМЕКО та інші. ІМЕКО – Міжнародна конференція з вимірювальної техніки і приладобудування – утворена в 1958 р. і є науковою, консультативною організацією. Форма її роботи – проведення міжнародних конгресів і семінарів з актуальних проблем розвитку вимірювальної і діагностичної техніки. ЮНІДО – організація системи ООН з промислового розвитку, головна мета якої – сприяння індустріалізації країн, що розвиваються. Таким чином, ділові контакти з організаціями, здавалося б, різного профілю спрямовані до однієї мети – сприяння науково-технічному прогресу і міжнародним економічним зв’язкам. Форми співпраці МОЗМ з іншими міжнародними організаціями різні: обмін інформацією з проведених і запланованих робіт, участь у завданнях (з правом дорадчого голосу), утворення змішаних комітетів. Усі вони переслідують одну мету – уникнути дублювання в роботі та максимально використати зусилля і напрацювання інших організацій у виконанні поставлених завдань. Сертифікати МОЗМ. З 1 січня 1995 р. введена система сертифікатів МОЗМ. Сертифікат МОЗМ – це документ, що підтверджує відповідність засобу вимірювань певній Міжнародній рекомендації (МР) МОЗМ. МР містить технічні вимоги, опис процедури випробувань і форму звіту з випробувань. Сертифікат МОЗМ дає гарантію виробнику засобів вимірювань у тому, що його виріб відповідає міжнародним вимогам, які визнаються більшістю країн світу. На кінець 1995 р. у Системі сертифікатів МОЗМ діє 16 МР. У цьому ж році видано більше 160 сертифікатів МОЗМ 32 виробникам у 12 країнах. З метою удосконалення Системи утворена технічна консультативна група з сертифікації (ТАГсерт). У її роботі беруть участь: Австралія, Китай, Данія, Німеччина, Японія, Куба, Норвегія, Польща, Росія, Словаччина, Великобританія, США, Україна, Югославія. ТАГсерт щорічно доповідає перед МОЗМ, робота її організована в основному через листування. Секретаріат веде МБЗМ, робоча мова – англійська. Завдання на найближчу перспективу включають: прискорення робіт з взаємного визнання шляхом порівняння і обміну результатами випробувань; розповсюдження Системи на несерійні засоби вимірювань; розповсюдження інформації про Систему; опрацювання процедур використання Системи сертифікатів МОЗМ для групи однотипних засобів вимірювання. МЗБМ займається визначенням думок країн-членів МОЗМ щодо завдань розвитку Системи, розсилаючи для цього опитувальник, що стосується робочих доповідей ТАГсерт з пріоритетних напрямів. Серед пропозицій підприємств (фірм)-виробників, зацікавлених у сертифікації своєї продукції у Системі сертифікації МОЗМ, МБЗМ відмічає міжнародне визнання сертифікатів на засоби вимірювань усіма країнами-членами МОЗМ; розповсюдження Системи на автоматичні зважувальні пристрої та інше. Система сертифікації засобів вимірювання МОЗМ дає можливість будь-якій країні-члену отримати сертифікат про відповідність конкретного приладу, який виробляється підприємством у даній країні, вимогам певної МР МОЗМ. Інші країни-учасниці МОЗМ на добровільній основі приймають рішення про визнання (невизнання) такого сертифікату. Будь-яка країна, яка приєднається до Конвенції 1956 р., отримує всі права країни-члена МОЗМ, у тому числі відносно Системи сертифікатів МОЗМ. У галузі метрології працюють також інші міжнародні організації: МККР – Міжнародний консультативний комітет з радіозв’язку; МККТТ – Міжнародний консультативний комітет з телефонії та телеграфії; ІКАО – Міжнародна організація цивільної авіації; МАГАТЕ – Міжнародне агентство з атомної енергії; КОСПАР – Комітет з дослідження космічного простору. 