Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Задача 1

 

Здійснити прогноз розвитку попиту на окремий товар на регіональному рівні на 2014 рік.

 

Динаміка обсягів продажу товару та чисельності

населення регіону за 10 років

 

Рік Х, шт.
Чисельність населення, тис. люд. 2150,4 2200,7 2212,6 2235,9 2280,7 2305,4 2340,8 2410,4 2450,5 2500,6
Обсяг продажу за варіантами, тис. шт 56,4 58,5 58,2 61,7 62,1 64,4 68,5 67,8 69,8 74,9
84,8 86,9 87,7 85,6 88,3 89,4 94,1 92,5 93,1 94,6
71,2 72,8 74,8 75,9 77,1 79,2 84,6 86,4 83,2 88,9
60,3 61,5 62,8 64,9 63,7 66,8 68,2 70,1 71,4 73,2
89,2 87,4 89,9 91,3 92,6 94,1 95,8 97,9 99,2 100,0
120,5 122,4 125,6 127,8 126,5 130,8 132,9 140,8 142,6 145,9
38,5 40,1 42,3 44,6 48,6 50,2 49,4 49,8 51,7 55,6
41,2 45,6 43,8 47,9 48,4 49,2 50,7 50,9 53,8 56,9
140,2 145,6 148,7 144,9 149,2 152,3 155,9 154,2 156,7 160,3
180,6 185,9 188,7 192,4 190,2 194,3 196,5 198,4 199,4 201,3
230,4 235,6 240,8 238,9 241,7 245,9 248,6 250,8 252,3 255,6
102,4 105,6 110,8 107,8 108,9 112,7 114,5 116,4 115,8 119,1
162,4 170,5 175,4 182,3 180,6 183,4 185,8 190,2 194,6 205,3
34,9 38,6 39,7 37,2 40,5 42,8 44,9 43,7 48,9 50,1
151,2 155,6 156,4 158,9 157,4 160,5 165,4 167,2 169,2 172,4
59,6 60,1 63,2 64,5 62,8 66,9 68,7 70,1 72,4 73,9

 

У найближчий час сформована закономірність розвитку не зміниться. За результатами прогнозу визначити, в якому році можливо досягнути обсягу продажу у кількості Х шт. у розрахунку на 1000 люд. населення.

 

 

Задача 2

 

Підприємство здійснює виробництво і продаж товару через мережу фірмових магазинів. Дані про доходи населення регіону та обсяги продажу товару наведені в таблиці.

Необхідно:

1) проаналізувати існуючу залежність обсягу продажів товару від рівня доходу населення регіону;

2) розрахувати на основі моделі коефіцієнт еластичності попиту від доходу;

3) визначити міцність зв’язку між рівнем доходу та обсягом продажу товару.

 

Наявний доход у розрахунку на одну особу, грн
Обсяг продажів товару за варіантами, млн. грн.

 

 

Задача 3

 

Фірма планує вивести на ринок нову модифікацію товару короткочасного користування. Здійснюється дегустація та опитування з метою з’ясувати частку потенційних покупців, які виявляють інтерес до купівлі нового товару за заявленою ціною, а також оцінити середньомісячну норму його споживання. У пілотній виборці з 25 опитаних зацікавилися новим товаром k0 осіб, середньомісячна норма споживання становила X0 стандартних упаковок, дисперсія середньої . За статистичними даними в регіоні мешкає N потенційних покупців. Визначити необхідний розмір вибірки, якщо гранична помилка для частки зацікавлених дорівнює 0,05, а для середньомісячної норми споживання – 0,1 упаковки.

Знайти 95-% довірчий інтервал для значень досліджуваних показників у генеральній сукупності, якщо за даними опитування у остаточній виборці із n1 осіб частка зацікавлених становить W1, середньомісячна норма споживання складає X1 упаковок, дисперсія середньої у остаточній виборці – . Вихідні дані по варіантах наведено в таблиці.

