Під час педагогічної практики студенти, виконуючи функції помічника класного керівника, повинні оволодіти такими основними психолого-педагогічними вміннями:
Гностичні вміння:
· уміння працювати з психолого-педагогічною літературою;
· вивчати особистість вихованця, визначати рівень розвитку і вихованості окремих учнів та колективу;
· аналізувати власну педагогічну діяльність, виховну роботу інших студентів та досвід учителів, оцінювати їх.
Прогностичні вміння:
· уміння визначати загальні цілі виховної роботи та конкретні педагогічні завдання;
· прогнозувати розвиток особистості кожного вихованця і групи в цілому:
· бачити оптимальні шляхи досягнення результатів педагогічної діяльності:
· передбачати можливі труднощі в роботі і варіанти виходу із складних ситуацій.
Конструктивні вміння:
· уміння планувати виховну роботу з учнями, враховуючи загальні вимоги до неї та побажання учнів, їхні вікові та індивідуальні особливості;
· вибирати педагогічно доцільні форми, методи і прийоми виховної роботи, види діяльності школярів;
· будувати раціональну модель виховного заходу, визначати методику його проведення,
· будувати моделі спілкування з учнями, виховного впливу на них;
· будувати власну систему педагогічної взаємодії.
Комунікативні вміння:
· уміння логічно і грамотно, чітко, виразно, емоційно висловлювати свої думки;
· легко і швидко організовувати контакт з учнями; вільно спілкуватися та знаходити взаєморозуміння;
· переконувати і навіювати, управляти спілкуванням;
· регулювати міжособистісні стосунки в класі; уміло орієнтуватися у педагогічних ситуаціях;
· виявляти гуманність, коректність і такт у стосунках з учнями.
Організаційні вміння:
· уміння спільно з учнями організовувати їхню життєдіяльність, наповнюючи її цікавими творчими справами;
· стимулювати діяльність і поведінку школярів;
· розвивати активність, ініціативу, самодіяльність учнів, спрямовувати їх на суспільно корисну діяльність та самовиховання;