Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ 3

Тема: ПЛАНУВАННЯ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ

 

План:

 

1. Принципи і методи планування на залізничному транспорті

2. Види планів та їх особливості

 

1. Принципи і методи планування на залізничному транспорті

Планування являє собою процес зі створення і підтримки відповідності між цілями організації, її реальними можливостями і шансами на успіх у галузі реалізації продукції і послуг. Воно спирається на програмну заяву про місію (стратегічну мету) організації, формулювання конкретних цілей і задач, госпо­дарський портфель (обсяги виробництва і ресурси) і стратегію росту.

У системі планування стратегічному плануванню приділяється класова роль. Воно є найважливішим елементом маркетингової концепції керування організації.

Відмінність стратегічного планування від перспективного полягає в спрямованості його формування від майбутнього до теперішнього, у той час як в основі схеми, що існувала, довготермінового планування була екстраполяція (перенесення) на майбутнє закономірностей функціонування і розвитку, що склалися у минулому. Зрозуміло, що прогресивні закономірності (наприклад, збалансованість ресурсів і потреб) використовуються і на майбутнє, але з ура­хуванням попереднього аналізу і прогнозу економічної кон'юнктури. При цьому концепція стратегічного планування не містить припущення, що майбу­тнє неодмінно повинно бути кращим за минуле. Важливі не стільки терміни планування, скільки сутність стратегії.

Основні принципи стратегічного планування полягають у наступному:

• спрямованість у довгострокову (на 10-15 і більш років) і серєдньострокову {до 3-5 років) перспективи діяльності організації;

• орієнтація на вирішення ключових цілей і задач, від досягнення яких за­лежить прогрес розвитку організації;

• органічне пов’язування намічених цілей з обсягом і структурою наявних і перспективних ресурсів;

• облік впливу на діяльність організації зовнішніх факторів, шо чинять як позитивний, так і негативний вплив (інфляція, податки, конкуренція і т.п.);

• адаптивність системи, тобто здатність передбачати зміни внутрішнього і зовнішнього середовища і пристосовувати до них процес функціонування ор­ганізації.

На першому етапі проводиться аналіз перспектив розвитку ринку на ос­нові маркетингових досліджень (обстежень) товарних і транспортних ринків, вивчення стратегії розвитку вантажоутворюючих галузей і попиту на переве­зення, вивчення конкурентів, розвитку зовнішньоекономічної діяльності і соціальної політики держави. Одночасно проводяться: комплексний економіч­ний аналіз власних ресурсів, визначення конкретних позицій галузі на ринку транспортних, послуг виявлення сильних і слабких сторін діяльності залізнич­ного транспорту. Для цього проводяться так званий "SWOT"-аналіз ситуації на ринку чи самій компанії підприємства.

Очевидно, що за роки реформ через нестачу інвестиційного фінансування відбувся значний знос (до 60%) основних виробничих фондів залізниць, особ­ливо рухомого складу і колії, було майже відсутнє нове залізничне будівни­цтво, посилився відтік кваліфікованих кадрів. Разом з тим, сильною стороною галузі є збереження високого рівня керованості виробничою та господарською діяльністю, могутня матеріально-технічна база, гнучка амортизаційна і тариф­на політика, широка доступність користування.

2. Види планів та їх особливості

На залізничному транспорті розробляють наступні види планів:

- стратегічні (перспективні, довгострокові) на 5-10 І більш років;

- поточні (річні);

- оперативні (квартальні і місячні).

Стратегічні та поточні плани перевезень розробляють по мережі в цілому, по залізницях і їхніх підрозділах, а оперативні - по залізницях і їхніх підрозділах.

Номенклатура планованих вантажів і ступінь деталізації планів істотно розрізняються за видами планів, тому шо різні цілі, для яких вони складають­ся. Маються особливості й у методиці розробки планів, що випливає з розхо­джень у термінах розробки і характеру вихідних даних.

Стратегічні (перспективні) плани є основою для вироблення стратегії розвитку галузі І залізниці, реконструкції і розвитку матеріально-технічної бази залізничного транспорту. Тому в них особлива увага приділяється аналізу товарного і транспортного ринків, змінам у розміщенні продуктивних сил, ви­значенню прогнозу вантажних потоків по напрямках, ділянках і вузлах заліз­ниць, розвитку змішаних (мультимодальних) перевезень і науково-технічного прогресу на транспорті. Ці плани розробляють по обмеженій груповій номенк­латурі вантажів (6-7 найменувань).

Поточні (річні) плани-прогнози перевезень більш детальні і передбачають розробку плану по основних масових вантажах: кам'яному вугіллю і коксу. нафтовим і лісовим вантажам, мінеральним будівельним матеріалам, цементу, хлібу, чорним металам, хімічним і мінеральним добривам та ін. Всього плану­ють близько 14 групових найменувань номенклатури вантажів, що складають приблизно 80% всього вантажообігу залізниць. Річний план перевезень має поквартальну розбивку обсягів перевезень і вантажообігу по дорогах мережі.

Найбільш докладними і точними є оперативні (квартальні і місячні) плани перевезень. Вони розробляються по більш широкій номенклатурі вантажів і служать вихідною інформацією для складання технічного плану роботи заліз­ниць і визначенні розмірів передачі вагонів по стиках доріг. У місячних розго­рнутих планах-прогнозах, на відміну від перспективних і річних, вказують, крім обсягів перевезень, також кореспонденції вантажів, у т.ч. відправників і станції відправлення, дороги і станції призначення вантажу в місцевому спо­лученні. Оперативні плани перевезень розробляють відділи планування комер­ційних служб залізниць. У квартальних планах враховують більше 40 на­йменувань вантажів, а в місячних - близько 1000 найменувань тарифно-статистичної номенклатури вантажів.

Питання для самоперевірки

1. Що таке планування?

2.У чому полягає відмінність між стратегічним та перспективним плану­ванням?

3. Які принципи планування Вам відомі? :

4. Що таке "SWОТ" - аналіз?

5. Перерахуйте "сильні" сторони залізничного транспорту як галузі мате­ріального виробництва.

6. Які види планів Вам відомі?

7. Розкрийте сутність стратегічних планів.

8. Яким органом на залізничному транспорті складаються поточні (річні) плани?

 

 



Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Заняття . Лекція № .
  9. Заняття 10. Лекція № 8
  10. Заняття 12. Лекція №9.
  11. Заняття 13. Лекція №10.
  12. Заняття 7. Лекція № 6.




Переглядів: 747

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи управління на залізничному транспорті | ЛЕКЦІЯ 4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.136 сек.