МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Задачі на знаходження четвертого пропорційногоЗадача 1. (На знаходження четвертого пропорційного, що розв’язується способом знаходження однакової величини (зведення до одиниці), вид 1) Маса 6 однакових посилок 18 кг. Яка маса 4 таких посилок? 6 п. – 18 кг 4 п. - ? кг Розв’язання 1) 18 : 6 = 3 (кг) – маса кожної посилки; 2) 3 · 4 = 12 (кг) – маса чотирьох посилок. 18 : 6 · 4 = 12. Відповідь 12 кілограмів. У підручнику подається розв’язання задачі діями. Потрібно дати пояснення до кожної дії. Для того, щоб діти усвідомили спосіб розв’язання, можна піти різними шляхами. Можна детально повторити зміст задачі, далі проаналізувати його і скласти план розв’язування. Відповідаючи на поставлені запитання, спів ставляти відповідь на них із діями, записаними у підручнику, тим самим даючи пояснення цим діям. Можна працювати по іншому. Перед введенням цієї задачі послідовно розв’язати дві прості: «Маса 6 посилок 18 кг. Яка маса 1 посилки?» і «Маса 1 посилки 4 кг. Яка маса чотирьох таких посилок?» Далі ці дві задачі об’єднати в одну складену. Розв’язання цієї задачі буде складатись із послідовного виконання дій, що є розв’язанням попередніх двох задач. Тоді легко буде пояснити кожну з наведених у підручнику дій. Задача 2. (На знаходження четвертого пропорційного, що розв’язується способом знаходження однакової величини (зведення до одиниці), вид 2) У 5 ящиків розклали порівну 30 кг вишень. Скільки потрібно таких ящиків, щоб розкласти 54 кг вишень? 5 ящ. – 30 кг ? ящ. – 54 кг У підручнику до цієї задачі подається схема і пропозиція скласти план розв’язування та розв’язати задачу. 30 5 54 ? 1) ? 2) Цю схему можна використати наступним чином. Після засвоєння змісту задачі проводиться така бесіда: - Над якими числами виконується перша дія? (30 і 5) - Що показує число 30? Число 5? - Що за цими даними можна дізнатися? (Кількість вишень в одному ящику) - За допомогою якої дії (Дії ділення ) - Над якими числами виконується друга дія? (Над числом 54 і числом, що показує масу ягід в одному ящику) - Що означає число 54? - Що можна цією дією дізнатися? (Кількість ящиків для 54 кг вишень) - Яка це буде дія? (Дія ділення) - А тепер складемо план розв’язування задачі на скільки дій задача? Що знаходимо першою дією? Другою? Розв’язання 1) 30 : 5 = 6 (кг) – маса вишень в одному ящику; 2) 54 : 6 = 9 (ящ.) – потрібно для 54 кг вишень. 54 : (30 : 5) = 9. Відповідь: потрібно 9 ящиків.
Задача 3. (На зведення до одиниці з ускладненням) На першому верстаті майстриня за 8 годин виготовила 16 м тканини. На другому верстаті вона за 1 год виготовляла на 2 м тканини більше, ніж на першому. Скільки метрів тканини виготовила майстриня за 6 год на другому верстаті? 16 м – 8 год ? м – 6 год (на 2 м більше) Розв’язання (16 : 8 + 2) · 6 = 24 (м). Відповідь: на другому верстаті за 6 годин майстриня виготовить 24 м тканини.
Задача 4. (На подвійне зведення до одиниці) Двома сівалками за 12 годин роботи засіяли 96 га пшениці. Скільки гектарів пшениці можна засіяти однією такою сівалкою за 7 годин роботи? 2 с., 12 год – 96 га 1 с., 7 год - ? га Розв’язання Спосіб 1. 96 : 2 : 12 · 7 = 28 (га). Спосіб 2. 96 : 12 : 2 · 7 = 28 (га). Відповідь: Одна сівалка за 7 годин роботи засіє 28 га пшениці.
Задача 5. (На знаходження четвертого пропорційного, що розв’язується способом відношень) З 4 кг проса виробляють 3кг пшона. Скільки кілограмів пшона вийде з 1 ц 20 кг проса? 4 кг проса – 3 кг пшона 1 ц 20 проса - ? пшона Зразок міркувань: Маса пшона = Масу проса : Масу пр6са, яку потрібно взяти на виготовлення 1 кг пшона. Але 4 на 3 не ділиться. Тому міркуємо так: Дільник (маса пшона) залежить від величини діленого (маса проса). У скільки разів збільшується ділене, у стільки ж разів збільшується частка. За даними задачі ми можемо дізнатися у скільки разів більше взяли проса. У стільки ж само разів більше отримали і пшона. Розв’язання 1) У скільки разів більше взяли проса? 120 : 4 = 30 (р.). 2) Скільки пшона отримали із 1 ц 20 кг проса? 3 · 30 = 90 (кг). 3 · (120 : 4) = 90. Відповідь: Отримали 90 кг пшона. Для перевірки правильності розв’язання цього виду задач спочатку можна використати прикидку відповіді, а потім скласти і розв’язати обернену задачу (для задачі першого виду бажано скласти обернену задачу другого виду і навпаки) Читайте також:
|
||||||||
|