PIMS-аналіз, чи аналіз рівня впливу обраної стратегії на величини прибутковості,заснований на використанні емпіричної моделі, що пов'язує широкий діапазон стратегічних змінних величин (таких, як ринкова частка, якість продукту, вертикальна інтеграція) і ситуаційних змінних величин (швидкість росту ринку, стадія розвитку галузі, інтенсивність потоків капіталу) з величиною прибутковості і здатністю підприємства генерувати готівку. Мета проведення такого аналізу полягає у виборі потрібної стратегії в конкретних ринкових умовах.
В ході цього аналізу змінні величини групуються в п'ять класів:
1 Привабливість ринкових умов:
- швидкість росту галузі в довгостроковій перспективі (4-10 років);
- швидкість росту галузі в короткостроковій перспективі (до 3 років);
- стадія життєвого циклу продукту.
2.Сила конкурентних позицій:
- ринкова частка;
- відносна ринкова частка;
- відносна якість продукту;
- відносна ширина продуктової лінії.
3.Ефективність використання інвестицій:
- інтенсивність інвестицій (сумарні інвестиції, віднесені до обсягу продажів, і сумарні інвестиції, віднесені до доданої вартості);
- інтенсивність основного капіталу (відношення суми основного капіталу до обсягу продажів);
- вертикальна інтеграція (відношення доданої вартості до обсягу продажів);
- ступінь використання виробничих потужностей.
4.Використання бюджету за наступними напрямками:
- витрати на маркетинг відповідно до обсягу продажів;
- витрати на НДДКР відповідно до обсягу продажів;
- витрати на розробку і випуск нових товарів відповідно до обсягу продажів.
5. Поточні зміни в ринковому середовищі:
- зміна ринкової частки підприємства;
- зміна структури і профілю ринку;
- варіативність в ємності ринку.
Отримані за цим аналізом результати демонструють залежність: прибутковість (відношення величини оподатковуваного прибутку до інвестицій) збільшується по мірі зростання показника відносної ринкової частки конкретних цільових ринків. Відповідно до отриманої залежності підприємство також може формувати стратегію своєї поведінки в конкурентному ринковому середовищі.
Тема 4. Діагностика конкурентоспроможності підприємства