Держкомстатом України проводиться групування підприємств торгівлі за обсягом товарообороту, за чисельністю (великі, середні, малі), за формами торгівлі, за територією, за товарними групами, за елементами ціноутворення, за видами економічної діяльності.
За спеціалізацією обслуговування підприємства роздрібної торгівлі поділяються у статистичному обліку на продовольчі, непродовольчі (з них-універмаги), змішані, магазини самообслуговування (продовольчі, непродовольчі, змішані), магазини з пільгового обслуговування населення, палатки та кіоски.
За спеціалізацією обслуговування підприємства ресторанного господарства поділяються у статистичному обліку на фабрики-кухні, ресторани, кафе, закусочні, буфети, бари, їдальні, кіоски. За кількістю працюючих проводиться групування підприємств роздрібної торгівлі ресторанного господарства до 5 осіб, 6––10, 11––15, 16––20, 21––50, 51––100, 101––200 і понад 200 осіб.
До аналітичних показників розвитку інфраструктури товарного ринку належать:
Важливим напрямом розвитку інфраструктури товарного ринку є розвиток електронної комерції і створення віртуальних магазинів на базі програмного забезпечення INTERSHOP Communication (адреса в Інтернеті :http://www.inter-shop.com). Пріоритет у відкритті Інтернет-магазинів в Україні надається підприємствам, які продають книги, аудіо- та відеопродукцію, програмне забезпечення, комп’ютери, комплектуючі, побутову техніку та ін.