Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Програма технології формування та розвитку особистості в соціальній (соціально-педагогічній) роботі

Духовне оновлення України, процес демократизації суспільства, що значною мірою впливають на всі сфери людської життєдіяльності, передбачають створення сприятливих умов для утвердження атмосфери творчості та співробітництва, бага­тогранного розвитку особистості, її здібностей і талантів. Саме тому сьогодні особ­ливо актуальним є завдання по створенню сприятливого соціального середовища для розвитку творчої особистості юного громадянина. Мається на увазі не лише вплив сім'ї, школи, громадськості на формування особистості, а й тих чинників, які важче виявляються, прогнозуються:

- творче, культурне, релігійне оточення індивіда;

- національні традиції;

- вплив суспільно-економічних умов;

- вплив засобів масової інформації тощо.

За цих умов система соціальної допомоги виступає своєрідним координатором роботи з узагальнення різних впливів на розвиток творчої особистості. Тому сис­темі соціально-педагогічної роботи потрібна політика протекціонізму з боку дер­жави, суспільства, звернення до її інтересів і запитів. Без такої допомоги неможли­во створити ефективні технології соціально-педагогічної діяльності, котрі сприяли б творчій особистості дитини чи молодої людини, забезпечували б їй можливість активного включення в діяльність щодо відтворення суспільства, формування її духовності, внутрішньої культури й гідності. Саме соціальні педагоги мають здійс­нювати такий поворот, стати трансляторами творчого оновлення в межах не лише школи, а й суспільства взагалі. Це і проблема, і програма дій для кожного соціаль­ного працівника-педагога, сутність якої - сприяння формуванню та розвитку твор­чої особистості молоді, її здібностей, обдарувань, творчого мислення, рис характе­ру тощо.

Завдання щодо виховання людей з високим творчим потенціалом постає не лише як актуальна проблема сучасної соціально-педагогічної науки і практики, а й як соціальна необхідність. Сьогодні суспільну ситуацію можна назвати критичною:

- знизився престиж творчих спеціальностей;

- залишає бажати кращого сприймання соціальною структурою новаторства, нестандартних рішень;

- прояви творчої активності особистості економічно не підтримуються держа­вою.

Саме тому постає проблема охорони обдарованості людини, що висуває по­требу вирішення низки проблем:

- виявлення засобів формування якостей творчої особистості;

- створення нових методик із розвитку цих якостей;

- вивчення основних категорій, що визначають зміст діяльності творчої особи­стості.

Творчість- це одна з основних філософських категорій, якою здавна користується людство. Саме тому творчість, творча діяльність людини с предметом дослідження різноманітних галузей наукового знання. Філософська наука пропо­нує визначення творчості як діяльності, результатом якої є створені матеріальні й духовні цінності.

Психологіявизначає творчість як діяльність, що породжує щось якісно нове, чого досі не існувало.

У педагогіцітворчість визначається як свідома, цілеспрямована, активна дія­льність людини, спрямована на пізнання та перетворення дійсності, створення нових, оригінальних предметів, витворів, що ніколи раніше не існували, з метою вдосконалення матеріального та духовного життя суспільства.

Розглядаючи творчість суспільстваяк процес, що спрямований на перетво­рення світу, здійснення історичного розвитку, дослідники характеризують творчість особистості як вищий ступінь її активності, що спрямований на подолання конкретних суперечностей з метою пошуку істини.

Таким чином, «творчість» у широкому розумінні слова розглядається як діяль­ність, що породжує щось якісно нове.

У наш час автори теорії творчості застосовують термін «життєтворчість», ви­значаючи її як духовно-практичну діяльність особистості, що спрямована на проек­тування, планування, програмування й творче здійснення нею свого індивідуально­го життя. Особистість у цьому процесі виступає як розвинена індивідуальність, суб'єкт свого індивідуального життя, а об'єктом творчих діянь особистості висту­пає її власне життя.