 

 

Вихідні дані

 

Показники Позна-чення Варіант
1. Чисельність зацікавлених осіб у пілотній виборці n0
2. Середньомісячна норма споживання у пілотній виборці, упак. Х0 4,20 3,50 4,60 3,80 4,00 4,40 4,70
3. Дисперсія середньої у пілотній виборці 0,82 0,78 0,94 0,86 0,75 1,02 1,12
4. Розмір генеральної сукупності, осіб N
5. Частка зацікавлених у остаточній виборці W1 0,42 0,34 0,50 0,38 0,46 0,54 0,45
6. Середньомісячна норма споживання у остаточній виборці, упак. Х1 4,50 3,80 4,90 4,10 4,30 4,70 5,00
7. Дисперсія середньої у остаточній виборці 0,86 0,82 0,98 0,90 0,79 1,06 1,23

 

 

Показники Позна-чення Варіант
1. Чисельність зацікавлених осіб у пілотній виборці n0
2. Середньомісячна норма споживання у пілотній виборці, упак. Х0 4,30 3,90 4,10 3,70 4,40 3,10 4,60
3. Дисперсія середньої у пілотній виборці 0,98 0,69 0,84 1,04 1,24 1,15 1,20
4. Розмір генеральної сукупності, осіб N
5. Частка зацікавлених у остаточній виборці W1 0,30 0,58 0,26 0,62 0,45 0,51 0,55
6. Середньомісячна норма споживання у остаточній виборці, упак. Х1 4,60 4,20 4,40 4,00 4,60 3,50 4,90
7. Дисперсія середньої у остаточній виборці 1,02 0,73 0,88 1,08 1,38 1,24 1,31

 

Задача 4

За результатами анкетного опитування визначено, що за заявленою ціною Р1 виявляють інтерес до купівлі нової модифікації товару W1 покупців; середньомісячна норма споживання становить Х1 упаковок. Крім того встановлено, що призначення ціни Р2 веде до зростання частки зацікавлених до W2, а норми споживання – до Х2. Всього у регіоні мешкає N потенційних покупців.

Оцінити потенційні обсяги продажу товару Q1 та Q2 при зазначених цінах та записати рівняння лінійної функції попиту у вигляді: Q=a+b*P.

Ставка податку на додану вартість становить 20 %, сумарна націнка торгових посередників дорівнює 25 %. Вихідні дані по варіантах наведені у таблиці.

Вихідні дані

 

Показники Позна-чення Варіант
1. Роздрібна ціна, грн./упак. Р1 6,50 8,70 9,00 5,40 8,50 10,20 12,30
2. Частка зацікавлених у новому товарі W1 0,42 0,34 0,50 0,38 0,46 0,54 0,64
3. Середньомісячна норма споживання, упак. Х1 4,50 3,80 4,90 4,10 4,30 4,70 4,90
4. Роздрібна ціна, грн./упак. Р2 5,60 7,20 8,10 3,95 7,75 8,90 11,40
5. Частка зацікавлених у новому товарі W2 0,54 0,40 0,61 0,50 0,54 0,73 0,75
6. Середньомісячна норма споживання, упак. Х2 5,83 4,43 6,02 5,34 5,12 6,38 5,80
7. Розмір генеральної сукупності, осіб N

 

Показники Позна-чення Варіант
1. Роздрібна ціна, грн./упак. Р1 14,00 9,20 9,10 12,80 14,00 4,70 13,80
2. Частка зацікавлених у новому товарі К1 0,30 0,58 0,26 0,62 0,32 0,61 0,54
3. Середньомісячна норма споживання, упак. Х1 4,60 4,20 4,40 4,00 4,80 4,60 4,50
4. Роздрібна ціна, грн./упак. Р2 12,50 8,40 7,65 11,10 12,80 3,80 11,90
5. Частка зацікавлених у новому товарі К2 0,42 0,70 0,30 0,77 0,46 0,76 0,62
6. Середньомісячна норма споживання, упак. Х2 6,57 5,06 5,08 5,01 6,90 6,06 5,90
7. Розмір генеральної сукупності, осіб N

Задача 5

Визначити зміну совокупного доходу фірми після зниження ціни продукції на грн., якщо поточна ціна продукції складає Р0 грн./од., поточний обсяг продажів – Q0 тис. од. Показник еластичності попиту по ціні складає E.

