Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



AT THE HOTEL

When you are through with the customs you go to the hotel. The desk-clerk will ask you to register. He will give you an arrival card which all guests are asked to fill in. The guests passports are left behind at the desk-clerk for registration.

After all formalities are over the porter will show you up to your room. Now you will always be referred to as a guest if you decide to stay at a hotel. You will find notices everywhere, reminding "guests to leave their keys at the desk when going out".

If there is any post for you the desk-clerk will let you have it with your keys.

In the lobby you usually find a special corner or room to write letters. First-class hotels supply their guests with hotel stationary free of charge.

Most hotels have snack bars or restaurants.

Many hotels have special weekly and monthly rates, so that it is cheaper to pay by the month than by the day (transient rates).

You will find rooms with and without bath, single rooms, double rooms.

All the hotels have a special laundry service for their guests.

Guests are asked to warn the clerk in advance when leaving so that he can have the bill ready for them in time.

Rooms and meals abroad are also available at boarding houses where the rates are usually lower in most of the hotels.

Answer the questions in writing.

1. What are all guests asked to do when they come to the hotel?

2. What notices can you find everywhere in a hotel?

3. What does the desk-clerk do if there is any post for you?

4. What do you usually find in the lobby?

5. Is it cheaper to pay by the week or by the month than by the day?

6. What kind of rooms can you find at the hotels?

7. Why are guests asked to warn the clerk in advance when leaving?

8. Are the rates at boarding houses usually lower than in most of the hotels?

Retell the text.

LESSON 4

Communication

DIALOGUES

Read, memorize and dramatize the dialogues


Читайте також:

  1. AT THE HOTEL
  2. Booking a hotel
  3. Choose a hotel in your city and describe some of the market segments that the hotel targets at. What variable(s) did the hotel use to segment its overall market?
  4. DIALOGUE 1: MAKING HOTEL RESERVATIONS
  5. En el hotel
  6. Izquierdo у Garrido se encuentran en el hotel Colon
  7. Make up a survey on the attributes that are important to customers when choosing a hotel in your city. Add some more attributes and point out the sources of information.
  8. Reserving a double room in the hotel “Intourist” in Volgograd.
  9. Tell your own story (or a story you heard) about registration at a hotel and currency exchange.
  10. Text 2 Types of Hotels
  11. THE BEARDSLEY HOTEL




Переглядів: 917

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
THE BEARDSLEY HOTEL | DIALOGUE 1. (With a desk clerk)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.