1. Поняття комунікації та її роль у системі управління
2. Модель комунікаційного процесу, її елементи та етапи
3. Методи комунікацій, комунікаційні канали та сфери їх ефективного використання
Поняття комунікації та її роль у системі управління
Поняття комунікації та її роль у системі управління. Процес комунікації: модель; основні етапи та елементи. Зворотний зв'язок та «шум» у комунікаційному процесі.
Методи комунікації та комунікаційні канали - їх переваги, недоліки і сфери ефективного використання. Міжособові комунікації - види і характеристика. Комунікаційні перешкоди: вибіркове сприйняття; семантичні перешкоди; поганий зворотний зв'язок; соціокультурні відмінності відправника та одержувача повідомлення; інформаційні перевантаження. Способи усунення комунікаційних бар'єрів і підвищення ефективності комунікацій
Види та характеристика організаційних комунікацій. Формальні та неформальні комунікації. Комунікаційні мережі.
Застосування технічних засобів у комунікації. Інформаційні системи та персональні засоби електронних комунікацій.
Вимоги до інформації неоднакові на різних стадіях процесу управління. Так, при постановці цілей значення має обсяг інформації, наукова і технічна її новизна, повнота. При оцінці ситуації -структура інформації, що дає можливість використати системний підхід для аналізу ситуації. При розробці управлінських рішень - її своєчасність, повнота, можливість автоматизованої обробки тощо.