Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методи оцінки персоналу.

Основою просування працівника по службовій драбині здебільшого є оцінка його діяльності. Саме на підставі здійснюваних оцінок робляться висновки про доцільність, строки та напрямки просування кар’єри працівника. Крім того, оцінка може проводитись з метою виявлення резервів підвищення ефективності роботи працівників.

На практиці існує декілька методів оцінки працівників:

· Атестація експертною комісією;

· Оцінка працівника безпосереднім керівником.

Експертні комісії можуть створюватись як безпосередньо на підприємстві, так і вищестоящою організацією. Крім того, атестація може здійснюватись учбовими закладами (інститутами чи факультетами підвищення кваліфікації) після відповідної перепідготовки працівника.

Показники, за допомогою яких здійснюється атестація, можуть бути якісними (відмінно, добре, задовільно орієнтується в даній проблемі чи володіє певними навичками) та кількісними (виражаються в балах).

До показників атестації висуваються наступні вимоги:

- повнота та достовірність відображення результатів;

- можливість їх застосування для порівняння з роботою інших осіб або з роботою особи, що атестується в попередні періоди.

Формальним результатом роботи атестаційної комісії є присвоєння рівня кваліфікації або визнання відповідності даного працівника займаній посаді.

Швидкість зміни вимог до працівників та спеціалістів вимагає проводити атестацію не рідше одного разу на три роки, максимум п’ять років.

На підготовчому етапі атестації:

- складають списки працівників, що підлягають атестації (особи, що пропрацювали в організації менше одного року, як правило, не атестуються);

- затверджуються правила та критерії оцінки;

- затверджується склад комісії;

- збираються документи на працівників, що обстежуються:

а) атестаційний лист, де відображається виробнича діяльність працівника, дані про вже присвоєну кваліфікацію, службові переміщення;

б) характеристика за підписом безпосереднього керівника, в якій відображаються ділові та особисті якості особи, що атестується.

Під час самої атестації комісія розглядає представлені документи та проводить співбесіду з працівниками.

Крім присвоєння рівня кваліфікації, комісія може дати рекомендації про просування працівника на більш високу посаду, підвищення окладу, переводу в інший підрозділ. За результатами атестації розробляється план службових переміщень.

В Японії, для прикладу, атестація проходить наступним чином: для осіб, що атестуються, пропонують заповнити анкету, скласти який-небудь документ (службовий лист). На підставі даних документів комісія робить висновки про рівень інтелекту, комунікабельність, організованість. Нарешті особа, що атестується, здає усний екзамен, проходить співбесіду, дає інтерв’ю, бере участь у дискусіях на виробничі теми. Лише після цього працівнику присвоюють певний рівень кваліфікації і дають рекомендації стосовно подальшої його кар’єри.

В західних фірмах більш широко застосовується такий метод як оцінка працівника безпосереднім керівником. За 1-2 тижні до дати атестації підлеглий подає письмову інформацію про результати роботи за період, що атестується. Під час атестації з підлеглим проводиться співбесіда, де керівник дає оцінку виконаній роботі. Оцінка заноситься в оціночний лист і супроводжується письмовими коментарями керівника. Із змістом оціночного листа співробітника знайомлять під розписку, оскільки він може оскаржити дану оцінку.

Важливим елементом західного менеджменту є також оцінки підлеглих керівника (як правило, опитування). Тому керівник намагається давати об’єктивну оцінку своїм підлеглим. Звичайно, такого методу, при якому можливо дати абсолютно об’єктивну оцінку роботи працівника, практично не існує, хоч дану роботу, безперечно, необхідно проводити з метою виявлення кадрових резервів.

Результат оцінки – це є висновок про подальшу кар’єру працівника: горизонтальну або вертикальну. Горизонтальна кар’єра є також позитивна, оскільки дає можливість людям підтримувати високий інтерес до роботи протягом всього життя.


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  5. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  6. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  7. Адміністративні методи управління
  8. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  9. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Аерометоди
  12. Активні групові методи




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ділова кар’єра та її організація. | Формування трудового колективу та командного управління.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.