Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Booking a hotel

Receptionist: Good morning. Welcome to The Grand Woodward Hotel.
Client: Hi, good morning. I'd like to make a reservation for the third weekend in September. Do you have any vacancies?
R: Yes sir, we have several rooms available for that particular weekend. And what is the exact date of your arrival?
C: The 24th.
R: How long will you be staying?
C: I'll be staying for two nights.
R: How many people is the reservation for?
C:There will be two of us.
R: And would you like a room with twin beds or a double bed?
C: A double bed, please.
R:Great. And would you prefer to have a room with a view of the ocean?
C:If that type of room is available, I would love to have an ocean view. What's the rate for the room?
R:Your room is five hundred and ninety dollars per night. Now what name will the reservation be listed under?
C:Charles Hannighan.
R:Could you spell your last name for me, please?
C:Sure. H-A-N-N-I-G-H-A-N
R: And is there a phone number where you can be contacted?
C: Yes, my cell phone number is 555-26386.
R:Great. Now I'll need your credit card information to reserve the room for you. What type of card is it?
C:Visa. The number is 987654321.
R: And what is the name of the cardholder?
C: Charles H. Hannighan.
R:Alright, Mr. Hannighan, your reservation has been made for the twenty-fourth of September for a room with a double bed and view of the ocean. Check-in is at 2 o'clock. If you have any other questions, please do not hesitate to call us.
C: Great, thank you so much.
R: My pleasure. We'll see you in September, Mr. Hannighan. Have a nice day.

Making a reservation for a flight

Clerk: Sea Airlines, Sarah speaking.

Mr. Tashikama: Yes, I'd like to make a reservation for a return flight to Bangkok.

C: Certainly, sir. When did you want to travel?

T: I'd like to leave next Thursday and return to Singapore the following Wednesday.

C: That's 7 April outward, returning 13 April. And will that be first class, business class or economy?

T: Economy.

C: Did you want to travel in the morning or in the afternoon?

T: I'd like to fly out in the morning and back in the afternoon, if possible.

C: Right... yes, that's no problem. That will be flight SE 006 departing Singapore at 09:30. And your return flight will be on SE 005 departing Bangkok at 15:15. May I have your name please?

T: Yes, my name is S. Tashikama. That's T-A-S-H-I-K-A-M-A.

W: All right. Do you have a seating preference?

T: I'd rather have a window seat.

W: Good. There is one available. And do you want me to mail the tickets or will you pick them up?

T: I'll pick them up. When can I have them?

W: Any time after two o'clock.

T: Great.


Читайте також:

  1. AT THE HOTEL
  2. AT THE HOTEL
  3. Choose a hotel in your city and describe some of the market segments that the hotel targets at. What variable(s) did the hotel use to segment its overall market?
  4. DIALOGUE 1: MAKING HOTEL RESERVATIONS
  5. En el hotel
  6. Izquierdo у Garrido se encuentran en el hotel Colon
  7. Make up a survey on the attributes that are important to customers when choosing a hotel in your city. Add some more attributes and point out the sources of information.
  8. Reserving a double room in the hotel “Intourist” in Volgograd.
  9. Tell your own story (or a story you heard) about registration at a hotel and currency exchange.
  10. Text 2 Types of Hotels
  11. THE BEARDSLEY HOTEL




Переглядів: 642

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
TELEPHONING | Making an appointment

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.