Вихідні дані

 

Варіант , грн. Р0 грн./од. Q0 , тис. од. Е
-1,1 21,4 -2,8
-0,8 14,3 -2,9
-0,4 10,6 -2,0
-2,6 31,8 -3,4
-3,1 39,3 -3,1
-5,0 46,4 -3,2
-0,6 18,2 -2,5
-1,4 27,6 -2,6
-2,1 35,8 -3,3
-3,7 54,1 -2,7
-1,5 29,3 -3,5
-2,3 31,6 -2,1

 

Задача 6

 

Торгівельна фірма закуповує товар по ціні Р1 грн./од. та реалізує в кількості Q од. цього товару щотижня за ціною P2 грн./од. Відділ маркетингу за результатами дослідження пропонує знизити ціну на X %. Розрахувати:

1) скілько одиниць товару необхідно реалізовувати фірмі для збереження обсягу валового прибутку;

2) який прибуток одержить фірма після зміни ціни, якщо коефіцієнт еластичності складає Е.

Вихідні дані

Варіант Р1 грн./од. P2 грн./од. Q, од. Х, % Е
-2,2
-2,4
-2,6
-2,8
-3,0
-3,2
-2,9
-2,7
-2,5
-2,3
-2,1
-3,3

Задача 7

 

Є наступна інформація щодо діяльності фірми:

1) інвестований капітал – К тис. грн.

2) загальні постійні витрати – FC тис. грн.

3) середні змінні витрати – AVC грн./од.

4) очікувана рентабельність – R %.

5) прогнози продажів:

а) оптимістичний – A тис. од. б) песимістичний – Z тис. од.

Розрахувати для кожного обсягу продажів граничну ціну, ціну беззбитковості, цільову ціну. Зробити висновок стосовно результату діяльності фірми для кожного варіанту ціни.

 

Вихідні дані

 

Варіант К, тис. грн. FC, тис. грн. AVC, грн./од. R, % A, тис. од. Z, тис. од.

 

 

Задача 8

Фірма виготовляє і реалізує продукцію за ціною Р грн./од. Постійні витрати на місяць становлять FC грн., а змінні витрати на одиницю продукції – AVC грн./од. Розрахувати:

1) точку беззбитковості в натуральному та вартісному виразі;

2) кількість одиниць продукції, яку необхідно реалізовувати фірмі, щоб відшкодувати витрати і отримати прибуток у розмірі П грн.;

3) показник безпеки.

Вирішити завдання аналітичним та графічним способами.

Вихідні дані

 

Варіант Р грн./од. FC, грн. AVC, грн./од. П, грн.

 

Задача 9

Обсяг продажів фірми складає Q тис. шт. при місткості ринку в цьому сегменті тис. шт. За результатами досліджень маркетинговий відділ прогнозує, що в наступному році місткість ринку зміниться на , а частка фірми в цьому сегменті збільшиться на . Розрахувати обсяг додаткового прибутку, який отримає фірма, якщо прибуток на одиницю товару – П грн., а витрати на маркетингові заходи складуть В тис. грн.

Вихідні дані

 

Варіант Q, тис. шт. Eр, тис. шт. П, грн./шт. В, тис. грн.
25,5 -4 +2,0 34,0 85,6
57,5 +2 +3,0 12,6 130,4
50,4 -1 +4,0 10,5 89,7
62,7 -2 +1,0 57,4 71,3
22,8 -3 +2,0 40,1 68,9
80,4 +1 +3,0 26,3 210,4
48,0 -3 +1,0 62,1 170,9
102,4 -4 +2,6 15,3 168,3
95,4 -5 +1,5 24,6 110,6
53,2 -4 +2,5 31,9 205,4
76,8 +2 +3,5 12,3 165,7
104,5 -3 +2,2 41,6 315,9

 

Задача 10

 

За результатами дослідницької панелі була отримана наступна інформація:

1) кількість магазинів, які взяли участь у панелі – 230 од.;

2) загальна кількість магазинів, які займаються реалізацією товару – 1950 од.;

3) залишки товару на складах дослідних магазинів:

а) на 01.01.2013 р. – 960 од.;

б) на 01.03.2013 р. – 260 од.

