Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етичні принципи соціального працівника

Дотримання розумних інтересів клієнта.Соціальний працівник, розпочина­ючи роботу, має піклуватися, передусім, про те, щоб принести найбільшу користь клієнту та суспільству. Соціальний працівник мусить допомогти клієнту визначити пріоритетність проблем, що виникли, а також створити умови для самодопомоги клієнту.

Особиста відповідальність соціального працівника за небажані для клієн­та та суспільства наслідки його дій.Розробляючи разом із клієнтом алгоритм спільних дій, соціальний працівник, володіючи арсеналом необхідних знань не тільки щодо сутності проблеми клієнта та його потреб, а й щодо можливостей системи соціального захисту для її вирішення, кількості та якості засобів, необхідних для розв'язання проблеми, несе персональну відповідальність за наслідки свого рішення.

Визнання права клієнта щодо прийняття самостійного рішення на будь-якому етапі спільних дій.Визнання цього права клієнта - це вияв поваги до прав людини в цілому. Клієнт як особистість має бути наділений усіма правами людини, в тому числі й правом самостійно визначати свою долю, стиль і спосіб життя, мати власні переконання, погляди. Розпочинаючи роботу з надання соціальної послуги, соціальний працівник з'ясовує не тільки проблеми і потреби клієнта, але і його бачення проблеми, можливі варіанти її розв'язання, кінцевий результат спільних дій. У будь-якому випадку останнє слово залишається за клієнтом, оскільки він має право самостійно вирішувати свою долю на основі власного життєвого досвіду, потреб і світогляду.

Прийняття клієнта таким, яким він є. Соціальний працівник не має права пред'являти до всіх клієнтів однакові вимоги та надавати однакові рекомендації, не враховуючи особистісний фактор та відповідні обставини. Ігнорування цього принципу значною мірою може знизити ефективність подальшої роботи, призвести до втрати довірливих стосунків між соціальним працівником і клієнтом.

Конфіденційність- один із провідних принципів співробітництва між соціа­льним працівником і клієнтом. Усе, що стосується клієнта, його особистого життя та виниклих проблем, є конфіденційною інформацією. Інформація про клієнта може бути повідомлена третім особам лише з безпосередньої згоди клієнта та з метою ефективного розв'язання існуючої проблеми.

Доброзичливість- основа моральної культури соціального працівника, прин­цип професійної етики й одна з необхідних умов для налагодження ефективної взаємодії з клієнтом. Доброзичливе ставлення до клієнта має спостерігатися на всіх етапах співпраці з ним: від моменту знайомства до етапу обговорення кінцевих результатів спільної взаємодії.

Безкорисливість- необхідний принцип етики соціального працівника. Про-являється, насамперед, у тому, що спеціаліст із соціальної роботи намагається зро­бити якомога більше для свого клієнта, ніж це обумовлено посадовими інструкція­ми чи функціональними обов'язками, не сподіваючись на додаткову винагороду.

Чесність і відкритістьу взаємостосунках соціального працівника та клієнта єоднією з основ взаємної довіри та поваги, що значною мірою впливає на форму вання між ними партнерських стосунків. Соціальний працівник не має права при­ховувати від клієнта інформацію, навіть із негативним забарвленням, а навпаки, він повинен, у делікатній формі повідомляти про результати дій, разом аналізувати причини невдач і визначати шляхи щодо найбільш ефективних дій і результатів.

Повнота інформування клієнта про заплановані заходинеобхідна для акти­візації особистості клієнта: він має бути повноправним суб'єктом процесу прий­няття рішення, а не пасивним об'єктом впливу.

Відсутність упереджень по відношенню до клієнта -необхідна умова для налагодження партнерських стосунків з ним. Розпочинаючи роботу з клієнтом, со­ціальний працівник мусить пам'ятати, що кожна людина неповторна і має свої власні погляди, переконання, ідеї, інтереси, думки. Навіть якщо погляди та переко­нання клієнта повністю суперечать поглядам і переконанням соціального праців­ника, він має тактовно викласти свою точку зору, не наполягаючи на неї [2, С. 60-66].


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Етичні правила психологічних досліджень
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  6. Антикорупційні принципи
  7. Арифметичні оператори
  8. Арифметичні операції
  9. Арифметичні операції в різних системах числення
  10. Арифметичні операції над цілими числами
  11. Арифметичні цикли. Оператор циклу For – Next
  12. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ




Переглядів: 2065

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етика соціального працівника | Загальне поняття про дидактику

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.