Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етапи розробки і затвердження положення про юридичну службу

Питання створення та діяльності юридичної служби конкретного підприємства, установи, організації регулюються та встановлюються локальними правовими актами. До них належать Положення про юридичну службу та Посадова інструкція.

При розробці положення про структурний підрозділ необхідно враховувати результати попереднього вивчення змісту, обсягу виконуючих функцій, специфіку роботи даного підприємства, особ­ливості організації виробництва праці та управління на даному підприємстві. Основою для розробки відповідного положення про юридичну службу на підприємстві є розроблене і затверджено постановою Кабінету Міністрів України «Загальне положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприєм­ства, установи, організації».

Поло­ження про структурний підрозділ суб’єкта господарювання містить:

Розділ 1. «Загальні положення» в цій частині зазначаються точна назва, підрозділу, його місце в організаційній структурі, ступінь самос­тійності в якому безпосередньому підпорядкуванні знаходиться даний підрозділ, хто є керівником підрозділу, хто може входити в штат підрозділу, вимоги до осіб, які входять в структуру підрозділу, підпорядкування працівників, порядок призначення і звільнення їх з роботи.

Розділ 2 «Обов'язки структурного підрозділу», де зазначаються основні завдання підрозділу, які забезпечують ефективну діяльність підприємства. Обов'язки включають в себе розгалужену сферу правової роботи юридичної служби. Сюди входить робота за додержанням, правильним застосуванням, та запобіганням невиконання або неправильного виконання вимог законодавчих актів, інших нормативних документів, як вищестоящих державних органів, так і керівників підприємств, а також керівників структурних підрозділів під час виконання покладених на них завдань та функціональних обов’язків.

Найбільш відповідальні і більш широкі обов’язки покладаються на начальника юридичної служби. В його коло обов’язків входить забезпечення дотримання законності в діяльності підприємства та захист його правових інтересів. Начальник юридичної служби повинен забезпечувати ме­тодичне керівництво правовою роботою на підприємстві, розробляти пропозиції щодо вдосконалення господарсько-фінансової діяльності підприємства, забезпечувати надання правової допомоги громадським організаціям на підприємстві, вести пропаганду правових знань. Основ­ним обов'язком начальника юридичної служби є керівництво працюючо­го відділу.

Також на працівників юридичної служби забороняється покладати обов'язки, що не належать або виходять за межі їх компетенції.

Розділ 3 «Права» ця частина положення передбачає перелік прав, що надаються юридичній службі, в тому числі її працівникам. Вони включають обширне коло дій, які надаються працівникам юридичної служби, тобто вико­нання наданих прав торкається всіх сфер правової роботи.

Враховуючи, що відповідальність за дії відділу несе начальник юридичного відділу, а також і те, що начальник представляє та захищає інтереси відділу в апараті господарюючого суб’єкта - в положення про юридичний відділ обов’язково мають бути включені права начальника юридичного відділу.

Розділ 4. «Взаємовідносини юридичного відділу з іншими структурними підрозділами».

В цьому розділі положення повинно бути передбачено в якій мірі і як юридична служба координує свою роботу з усіма структурними підрозділами, що існують на даному підприємстві. Наприклад, при взаємовідносинах з бухгалтерським відділом вона має право витребувати від нього матеріали по фактах розкрадання, недостач та для стягнення дебіторської заборгованості. Після їх детального розгляду працівники юридичної служби повинні по­відомити про результати, які вони зробили. При взаємодії з відділом збуту юридична служба отримує проекти договорів, обґрунтовані висновки з доданими відповідними доку­ментами по протоколах розбіжностей, претензіям та позовам у зв’язку з поставкою продукції, копії договірної переписки, необхідної для пред'явлення позовів до суду та інші документи. Після проведення з цими документами правової роботи служба подає звіт.

При взаємодії юридичної служби з службами відділів та цехів підприємства отримує проекти наказів, інструкцій, договорів та інших актів для перевірки та візування, довідки, розрахунки, висновки та інші необхідні документи для укладення договорів, пред'яв­лення претензій, позо­вів. На підставі цих документів вона надає цим відділам і цехам висновки, письмові та усні довідки з правових питань, що виникають в практичній діяльності, позовні заяви та претензії, договори для опрацювання та виконання.

Тобто, як ми бачимо, що при взаємодії з іншими підрозділами підприємства юридична служба бере на себе роль опосередкованої ланки, через яку проходить, можна сказати, майже вся документація, що ведеться на підприємстві, вона аналізує, систематизує та робить висновки із поданого їй локально-правового акта.

Розділ 5. «Відповідальність». Цей розділ передбачає відповідальність юридичної служби – її працівників за несвоєчасне вжиття необхідних заходів, за неналежне виконання покладених на них обов’язків. Також юридичний відділ несе відповідальність за результати своєї діяльності та за її наслідки відповідальність визначається керівником господарюючого суб’єкта на підставі норм чинного законодавства.

Положення про структурний підрозділ, в тому числі і юридичну службу, розробляється працівниками кадрової служби, погоджується з юридичною службою і затверджується керівником суб’єкта господарювання.


Читайте також:

  1. I. Загальні положення
  2. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  3. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  4. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  7. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  8. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  9. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  10. Аудит проекту розробки ПЗ
  11. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  12. Базові принципи розробки ПЗ в VCS




Переглядів: 1721

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок створення, структура і штатний розклад юридичної служби | Підпорядкування юридичної служби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.528 сек.