4) обсяги реалізації товару дослідними магазинами:

а) січень 2013 р. – 8760 од.;

б) лютий 2013 р. – 10250 од.

Розразувати місткість ринку в 2013 році.

 

 

Задача 11

 

За результатами дослідницької панелі була отримана наступна інформація:

1) кількість магазинів, які взяли участь у панелі – 450 од.;

2) загальна кількість магазинів, які займаються реалізацією товару – 2320 од.;

3) залишки товару на складах дослідних магазинів:

а) на 01.01.2013 р. – 800 од.;

б) на 01.03.2013 р. – 195 од.

4) обсяги реалізації товару дослідними магазинами:

а) січень 2013 р. – 9520 од.;

б) лютий 2013 р. – 12410 од.

Розразувати місткість ринку в 2013 році.

 

Задача 12

 

За результатами дослідницької панелі була отримана наступна інформація:

1) кількість магазинів, які взяли участь у панелі – 620 од.;

2) загальна кількість магазинів, які займаються реалізацією товару – 4350 од.;

3) залишки товару на складах дослідних магазинів:

а) на 01.01.2013 р. – 870 од.;

б) на 01.03.2013 р. – 365 од.

4) обсяги реалізації товару дослідними магазинами:

а) січень 2013 р. – 11630 од.;

б) лютий 2013 р. – 9180 од.

Розразувати місткість ринку в 2013 році.

 

 

Задача 13

 

За результатами дослідницької панелі була отримана наступна інформація:

1) кількість магазинів, які взяли участь у панелі – 190 од.;

2) загальна кількість магазинів, які займаються реалізацією товару – 3670 од.;

3) залишки товару на складах дослідних магазинів:

а) на 01.01.2013 р. – 1410 од.;

б) на 01.04.2013 р. – 460 од.

4) обсяги реалізації товару дослідними магазинами:

а) січень 2013 р. – 5640 од.;

б) лютий 2013 р. – 7250 од.

в) березень 2013 р. – 9830 од.

Розразувати місткість ринку в 2013 році.

 

Задача 14

 

За результатами дослідницької панелі була отримана наступна інформація:

1) кількість магазинів, які взяли участь у панелі – 340 од.;

2) загальна кількість магазинів, які займаються реалізацією товару – 5130 од.;

3) залишки товару на складах дослідних магазинів:

а) на 01.01.2013 р. – 540 од.;

б) на 01.04.2013 р. – 320 од.

4) обсяги реалізації товару дослідними магазинами:

а) січень 2013 р. – 4125 од.;

б) лютий 2013 р. – 5670 од.

в) березень 2013 р. – 3245 од.

Розразувати місткість ринку в 2013 році.

 

Задача 15

 

За результатами дослідницької панелі була отримана наступна інформація:

1) кількість магазинів, які взяли участь у панелі – 190 од.;

2) загальна кількість магазинів, які займаються реалізацією товару – 3670 од.;

3) залишки товару на складах дослідних магазинів:

а) на 01.01.2013 р. – 1410 од.;

б) на 01.04.2013 р. – 460 од.

4) обсяги реалізації товару дослідними магазинами:

а) січень 2013 р. – 5640 од.;

б) лютий 2013 р. – 7250 од.

в) березень 2013 р. – 9830 од.

Розразувати місткість ринку в 2013 році.

Задача 16

Кондитерська фабрика планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон.

Визначте місткість ринку для товару в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані:

- Чисельність населення даного регіону n = 528 700 осіб.

