Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підбір, облік, систематизація і зберігання нормативних актів

Для того щоб юрисконсульт мав можливість під час робо­ти швидко знайти потрібну законодавчу норму і без затримки дати правильну відповідь, підготу­вати правовий документ чи висновок, необхідно, щоб він належно вів систематичний облік законо­давчих та інших нормативних актів, судової прак­тики стосовно профілю діяльності підприємства. Глибокі знан­ня і робота над собою, дають змогу юрисконсуль­ту глибоко обґрунтувати мотиви, закладені в тому чи іншому процесуальному документі. Одним із завдань, покладених на юридичну службу підприємства є виконання обов’язків з обліку та систематизації законодавства. Юридична служба підприємства забезпечує облік і зберігання тек­стів законодавства, інших нормативних актів та актів, виданих підприємством, у їх контрольному стані.

Отже, юрисконсульт повинен працювати над підвищенням свого професійного рівня, стежити за змінами й доповненнями в чин­ному законодавстві. Це допоможе йому належно виконувати свої обов'язки.

Систематизація законодавства - засіб упорядкування зако­нодавства, зведення його до певної внутрішньо узгодженої системи. За допомогою систематизації усуваються недоліки, повтори, застарі­лі норми тощо. Це процес зведення актів законодавства до єдності шляхом внутрішнього та зовнішнього опрацювання змісту.

Облік нормативно-правових актів це ведення систематич­ної картотеки актів законодавства або журналу обліку актів за­конодавства України.

Акти законодавства України, спеціальна юридична література, електронно-інформаційні правові системи, що зберігаються та вико­ристовуються на підприємстві, установі, організації, становлять ін­формаційний фонд, до якого входять: документальний фонд актів законодавства, бібліотечний фонд юридичної літератури, періодич­них видань та електронний фонд нормативно-правових актів.

Як зазначалося вище, робота з обліку нормативно-правових ак­тів здійснюється юрисконсультом, на якого покладаються обов'язки:

1)забезпечувати зберігання нормативно-правових актів, офі­ційних видань;

2)вести контрольні примірники кодексів та підтримувати в контрольному стані нормативно-правові акти та офіційні джерела їх опублікування;

3)забезпечувати документальний фонд актів законодавства, бібліотечний фонд юридичної літератури, електронний фонд нормативно-правових актів;

4)ознайомлювати працівників відповідного підприємства, установи, організації з чинним законодавством;

5)вести прийом працівників, інших громадян з питань роз'­яснення чинного законодавства.

Покладення на юрисконсульта обов'язків щодо ведення да­ного напрямку роботи здійснюється наказом керівника або поса­довою інструкцією.

Наказ про покладення обов'язків щодо систематизації законо­давства може бути як індивідуальним (на конкретну особу - юрис­консульта), так і узагальненим (на юридичну службу загалом). Вищевказані документи за необхідності перевидаються (прийняття на посаду іншої особи).

У разі звільненні юрисконсульта всі видання, бібліотека та систематична картотека (журнал) передаються за актом праців­никові, на якого покладаються ці обов'язки.

Документаль­ний фонд актів законодавства підприємства, установи, органі­зації містить нормативно-правові акти на паперових та елект­ронних носіях. Для своєчасного отримання нормативно-пра­вових актів та підтримання їх у контрольному стані доцільно здійснювати передплату на офіційні видання України: пері­одичні видання «Урядовий кур'єр», «Голос України» (обов'яз­ково), друковані видання «Офіційний вісник України», «Офі­ційний вісник України зі змінами».

При цьому обов'язковому обліку та підтриманню в контроль­ному стані підлягають:

- кодекси України;

- акти Верховної Ради України;

- акти Президента України;

- акти Кабінету Міністрів України.

Нормативно-правові акти міністерств та інших централь­них органів виконавчої влади, зареєстровані в Міністерстві юстиції України, повинні підтримуватись у контрольному стані за галузевим принципом залежно від сфери діяльності під­приємства, установи, організації.

 


Читайте також:

  1. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  2. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  3. V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  4. V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  5. VI. Узагальнення та систематизація знань
  6. VI. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  7. VI. Узагальнення та систематизація знань.
  8. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  9. VII. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  10. VII. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  11. VII. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  12. А. Видання прав актів управління




Переглядів: 2577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація юридичною службою правового виховання і пропаганди діючого законодавства | Організація кодифікаційно-довідкової роботи, формування картотеки, забезпечення новітніми засобами зберігання інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.