Юридична служба аналізує стан позовної роботи за квартал, рік. Структурні підрозділи надають їй необхідні для цього дані. Результати аналізу юридичною службою викладаються письмово з цифровими даними.
Аналіз може здійснюватись в такому порядку:
- по кожному виду позовів наводяться найчастіші випадки порушень, допущені структурними підрозділами, найхарактерніші позови на значні суми, причини та умови їх виникнення;
- вносяться пропозиції вжити конкретних заходів та здійснити організаційні дії для поліпшення позовної роботи, запобігання непродуктивних витрат та збитків, відшкодування шкоди заподіяної підприємству, за рахунок винних осіб.
У необхідних випадках за погодженням з керівником підприємства по аналізу позовної роботи додається проект наказу, погоджений з відповідними структурними підрозділами.
Результати аналізу претензійної та позовної роботи подаються керівнику підприємства або його заступнику, який розглядає за участю керівників структурних підрозділів аналіз позовної роботи та приймає відповідне рішення.
Юридична служба періодично проводить заняття з працівниками інших структурних підрозділів підприємства щодо вивчення норм чинного законодавства з питань укладання та виконання договорів прийому та відпуску продукції (товарів), економії, раціонального використання матеріальних, трудових, фінансових, сировинних ресурсів.
Питання для самоконтролю
1. Мета позовної роботи.
2. Зміст позовної роботи.
3. Обов’язки юридичної служби при поданні позовної заяви до суду.
4. Порядок надсилання відзиву на позовну заяву.
5. Порядок зберігання претензійно-позовних матеріалів.
6. Дії юридичної служби при оскарженні рішень, ухвал, постанов.
7. Роль юридичної служби у виконанні рішень, ухвал, постанов.