- Середньомісячний дохід на душу населення Д = 2165 грн./особу.

- Питома вага коштів, що їх витрачають з отриманого доходу на продукти харчування, К1 = 32%.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на кондитерські вироби, К2 = 5%, із суми, яку описує коефіцієнт К1.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на цукерки, К3 = 47 %, із суми, яка визначається коефіцієнтом К2.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на карамельні цукерки, К4 = 25 %, із суми, яку визначає коефіцієнт К3.

 

Задача 17

Кондитерська фабрика планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон.

Визначте місткість ринку для товару в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані:

- Чисельність населення даного регіону n = 635 400 осіб.

- Середньомісячний дохід на душу населення Д = 1945 грн./особу.

- Питома вага коштів, що їх витрачають з отриманого доходу на продукти харчування, К1 = 41 %.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на кондитерські вироби, К2 = 4 %, із суми, яку описує коефіцієнт К1.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на цукерки, К3 = 45 %, із суми, яка визначається коефіцієнтом К2.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на карамельні цукерки, К4 = 20%, із суми, яку визначає коефіцієнт К3.

 

Задача 18

Кондитерська фабрика планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон.

Визначте місткість ринку для товару в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані:

- Чисельність населення даного регіону n = 1228 900 осіб.

- Середньомісячний дохід на душу населення Д = 2575 грн./особу.

- Питома вага коштів, що їх витрачають з отриманого доходу на продукти харчування, К1 = 35 %.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на кондитерські вироби, К2 = 7 %, із суми, яку описує коефіцієнт К1.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на цукерки, К3 = 49 %, із суми, яка визначається коефіцієнтом К2.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на карамельні цукерки, К4 = 29%, із суми, яку визначає коефіцієнт К3.

 

Задача 19

Кондитерська фабрика планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон.

Визначте місткість ринку для товару в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані:

- Чисельність населення даного регіону n = 754 100 осіб.

- Середньомісячний дохід на душу населення Д = 2345 грн./особу.

- Питома вага коштів, що їх витрачають з отриманого доходу на продукти харчування, К1 = 30 %.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на кондитерські вироби, К2 = 9 %, із суми, яку описує коефіцієнт К1.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на цукерки, К3 = 31 %, із суми, яка визначається коефіцієнтом К2.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на карамельні цукерки, К4 = 15%, із суми, яку визначає коефіцієнт К3.

 

Задача 20

Кондитерська фабрика планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон.

Визначте місткість ринку для товару в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані:

- Чисельність населення даного регіону n = 356 850 осіб.

- Середньомісячний дохід на душу населення Д = 3624 грн./особу.

- Питома вага коштів, що їх витрачають з отриманого доходу на продукти харчування, К1 = 46 %.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на кондитерські вироби, К2 = 7 %, із суми, яку описує коефіцієнт К1.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на цукерки, К3 = 21 %, із суми, яка визначається коефіцієнтом К2.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на карамельні цукерки, К4 = 19%, із суми, яку визначає коефіцієнт К3.

 

Задача 21

Кондитерська фабрика планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон.

Визначте місткість ринку для товару в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані:

- Чисельність населення даного регіону n = 2 348 900 осіб.

- Середньомісячний дохід на душу населення Д = 2184 грн./особу.

- Питома вага коштів, що їх витрачають з отриманого доходу на продукти харчування, К1 = 38 %.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на кондитерські вироби, К2 = 8 %, із суми, яку описує коефіцієнт К1.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на цукерки, К3 = 34 %, із суми, яка визначається коефіцієнтом К2.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на карамельні цукерки, К4 = 42%, із суми, яку визначає коефіцієнт К3.

 


Читайте також:

  1. I. Вступна частина
  2. II Основна частина
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II частина
  6. II частина.
  7. II. Основна частина
  8. II. Основна частина
  9. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  10. III Заключна частина
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 618

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіанти для теоретичної частини | Задача 22

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.05 сек.