МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЛЕКЦІЯ 3Тема: ПЛАНУВАННЯ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ
План:
1. Принципи і методи планування на залізничному транспорті 2. Види планів та їх особливості
1. Принципи і методи планування на залізничному транспорті Планування являє собою процес зі створення і підтримки відповідності між цілями організації, її реальними можливостями і шансами на успіх у галузі реалізації продукції і послуг. Воно спирається на програмну заяву про місію (стратегічну мету) організації, формулювання конкретних цілей і задач, господарський портфель (обсяги виробництва і ресурси) і стратегію росту. У системі планування стратегічному плануванню приділяється класова роль. Воно є найважливішим елементом маркетингової концепції керування організації. Відмінність стратегічного планування від перспективного полягає в спрямованості його формування від майбутнього до теперішнього, у той час як в основі схеми, що існувала, довготермінового планування була екстраполяція (перенесення) на майбутнє закономірностей функціонування і розвитку, що склалися у минулому. Зрозуміло, що прогресивні закономірності (наприклад, збалансованість ресурсів і потреб) використовуються і на майбутнє, але з урахуванням попереднього аналізу і прогнозу економічної кон'юнктури. При цьому концепція стратегічного планування не містить припущення, що майбутнє неодмінно повинно бути кращим за минуле. Важливі не стільки терміни планування, скільки сутність стратегії. Основні принципи стратегічного планування полягають у наступному: • спрямованість у довгострокову (на 10-15 і більш років) і серєдньострокову {до 3-5 років) перспективи діяльності організації; • орієнтація на вирішення ключових цілей і задач, від досягнення яких залежить прогрес розвитку організації; • органічне пов’язування намічених цілей з обсягом і структурою наявних і перспективних ресурсів; • облік впливу на діяльність організації зовнішніх факторів, шо чинять як позитивний, так і негативний вплив (інфляція, податки, конкуренція і т.п.); • адаптивність системи, тобто здатність передбачати зміни внутрішнього і зовнішнього середовища і пристосовувати до них процес функціонування організації. На першому етапі проводиться аналіз перспектив розвитку ринку на основі маркетингових досліджень (обстежень) товарних і транспортних ринків, вивчення стратегії розвитку вантажоутворюючих галузей і попиту на перевезення, вивчення конкурентів, розвитку зовнішньоекономічної діяльності і соціальної політики держави. Одночасно проводяться: комплексний економічний аналіз власних ресурсів, визначення конкретних позицій галузі на ринку транспортних, послуг виявлення сильних і слабких сторін діяльності залізничного транспорту. Для цього проводяться так званий "SWOT"-аналіз ситуації на ринку чи самій компанії підприємства. Очевидно, що за роки реформ через нестачу інвестиційного фінансування відбувся значний знос (до 60%) основних виробничих фондів залізниць, особливо рухомого складу і колії, було майже відсутнє нове залізничне будівництво, посилився відтік кваліфікованих кадрів. Разом з тим, сильною стороною галузі є збереження високого рівня керованості виробничою та господарською діяльністю, могутня матеріально-технічна база, гнучка амортизаційна і тарифна політика, широка доступність користування. 2. Види планів та їх особливості На залізничному транспорті розробляють наступні види планів: - стратегічні (перспективні, довгострокові) на 5-10 І більш років; - поточні (річні); - оперативні (квартальні і місячні). Стратегічні та поточні плани перевезень розробляють по мережі в цілому, по залізницях і їхніх підрозділах, а оперативні - по залізницях і їхніх підрозділах. Номенклатура планованих вантажів і ступінь деталізації планів істотно розрізняються за видами планів, тому шо різні цілі, для яких вони складаються. Маються особливості й у методиці розробки планів, що випливає з розходжень у термінах розробки і характеру вихідних даних. Стратегічні (перспективні) плани є основою для вироблення стратегії розвитку галузі І залізниці, реконструкції і розвитку матеріально-технічної бази залізничного транспорту. Тому в них особлива увага приділяється аналізу товарного і транспортного ринків, змінам у розміщенні продуктивних сил, визначенню прогнозу вантажних потоків по напрямках, ділянках і вузлах залізниць, розвитку змішаних (мультимодальних) перевезень і науково-технічного прогресу на транспорті. Ці плани розробляють по обмеженій груповій номенклатурі вантажів (6-7 найменувань). Поточні (річні) плани-прогнози перевезень більш детальні і передбачають розробку плану по основних масових вантажах: кам'яному вугіллю і коксу. нафтовим і лісовим вантажам, мінеральним будівельним матеріалам, цементу, хлібу, чорним металам, хімічним і мінеральним добривам та ін. Всього планують близько 14 групових найменувань номенклатури вантажів, що складають приблизно 80% всього вантажообігу залізниць. Річний план перевезень має поквартальну розбивку обсягів перевезень і вантажообігу по дорогах мережі. Найбільш докладними і точними є оперативні (квартальні і місячні) плани перевезень. Вони розробляються по більш широкій номенклатурі вантажів і служать вихідною інформацією для складання технічного плану роботи залізниць і визначенні розмірів передачі вагонів по стиках доріг. У місячних розгорнутих планах-прогнозах, на відміну від перспективних і річних, вказують, крім обсягів перевезень, також кореспонденції вантажів, у т.ч. відправників і станції відправлення, дороги і станції призначення вантажу в місцевому сполученні. Оперативні плани перевезень розробляють відділи планування комерційних служб залізниць. У квартальних планах враховують більше 40 найменувань вантажів, а в місячних - близько 1000 найменувань тарифно-статистичної номенклатури вантажів. Питання для самоперевірки 1. Що таке планування? 2.У чому полягає відмінність між стратегічним та перспективним плануванням? 3. Які принципи планування Вам відомі? : 4. Що таке "SWОТ" - аналіз? 5. Перерахуйте "сильні" сторони залізничного транспорту як галузі матеріального виробництва. 6. Які види планів Вам відомі? 7. Розкрийте сутність стратегічних планів. 8. Яким органом на залізничному транспорті складаються поточні (річні) плани?
Читайте також:
|
||||||||
|