2.3.3. Міжнародна конфедерація з вимірювань Міжнародна конфедерація з вимірювання (ІМЕКО) досліджує теорію та практику вимірювальної техніки. Вона створена у 1958 р. і об’єднує 39 країн. ІМЕКО входить до складу 5 світових наукових організацій (FIACC) і є конфедерацією національних науково-технічних товариств, які займаються вимірювальною технікою і спорідненими питаннями (IFAC – International Federation of Automatic Control –Международная федерация автоматического управления ИФАК (IFAC), IFIP – International Federation for Information Processing –Международная федерация по обработке информации, IFORS – Международная федерация обществ операционных исследований(International Federation of Operational Research Societies) та IMACS – Международная ассоциация применения математики и компьютеров в моделировании (International Association for Mathematics and Computers in Simulation). Основною метою ІМЕКО є обмін досвідом між вченими різних країн з питань наукових основ і техніки вимірювань, а також наукового приладобудування. Формою діяльності ІМЕКО є проведення міжнародних конгресів і симпозіумів. У структурі ІМЕКО діють 16 тематичних ТК, наприклад: 1 – Вища освіта (Секретаріат усіх ТК в Угорщині); 2 – Фотонні детектори; 3 – Вимірювання сили та маси; 8 – Метрологія; 11 – Метрологічні рекомендації; 13 – Вимірювання в біології та медицині; 17 – Вимірювання у робототехніці та ін. Технічні комітети ІМЕКО сприяють обміну інформацією за своєю тематикою між спеціалістами різних країн. Нині надзвичайно важливим стає регіональне співробітництво національних метрологічних організацій, особливо у межах європейських метрологічних організацій, до яких належать Західноєвропейське об’єднання із законодавчої метрології (WELMEC, ЗЄЗМ) і Метрологічна організація країн Західної Європи (EUROMET, ЄВРОМЕТ). ЗЄЗМ було засновано у жовтні 1989 р. у Брауншвайзі на організаційному засіданні представників Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) і Європейської асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ). Основним його завданням є гармонізація і координація діяльності регіональних і національних служб законодавчої метрології для усунення перешкод у міжнародній торгівлі та з метою вільного обігу товарів у Європі. Метою діяльності ЗЄЗМ є створення таких умов діяльності національних служб законодавчої метрології, які б забезпечували взаємне визнання сертифікатів випробувань і метрологічної повірки засобів вимірювальної техніки. 2.3.4. Всесвітня метеорологічна організація Правовою основою для цього стала Конвенція про Всесвітню метеорологічну організацію 1947 р. (м. Вашингтон, США). Метою ВМО є сприяння: організації мережі станцій та центрів для метеорологічних і гідрологічних спостережень та служб; створенню і функціонуванню системи швидкого обміну метеорологічною інформацією у цій сфері; стандартизації метеорологічних і пов’язаних з ними спостережень і забезпеченню публікації результатів цих спостережень та статистичних даних; застосуванню метеорології в авіації, мореплавстві, сільському господарстві для розв’язання проблем водних ресурсів тощо; діяльності у сфері оператовної гідрології; тісному співробітництву метеорологічної і гідрологічної служб; дослідженню і підготовці фахівців цих галузей. За рекомендацією ВМО засновано Всесвітню службу погоди. Вона базується на використанні даних наземних спостережень, метеорологічних супутників і системи всесвітніх та регіональних метеорологічних центрів, що функціонують за допомогою національних служб погоди держав-членів ВМО. 1979 р. у Женеві на Всесвітній конференції з проблем клімату прийнято Всесвітню кліматичну програму ВМО. Її основне призначення – поглибити знання щодо клімату, змін та їх наслідків, спричинених як природними, так і антропогенними факторами. У 1989 р. році створено Глобальну систему спостережень за атмосферою. Це служба оперативного повідомлення з метою з’ясування змін концентрації в атмосфері газів, що зумовлюють парниковий ефект, стану озонового шару, а також виявлення кислотних та інших дощів, що несуть хімічне забруднення. Найвищим органом ВМО є Всесвітній метеорологічний конгрес, де всі держави – члени організації представлені керівниками національних метеорологічних служб. Скликається кожні 4 роки. Визначає загальну політику ВМО, затверджує її бюджет і програму. Обирає робочі органи: Виконавчу раду, Секретаріат. Виконавча рада складається з 36 членів. Контролює виконання резолюцій конгресу та дотримання технічних регламентів, проводить дослідження і дає рекомендації з питань, що потребують міжнародних дій. Скликається