— Як змінюється кількість сонячного тепла, яке отримує поверхня Землі від екватора до полюсів?
— У якому тепловому поясі розташована Україна?
VII. Домашнє завдання.
Прочитати у підручнику статтю "Як поверхня Землі нагрівається сонячними променями". Підготувати відповіді на запитання. Творче завдання: дібрати загадки про різні пори року.
Мета. Формувати в учнів поняття "горизонт", "лінія горизонту", "відкрита місцевість", "закрита місцевість", "основні й проміжні сторони горизонту"; ознайомити учнів з будовою компаса; навчити їх визначати сторони горизонту за компасом, Сонцем; розвивати спостережливість, пам'ять, виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання. Ілюстрації із зображенням відкритої та закритої місцевості, таблиця з назвами сторін горизонту, компаси, картки з написом сторін горизонту.
Хід уроку
I. Підсумок фенологічних спостережень.
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Індивідуальне письмове опитування (на аркушах).
1) Які особливості жаркого (тропічного) теплового поясу Землі?
2) Яким є помірний тепловий пояс Землі?
3) Чим відрізняється холодний тепловий пояс Землі від інших?
2. Фронтальне опитування.
— На які теплові пояси умовно поділяють поверхню Землі?
— Чому виникають теплові пояси на Землі?
— Де Сонце не заходить за горизонт протягом шести місяців?
— Що таке полярна ніч?
— Що буде в північному полярному поясі, якщо в південному — полярна ніч?
3. Індивідуальне усне опитування.
— Розповісти, чим теплові пояси Землі різняться між собою.
— Порівняти рослинний і тваринний світ у теплових поясах Землі.
— За допомогою глобуса і якогось джерела світла, що слугуватиме за Сонце, пояснити, чому на полюсах полярний день і полярна ніч тривають по кілька місяців.