Висновок:для соціальної роботи більш типовим є твердження, що творчість - це показник продуктивної діяльності людини. При цьому творчість розглядається як один із видів людської діяльності, спрямованої на розв'язання суперечності (творчого завдання), і для якої необхідні об'єктивні (соціальні, матеріальні) та суб'єктивні особистісні умови (знання, вміння, творчі здібності), а результат має новизну та оригінальність, особисту та соціальну значущість, а також прогресив­ність.

Специфіка творчості в діяльності соціального працівника полягає в соціаль­ній зумовленості творчих дій (через посередництво директивно-інструктивних матеріалів, у яких конкретизовано соціальне замовлення суспільства); гуманізмі цього виду творчості, спрямованого на «пробудження» в особистості кращих рис і якостей; суб'єктивній свободі вибору дій, що розвиває почуття особистої відпові­дальності та сприяє піднесенню соціального педагога на особистісному, професій­ному рівнях.

Таким чином, творчість соціального педагога визначається як суб'скт-суб'єктна розвивальна взаємодія соціального працівника і клієнта, спрямована на формування творчої особистості. У цьому значенні поняття «творча особис­тість» постає сьогодні основним, центральним поняттям соціальної роботи.

Творчу особистість визначають як особистість, межі творчості якої охоп­люють дії від нестандартного розв'язання простого завдання до нової реалізації унікальних потенцій (індивіда) в певні її галузі, та як людину, яка володіє певним переліком якостей, а саме рішучістю, умінням не зупинятись на досягнутому, сміливістю мислення, умінням бачити далеко за межі того, що бачать його су­часники й бачили його попередники.

Для творчої особистості соціального працівника погреба у творчості є життєвою необхідністю, а творчий стиль діяльності - найбільш характерним, головним показником.

Висновок: з огляду на подану інформацію будемо розглядати творчу особис­тість як таку, якій притаманні мотиваційна спрямованість, характерологічні особливості, творчі вміння та індивідуальні особливості психічних процесів.

Орієнтовний перелік якостей творчої особистості такий;

І. Підсистема мотиваційних якостей

- бажання пізнати себе;

- потяг до процесу творчості;

- творчий інтерес, допитливість;

- бажання бути визнаним, отримати високу оцінку своєї діяльності;

- потяг до пошуку нової інформації, фактів;

- економічний інтерес.

II. Підсистема характерологічних якостей

- сміливість;

- готовність до ризику;

- самостійність;

- ініціативність;

- упевненість у своїх силах і здібностях;

- незалежність поведінки;

- повага до інших;

- емпатійність;

- терпиме ставлення до інших;

- цілеспрямованість;

- наполегливість;

- уміння довести почату справу до кінця;

- працелюбність;

- вимогливість до себе;

- почуття гумору;

- задоволення від процесу творчості;

- спостережливість;

- терпиме ставлення до критики;

- енергійність;

- чесність, прямота суджень;

- відсутність нетерплячки при очікуванні винагороди;

- товариськість;

- самовідданість;

- упевненість при невизначеності й хаосі;

- скептицизм;

- гордість, почуття власної гідності;

- почуття прекрасного;

- моральність;

- емоційна активність.

Кожен суб'єкт соціальної взаємодії як неповторна індивідуальність характери­зується своїм унікальним набором якостей, що визначає рівень її творчих досяг­нень і можливостей.

Висновок:найпріоритетніші завдання соціальної роботи нині пов'язані з пошу­ком шляхів вирішення проблем формування творчої особистості, розвитку індиві­дуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов для самореалізації кож­ного вихованця. Це обов'язково потребує дослідження наступних аспектів: ви­вчення особливостей формування якостей творчої особистості вихованця в системі соціально-педагогічної роботи, виявлення якостей суб'єктів соціально-педагогічної роботи, що сприятимуть успіху їх творчої діяльності.


Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. III. Програма
  3. III. Програма
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. OLAP-Технології
  9. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  10. PR-технології у виборчій кампанії.
  11. PR-технології.
  12. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.




Переглядів: 1514

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціальна робота з молоддю | Групи проблем, характерних для дитячого віку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.