не рідше одного разу на рік. Секретаріат, який очолює генеральний секретар, є постійно діючим адміністративним органом. У рамках ВМО функціонує шість регіональних метеорологічних асоціацій (Європи, Азії, Африки, Північної і Центральної Америки, Південної Америки та південно-західної частини Тихого океану). Вони координують метеорологічну та пов’язану з нею діяльність у відповідних регіонах. Працює також вісім технічних комісій, що складаються з експертів, які призначаються державами – членами ВМО і відповідальні за вивчення авіаційної, сільськогосподарської та морської метеорології, атмосфери Землі, основних систем гідрології, кліматології, приладів і методів спостережень. Україна – член ВМО з 1951 р. Всесвітня метеорологічна організація 23 березня, в день коли набула чинності Конвенція про заснування ВМО, відзначає Всесвітній метеорологічний день. [Вгору] [Вниз] 2.4. Міжнародні та європейські організації 2.4.1. Європейський комітет ISO Комітет ISO з оцінки відповідності (CASCO – Committee on conformity assessment). У 1970 р. сесія Генеральної асамблеї ІСО прийняла рішення про створення Комітету з сертифікації відповідності продукції міжнародним стандартам (Сертік), з 1985 р. перейменованого в Комітет з оцінки відповідності (CASCO). Саме в цей період створюються національні системи сертифікації, мережі незалежних випробувальних лабораторій і центрів. З метою створення єдиного підходу до вирішення питань сертифікації було вирішено доручити комітету вироблення міжнародних рекомендацій для країн з усіх аспектів сертифікації. Керівництва CASCO за основними аспектами сертифікації в ряді країн покладені в основу національних систем сертифікації, а на рівні регіонального торговельно-економічного співробітництва використовуються як база для розробки угод з оцінки відповідності продукції, що взаємопостачається. Відповідність може бути підтверджено: першою стороною – продавцем або виробником. Іншими словами, це – самооцінка; другою стороною – покупцем чи споживачем; третьою стороною – незалежним органом, який не має відношення до операції між першою і другою сторонами; державою – відіграє унікальну роль у регулюванні, але є другою стороною у постачанні. Комітет з оцінки відповідності CASCO: – вивчає способи оцінки відповідності продукції і систем якості стандартам; – готує настанови з випробувань, інспекції та сертифікації продукції, процесів, служб, а також з оцінки випробувальних лабораторій, інспекційних організацій, організацій з сертифікації систем якості; – сприяє взаємному визнанню національних і регіональних систем якості, а також використанню міжнародних; – сприяє взаємному визнанню національних і регіональних систем якості, а також використанню міжнародних стандартів на випробування, інспекцію, сертифікацію систем якості. CASCO проводить роботу зі створення настанов ISO в галузі гармонізації національних систем сертифікації, створення методологічної бази для розробки й акредитації національних систем сертифікації з взаємного визнання результатів випробувань. Крім того, CASCO періодично проводить аналіз усіх діючих національних, регіональних і міжнародних систем сертифікації з метою вчасного прийняття заходів з організації міжнародних систем сертифікації продукції на відповідність стандартам ISO. Результати роботи CASCO мають велике значення для країн, де утворюються національні системи сертифікації. За останні декілька років CASCO разом з Міжнародною електротехнічною комісією (IEC) підготував цілий ряд настанов з основних аспектів сертифікації. Ці документи отримали широке визнання в країнах – членах ISO та IEC. У ряді країн вони покладені в основу систем сертифікації. Форми підтвердження відповідності (ПС): – декларація постачальника; – інспекція; – випробування; – сертифікація; – реєстрація; – акредитація. Визначення підтвердження відповідності першої, другої і третьої сторонами грунтуються на поняттях «постачальника» і «споживача». Декларація постачальника як «атестація першою стороною» відрізняється від сертифікації – «атестації третьою стороною, яка має