Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Booking a hotel

Receptionist: Good morning. Welcome to The Grand Woodward Hotel.
Client: Hi, good morning. I'd like to make a reservation for the third weekend in September. Do you have any vacancies?
R: Yes sir, we have several rooms available for that particular weekend. And what is the exact date of your arrival?
C: The 24th.
R: How long will you be staying?
C: I'll be staying for two nights.
R: How many people is the reservation for?
C:There will be two of us.
R: And would you like a room with twin beds or a double bed?
C: A double bed, please.
R:Great. And would you prefer to have a room with a view of the ocean?
C:If that type of room is available, I would love to have an ocean view. What's the rate for the room?
R:Your room is five hundred and ninety dollars per night. Now what name will the reservation be listed under?
C:Charles Hannighan.
R:Could you spell your last name for me, please?
C:Sure. H-A-N-N-I-G-H-A-N
R: And is there a phone number where you can be contacted?
C: Yes, my cell phone number is 555-26386.
R:Great. Now I'll need your credit card information to reserve the room for you. What type of card is it?
C:Visa. The number is 987654321.
R: And what is the name of the cardholder?
C: Charles H. Hannighan.
R:Alright, Mr. Hannighan, your reservation has been made for the twenty-fourth of September for a room with a double bed and view of the ocean. Check-in is at 2 o'clock. If you have any other questions, please do not hesitate to call us.
C: Great, thank you so much.
R: My pleasure. We'll see you in September, Mr. Hannighan. Have a nice day.

Making a reservation for a flight

Clerk: Sea Airlines, Sarah speaking.

Mr. Tashikama: Yes, I'd like to make a reservation for a return flight to Bangkok.

C: Certainly, sir. When did you want to travel?

T: I'd like to leave next Thursday and return to Singapore the following Wednesday.

C: That's 7 April outward, returning 13 April. And will that be first class, business class or economy?

T: Economy.

C: Did you want to travel in the morning or in the afternoon?

T: I'd like to fly out in the morning and back in the afternoon, if possible.

C: Right... yes, that's no problem. That will be flight SE 006 departing Singapore at 09:30. And your return flight will be on SE 005 departing Bangkok at 15:15. May I have your name please?

T: Yes, my name is S. Tashikama. That's T-A-S-H-I-K-A-M-A.

W: All right. Do you have a seating preference?

T: I'd rather have a window seat.

W: Good. There is one available. And do you want me to mail the tickets or will you pick them up?

T: I'll pick them up. When can I have them?

W: Any time after two o'clock.

T: Great.


Читайте також:

  1. AT THE HOTEL
  2. AT THE HOTEL
  3. Choose a hotel in your city and describe some of the market segments that the hotel targets at. What variable(s) did the hotel use to segment its overall market?
  4. DIALOGUE 1: MAKING HOTEL RESERVATIONS
  5. En el hotel
  6. Izquierdo у Garrido se encuentran en el hotel Colon
  7. Make up a survey on the attributes that are important to customers when choosing a hotel in your city. Add some more attributes and point out the sources of information.
  8. Reserving a double room in the hotel “Intourist” in Volgograd.
  9. Tell your own story (or a story you heard) about registration at a hotel and currency exchange.
  10. Text 2 Types of Hotels
  11. THE BEARDSLEY HOTEL




Переглядів: 585

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
TELEPHONING | Making an appointment

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.