Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування трудового колективу та командного управління.

Сьогодні більшість людей працюють не в одиночку, а в складі груп, тобто сукупності осіб, об’єднаних за якимось принципом (професією, територією, соціальними умовами, випадковими обставинами). Такі об’єднання, звичайно, не означають, що всі функції люди виконують спільно, роботу вони можуть самостійно, однак всі члени груп є включені в систему міжособистих відносин. Саме тому до формування колективу необхідно підходити таким чином, щоб людей об’єднувало щось спільне, оскільки результати діяльності організації є наслідок зусиль багатьох працівників. Якщо всі зусилля зосереджені в одному напрямку, то очевидний і результат.

Щоб вважатись колективом (командою), будь-яка група людей повинна відповідати декільком ознакам:

1. наявність спільної та єдиної для всіх мети;

2. психологічне визнання членами групи один одного, в основі якого є спільні інтереси, ідеали, принципи життя, схожість або доповнюваність характерів тощо;

3. практична взаємодія людей в результаті досягнення спільної мети;

4. постійність взаємодії протягом існування організації, що веде до реального усвідомлення необхідності спільних практичних дій.

Колектив відіграє надзвичайно важливу роль в житті людини, яку важко переоцінити:

1. в його рамках задовольняється природна потреба людини:

- в спілкуванні;

- в діловому співробітництві;

- в приналежності до групи собі подібних;

2. в колективі людина в необхідних випадках має підтримку і захист;

3. знаходить визнання своїх успіхів та досягнень.

Саме колектив, діючи (впливаючи) на людину, сприяє її росту:

- дозволяє подивитись на себе зі сторони;

- навчає людину пристосовувати свої бажання до суспільних;

- стимулює творчу та виробничу активність людей.

В свою чергу, людина також діє на колектив і намагається зробити його більш зручним для себе. Тому ідеальною, з управлінської точки зору, є така ситуація в колективі, коли взаємовідносини між його членами є довірливо-партнерськими, що дозволяє людині мати власну позицію, але примушує їх з повагою ставитися до цілей та потреб організації.

Існує три основних потенційно успішних формування колективів (команд управління):

- проблемно-цільовий;

- між особистий (інтерперсональний);

- рольовий.

Проблемно-цільовий підхід до формування колективу означає підбір людей, об’єднаних спільними інтересами та сферою діяльності. Саме спільні інтереси можуть сконцентрувати зусилля людей на реалізації цілей та проблем організації.

Інтерперсональний підхід сконцентрований на покращенні міжособистих відносин в колективі. Він передбачає виявлення в колективі особистостей та груп, які бажають співробітничати на підставі соціологічних та соціографічних досліджень: соціологічних опитувань, складання соціограм та матриць взаємовідносин.

Соціограма – схема особистісних переваг в колективі. Кожному із членів в колективі пропонують обрати одного-двох людей, з якими він найбільше хотів би працювати. На підставі цього будується схема зі …………

Матриця взаємовідносин: кожному члену колективу пропонують оцінити своє відношення до інших з допомогою значків “-1”, “0”, “1”. Оцінки зводяться в шахматну таблицю, де видно реальні взаємовідносини між людьми.

На практиці соціографічні методи таять в собі небезпеку повернутись значним конфліктом в колективі, якщо виникне відтік інформації. Тому дані методи потрібно застосовувати досить обережно.

Рольовий підхід передбачає проведення дослідження та вияснення ролей кожної людини в колективі.

Під роллю розуміють відносно постійну систему поведінку людини, яка визначає його права та обов’язки.

Індивід, який не виправдовує своєї ролі, піддається певним санкціям, а той, що виправдовує – заохоченню зі сторони колективу.

Всі ролі в колективі поділяються на виробничі та міжособисті.

Виробничі:

Координатор – має найбільші організаторські здібності.

Генератор ідей – як правило, сама талановита особа в колективі, але може бути незібраний та лінивий.

Ентузіаст – самий активний член колективу по виконанню рішень.

Виконавець – людина, яка добросовісно реалізує чужі ідеї.

За міжособистісними відносинами всі люди поділяються на ведучих і відомих. Першу групу створюють люди честолюбиві і які чимось є привабливими для інших. За керівником, як правило, стоять координатори і ведучі.

 


Читайте також:

  1. Адаптивні організаційні структури управління.
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Адміністративне право і державне управління.
  4. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  5. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  6. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  7. Алгоритм формування статутного фонду банку
  8. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  9. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  10. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  11. Аналіз організаційних структур управління.
  12. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.




Переглядів: 804

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи оцінки персоналу. | Лекція 1. Вступ. Місто як продукт розвитку суспільства. Історичний процес розвитку міст. Класифікація міст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.