відношення до виробів, процесів, систем або людей». Акредитація (органів з оцінки відповідності) відрізняється тим, що це «атестація третьою стороною, що відноситься до органів з оцінки відповідності». У стандартах ISO/IEC оцінка відповідності визначена як «діяльність, яка забезпечує доказ того, що специфічні вимоги до виробу, процесу, системи, людині або органу виконані». Вона охоплює дії з калібрування, випробувань, догляду та сертифікації, а також акредитації органів оцінки відповідності. Оцінка відповідності може включати нагляд – систематичне повторення дій з оцінки відповідності як підставу законності твердження, зробленого за результатами атестації. Підтвердження відповідності дає переваги виробникам, покупцям, споживачам, державним органам і торгівлі в цілому. Воно, безперечно, додає велику цінність продукції, що несе знак відповідності. Для виробників і постачальників послуг вона відкриває ринки і спрощує відносини. Користувачеві підтвердження відповідності гарантує, що куплений виріб має певні характеристики, організаційні процеси відповідають встановленим вимогам, воно дозволяє розрізняти ідентичні на перший погляд товари або послуги, дає можливість звернутися з претензією. Для урядових органів підтвердження відповідності є засобом, за допомогою якого підтримується здоров’я нації, зростає безпека життя і реалізується екологічне законодавство. 2.4.2. Система з сертифікації виробів Зі зростанням значення сертифікації неухильно збільшується кількість міжнародних, регіональних і національних систем сертифікації, формується, оновлюється та розвивається їх нормативна база, що створюється під егідою провідних міжнародних організацій зі стандартизації ISO/IEC. Найбільш визнаними у всьому світі є: Система з сертифікації виробів електронної техніки (IECQ) під егідою Міжнародної електротехнічної комісії, Система ІЕС з випробувань електричного обладнання на відповідність до стандартів з безпеки (ІЕСЕЕ), Система сертифікації дорожньо-транспортних засобів, розроблена під егідою Європейської економічної Комісії ООН (UN/ECE). У 1986 р. була утворена Система ІЕС з сертифікації виробів електронної техніки (IECQ), яка відіграє вирішальну роль у цій галузі техніки та виробництва. Співпраця України з ІЕС є необхідною складовою створення сучасної національної системи стандартів, забезпечує доступ до новітніх рішень у всіх галузях науки, техніки, промислового виробництва та екології. У межах Системи ІЕС сертифікація компонентів проводиться на основі стандартів ІЕС або інших визнаних у системі нормативних документів, що містять технічні умови на продукцію. Система передбачає обов’язкову процедуру визнання національних сертифікаційних центрів перевірки і нагляду за системами менеджменту якості на підприємствах. До системи IECQ належить більше 20 економічно розвинутих країн Європи, а також США, Японія, Китай, Індія та ін. 2.4.3. Міжнародна конференція з акредитацій ILAC – міжнародний форум, який має регулярну організаційну структуру і де фахівці різних країн та представники міжародних організацій обмінюються інформацією і досвідом з усіх аспектів випробувань та взаємного визнання результатів цієї діяльності, що є предметом міжнародної торгівлі. Метою діяльності ILAC є також спроба узагальнити дані щодо чинних міжнародних угод про взаємне визнання національних систем акредитації випробувальних лабораторій, результатів випробування продукції та інших даних про якість продукції, а також створення нормативної бази з акредитації спільно з провідними організаціями ISO та IEC. Важливим напрямом роботи ILAC є розроблення рекомендацій з оцінювання якості випробувань, що проводяться випробувальними лабораторіями. Ця робота стимулюється тим, що з розвитком мережі незалежних випробувальних лабораторій і введенням системи їх акредитації виникла необхідність формування єдиних методів забезпечення належної якості протоколів з результатами випробувань, які могли бути визнані в інших країнах. Завданнями ILAC є: – обмін інформацією і досвідом роботи щодо систем акредитації випробувальних лаборатарій