Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація кодифікаційно-довідкової роботи, формування картотеки, забезпечення новітніми засобами зберігання інформації

Облік актів законодавства слід здійснювати шляхом ведення систематичної картотеки актів законодавства або журналу облі­ку актів законодавства України та контрольних примірників нормативно-правових актів.

При веденні систематичної картотеки на кожний акт за­конодавства створюється картка обліку, на якій зазначають­ся такі дані: вид акта, видавець, дата, номер, назва, джерело опублікування. Картки розміщуються на паперових носіях у картотеці за розділами і підрозділами залежно від виду акта в хронологічному порядку. Розділи та підрозділи картотеки розділяються картками-роздільниками, які мають бути на 1,5 см вище від облікових; бажано, щоб вони також відрізнялися за кольором.

У разі коли картотеку вести немає можливості, її функцію виконує журнал обліку актів законодавства. Ведення цього жур­налу здійснюється за кожним видавцем актів окремо шляхом занесення інформації, у якій зазначаються номер, дата прийнят­тя, вид, видавець, назва, джерело опублікування в офіційних дру­кованих виданнях.

Нормативно-правові акти, які є обов'язковими для підтри­мання в контрольному стані, враховуючи галузеву специфіку діяль­ності підприємства, установи, організації, зберігаються шляхом ведення контрольних примірників. Контрольним примірником нормативно-правового акта є примірник, у якому проставляють­ся позначки про всі зміни, доповнення, зупинення дії, поширення, продовження або збереження дії та про визнання акта (статті, пункту) таким, що втратив чинність, а також зазначається інфор­мація про вид, номер і дату прийняття, офіційне джерело опублі­кування акта, за яким внесено зміни. При веденні контрольного примірника акта використовуються такі скорочення:

- акт втратив чинність втр. чин.
- акт частково втратив чинність ч. втр. чин.
-дію акта продовжено прод. до
- дію акта зупинено акт зуп.
- дію акта поширено пошир.
- акт доповнено допов.
- викладено в новій редакції нов. ред.
- виключено пункт, статтю, абзац викл.
- заміна слів, цифр зам. сл.
- дивися Рішення Конституційного Суду України див. РКСУ
- Закон України ЗУ
- Постанова Верховної Ради України ПВРУ
- Указ Президента України УПУ
- Розпорядження Президента України РПУ
- Постанова Кабінету Міністрів України ПКМУ
- Розпорядження Кабінету Міністрів України РКМУ
- «Офіційний вісник України» ОВУ
- «Урядовий кур'єр» УК
- «Голос України» ГУ

Окремо для зручності слід зберігати й підтримувати в контро­льному стані галузеві нормативні акти (акти міністерств, відомств, комітетів, спілок, Національного банку України, міжгалузеві угоди, міжнародні нормативні акти та угоди з питань торгівлі, митного режиму, інвестицій, обміну інформацією тощо), які враховують спе­цифіку діяльності даного підприємства, установи, організації.

Бібліотечний фонд комплек­тується офіційними періодичними друкованими виданнями, науко­вою та спеціальною юридичною літературою, довідково-інформацій­ними галузевими виданнями (за можливості). Уся література, яка складає бібліотечний фонд, а також усі періодичні видання зберіга­ються в кабінеті юрисконсульта, а якщо це не можливо - у спеці­ально облаштованому або придатному для цього приміщенні.

Електронний фонд нормативно-правових актів складаєть­ся з інформаційно-правової системи. Він комплектується від­повідно до можливостей підприємства, установи, організації. Ведення електронного фонду передбачає його оновлення та під­тримання текстів нормативно-правових актів у контрольному стані відповідно до змін і доповнень, що приймаються чинним законодавством.

Для ефективної роботи рекомендується використовувати ін­формаційну правову систему «Єдиний державний реєстр норма­тивно-правових актів», яка створена і ведеться Міністерством юстиції України та має офіційний статус. У роботі також вико­ристовуються інформаційно-правові системи «ЛІГА-ЗАКОН», «Зі­брання законодавства України», «Право», «Юрист плюс» тощо. Аналіз та узагальнення правової роботи полягають у вивчен­ні договірної роботи, узагальненні практики розгляду претензій і позовів, виявленні порушень, що повторюються, і недоліків у діяль­ності підприємства, практики розвитку та вдосконалення госпо­дарських зв'язків, що дає можливість виявлення причин недолі­ків, передбачення наслідків цих порушень і розробки профілак­тичних заходів усунення виявлених недоліків. Методи й заходи аналітичної роботи юридичних служб мають на меті краще ви­користання правових засобів для зміцнення економіки підпри­ємства, зменшення невиробничих витрат, усунення недоліків в організації виробництва, застосування трудового законодавства тощо. За результатами аналізу складають довідку, де зазначають не тільки порушення, а й умови та наслідки кожного порушення, шляхи і заходи їх усунення.

Юристи підприємств є безпосередніми учасниками реалізації завдань, удосконалення виробництва, активно впливають на зміц­нення госпрозрахунку, планової та договірної дисципліни, ведуть боротьбу з безгосподарністю й марнотратством, надають допомо­гу господарським керівникам і громадським організаціям у пра­вовому вихованні кадрів.

 

Питання для самоконтролю

1. Напрямки роботи юридичної служби щодо правового виховання.

2. Правова пропаганда в трудовому колективі.

3. Поняття та значення кодифікаційно-довідкової роботи.

4. Документи, що підлягають обліку юридичною службою.

5. Основні вимоги до картотек.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  4. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  5. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  6. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  7. II. Організація і проведення спортивних походів
  8. II. Організація перевезень
  9. II. Організація перевезень
  10. II.1 Програмне забезпечення
  11. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  12. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.




Переглядів: 1409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підбір, облік, систематизація і зберігання нормативних актів | УЧАСТЬ ЮРИДИЧНОЇ СЛУЖБИ В ДОГОВІРНО-ПРАВОВІЙ РОБОТІ НА ПІДПРИЄМСТВІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.