Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 1. Вступ. Місто як продукт розвитку суспільства. Історичний процес розвитку міст. Класифікація міст.

Найперші міста з’явилися близько серед. ІІІ тисячоліття до нашої ери у Міжріччі та Середній Азії.

міста : Ур, Урук, Ереду.

Насьогодні число мешканців міст у світі зростає у 1,5 рази швидше, ніж все населення.

Місто - відносно велика форма поселення, що відрізняється різноманітністю соціально - економічних функцій, високою щільністю населення, яке зайняте переважно в неаграрних сферах виробництва.

Урбанізація (від лат. «urb»-місто) - історичний процес зростання ролі міст в розвитку суспільства, ускладнення його соціально - економічних функцій, змінення соціально - професійної та демографічної структури суспільства в цілому та міського населення окремо, його способу життя, культури та спілкування.

Урбаністика - наука, що вивчає процес розвитку міст та їх вплив на розвиток суспільства.

Частина міського населення по регіонам світу :

Європа - 60 % , Азія – 31 %, Африка – 28 %, Пів. Америка – 80,5%

Лат. Америка – 57 %, Австралія та Океанія – 64 % .

Частина міського населення по найбільш розвиненим країнам :

США – 79 %, Німеччина – 86 %, Великобританія – 80%, Франція – 70%,

Італія – 57 %.

В Україні на кінець ІІ-го тисячоліття налічувалось 448 – 457 міст.

Чисельність міського населення – 29 млн. 900 тис. ( 65-70 %).

Загальна кількість населення в Дніпропетровській області - 3.8 млн.В містах проживає – 2.9 млн.

Найчисельніші міста : Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Одесса, Львів, Запоріжжя, Кривий Ріг.

Найменші міста : Угнів ( Львів. обл.) -1200 жителів, Берестечко (Волин.обл.)-1900 жителів.

Найбільші за площею : Київ – 824.7 км2, Кривий Ріг – 411.8 км2.

Найдовша набережна у Європі : у Дніпропетровську – 20 км.

 

Класифікація міст:

1. За функціональним призначенням:

- економічні

- не економічні

2. За профілем в господарському комплексі країни:

- промислові

- портові

- курортні

- наукові центри

3. За адміністративним значенням:

- державного підпорядкування (Київ, Севастополь)

- республіканського підпорядкування (всі обласні центри)

- обласного підпорядкування (райцентри)

- районного підпорядкування

4. За чисельністю населення

- малі (до 50 тис)

- середні (до 100 тис)

- великі (до 500 тис)

- найбільші або найкрупніші (500тис - 1млн)

- міста міліонери (від 1 до 5млн)

- мільйонні мегаполіси (від 5млн).

ДБН360-92**Містобудування. Планування та забудова міських та сільських поселень.

«1.1. Проектування міських та сільських поселень повинно грунтуватись на законах України, які мають основне значення для містобудування, (Закони України: "Про основи містобудування", "Про планування і забудову територій" , місцеві правила забудови) і регіональних програмах щодо вирішення найважливіших соціальних, економічних та екологічних проблем.

1.2 Міські та сільські поселення треба проектувати як елементи єдиної системи розселення України з урахуванням територіально-адміністративного поділу, соціально-економічного, природного та містобудівного районування.

Фізико географічне і містобудівне районування України наведені у додатках 1.1 та 1.2.»

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  4. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. II. Ріст репродуктивних бруньок
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. III.Цілі розвитку особистості
  10. IV. План навчального процесу.
  11. Iзобаричний процес
  12. Iзотермiчний процес




Переглядів: 1012

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування трудового колективу та командного управління. | Ділянки на яких заборонено будівництво.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.