та оцінювання якості результатів випробувань; – сприяння взаємному визнанню результатів випробувань, що проводяться національними лабораторіями шляхом підписання двосторонніх і багатосторонніх угод з визнання систем акредитацій лабораторій; – співпраця з зацікавленими міжнародними організаціями з питань, що стосуються акредитації випробувальних лабораторій; – гармонізація у міжнародному масштабі критеріїв акредитації лабораторій і практики акредитації для взаємного визнання систем акредитацій лабораторій та забезпечення результатів випробувань на міжнародному рівні; – співпраця з органами сертифікації, що функціонують на міжнародному і національному рівнях. Для вирішення конкретних завдань в ILAC створені робочі органи-комітети та цільові групи, в роботі яких беруть участь фахівці різних країн, а саме: – Комітет з проведення конференцій ILAC і координації її робіт; – Комітет 1: з прикладного застосування акредитації у галузі торгівлі; – Комітет 2: з практики акредитації; – Комітет 3: з практичної роботи лабораторій; – Редакційний комітет ILAC. Щорічно скликаються конфереції ILAC для обміну інформацією і досвідом з питань взаємного визнання результатів випробувань, акредитації лабораторій, оцінювання якості результатів випробувань. ILAC видає «Міжнародний довідник з випробувальних лабораторій і систем їх акредитації» та «Бібліографію з акредитацій випробувальних лабораторій», які періодично поновлюються. ILAC активно співпрацює з комітетом з оцінювання відповідності ISO/CASCO та іншими міжнародними і національними організаціями у галузі акредитації. Підготовлені ILAC матеріали стали основою розроблених CASCO методичних документів з акредитації випробувальних лабораторій. ILAC є ініціатором розроблення п’яти настанов ISO/IEC, які становлять повний комплект нормативних і методичних матеріалів, для встановлення узгоджених міжнародних критеріїв оцінювання компетентності випробувальних лабораторій Співпраця України з міжнародними організаціями зі стандартизації, сертифікації та акредитації сприяє виробленню економічно ефективних, екологічно обґрунтованих правил сертифікації продукції, товарів і послуг. Економічно розвинуті країни, сприяючи становленню сертифікації на міжнародному та державному рівні, дбають про безпеку продукції, товарів і послуг для здоров’я і життя людини, захищають природне середовище. У різних країнах національні системи сертифікації мають певні особливості, зумовлені відмінностями у рівні економічного, соціального розвитку, територіальним розташуванням, споживчими перевагами тощо. Однак усі такі системи в економічно розвинутих країнах гармонізовані з нормативними та методичними документами (настановами) ISO/IEC. 2.5. Міжнародні та регіональні організації 2.5.1. Міжнародна організація споживачів Місія СІ. Проводячи кампанію глобального руху споживачів, місія СІ полягає у побудові могутнього міжнародного руху, щоб допомогти захистити і розширити їхні можливості у всьому світі. Бачення СІ – це світ, де люди мають доступ до безпеки та життєздатних товарів і послуг, реалізуючи свої індивідуальні права як споживачі та використовуючи силу своєї колективної влади на благо споживачів усюди. Значення СІ. Найвищі стандарти етичної поведінки: – незалежність від бізнесу, урядів і політичних партій; – взаємна повага і солідарність серед своїх членів; – всеохоплююча чесність, прозорість і звітність. Принципи діяльності СІ. 1. Проводити постійні кампанії задля зміни світу для загального добра споживачів у всьому світі. 2. Сприяти загальній меті та взаємозв’язкам між своїми організаціями-членами. 3. Співпрацювати між членами і партнерами, шукаючи синергію і просуваючи розвиток міжнародної солідарності. 4. Підтримувати високу дисципліну, орієнтовану на результати із зосередженням на максимальному впливові споживачів. 5. Здійснювати належне управління фінансами і чесними операційними процедурами. Стратегічні завдання 1: 1. Ефективні кампанії з ключових питань, які мають значення для світу споживачів і в яких голос СІ буде провідним. Читайте також:
|
||||||||
|