Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 9. Методи дослідження якісних економічних показників

План

1. Природа атрибутивних (dummy) змінних.

2. Випадки регресій з якісними змінними.

3. Приклади використання якісних змінних у регресійному аналізі.

 

1. Природа атрибутивних (dummy) змінних.Економічні явища, які досліджує економетрія, дуже різноманітні. На залежну змінну поряд із кількісними факторами впливають і якісні: стать, релігія, страйки, війни, зміни в економічній політиці тощо.

Потрібно вміти вводити якісні дані в багатофакторні регресійні моделі, оцінювати параметри і аналізувати отримані результати.

Якісні змінні часто є бінарними: вони отримують значення “1” при наявності певної якості і “0” при її відcутності. Такі змінні називаються dummy-змінними. Пара (0,1) може легко трансформуватись у будь-яку іншу пару лінійним перетворенням , де а та b –конмтанти, а z=1 або нулю. Наприклад, коли z=1, y=a+b, аколи z=0, y=a.

Dummy-змінні можуть використовуватись у регресійних моделях поряд з кількісними змінними, а можуть утворювати регресійні моделі, в яких усі фактори є dummy-змінними (АОV – моделі).

Розглянемо особливості, які виникають при введенні dummy-змінних.

По-перше, dummy-змінні відокремлюють різні класи або різні категорії.

По-друге, під час інтерпретації результатів моделей, які використовують dummy-змінні, важливо знати, які саме категорії позначались через 1, а які через 0.

По-третє, клас, або категорія, позначена 0 (нулем), часто розглядається як базова категорія. Вона є базовою в тому розумінні, що порівняння робиться саме на основі цієї категорії.

 

2. Випадки регресій з якісними змінними.Розглянемо найпростішу лінійну регресивну модель залежності рейтингу студентів ЛДТУ від успішного навчання в школі:

(1),

у - середній рейтинг успішності студента першого курсу;

– (dummy-змінна) = 1, якщо відмінник у школі, або його середній бал більший за 4; = 0, у протилежному випадку.

Отже, середній рейтинг відмінників (2).

Середній рейтинг не відмінників (3).

Вхідні дані розподіляються на 2 групи відмінники і не відмінники. Якщо зобразити функцію графічно, то вона буде ступінчаста.

Звичайно, більш поширеним випадком в економічних дослідженнях є випадок змішаних факторів – якісних та кількісних. Моделі такого типу називаються АСОV-моделями. Розглянемо як приклад найпростішу АСОV- модель, яка містить одну якісну та одну кількісну змінну.

До моделі (1) додамо ще один фактор кількісного характеру – бал вступного іспиту - отримаємо:

(4),

d =1, якщо студент у минулому відмінник;

d =0, у протилежному випадку;

Х1 - бал на вступному іспиті;

е – випадкова величина.

Отримаємо:

- середній рейтинг не відмінника ;

- середній рейтинг відмінника .

Бачимо, що два рівняння мають одинаковий кутовий коефіцієнт (нахил відносно осі абсцис). Однак, кожне зних на різну величину підняте над віссю ординат.

 

3. Приклади використання якісних змінних у регресійному аналізі.Економічні процеси дуже часто підпорядковані сезонним коливанням. Прикладом можуть бути різдвяний розпродаж товарів, попит на гроші домогосподарств під час свят, попит на морозиво і напої влітку, сільськогосподарське виробництво. В економічному аналізі інколи виникає проблема вилучення сезонних коливань з метою виявлення тенденцій. Для прикладу можна розглянути квартальну динаміку прибутків деяких приватних фірм України. Для цього використаємо таку модель:

, (5),

де =1 для другого кварталу, =0 – у всіх інших випадках;

=1 для третього кварталу, =0 – у всіх інших випадках;

=1 для четвертого кварталу, =0 – у всіх інших випадках.

Маючи статистичні дані про квартальні прибутки, можна знайти числові значення параметрів множинної лінійної регресії та перевірити їх статистичну значимість.

При застосуванні техніки dummy-змінних потрібно бути уважним.

По-перше, якщо модель регресії містить константу, то кількість dummy-змінних має бути на одиницю меншою за кількість категорій кожної якісної змінної.

По-друге, коефіцієнти dummy-змінних завжди мають інтерпретуватися за відношенням до базової групи, яка набуває значення нуль.

Нарешті, якщо модель має кілька якісних змінних з кількома категоріями, то введення dummy-змінних може призвести до великої кількості ступенів вільності. Тому завжди потрібно зважувати кількість dummy-змінних для введення у модель.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  6. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  7. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  8. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  9. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  10. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  11. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  12. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки




Переглядів: 1028

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модифікація моделей Койла. 5.1. Модель адаптивних очікувань: перша модифікація моделі Койка. | ТЕМА 10. Системи одночасних (симулятивних) рівнянь

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.