Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Trade advertising

Occasionally, commercial television time may be bought with the aim to tell retailers about new lines and trends of fashion and goods. Sometimes retailers may be mailed to remind them that consumer advertising campaigns are about to appear on TV screens.

When the object of trade advertising has encouraged shopkeepers (whether large chains or one-man businesses) to stock up the product (especially to achieve adequate distribution in advance of a consumer advertising campaign), a special emphasis will be placed on the advantages of advertising. The advantages will be expressed in higher sales and more profits and in the appeal to the retailer's desire to make money. The advertisers in trade advertising must remember that they will have to compete with the 'selling-in' activities of rival manufacturers.

Trade advertising will be found as part of the total advertising campaign for the product and so will be produced by the same advertising agency that handles the consumer advertising. However, as consumer advertising aims to persuade the consumer about the benefits to be gained from buying the product, trade advertising aims to persuade the retailer about the benefits they will result from selling the product. Trade advertising supports distribution of different goods. It prepares the way of distribution in marketing. There is no point in advertising of products and encouraging consumers to buy them if the goods are not in the shops. The demand created by consumer advertising must be satisfied by the availability of goods in the shops. That is what we mean saying 'adequate distribution' of goods. If the advertised goods cannot be bought, customers will buy nothing or even a rival product.


Читайте також:

  1. ADVERTISING
  2. ADVERTISING
  3. Advertising and modern world
  4. Advertising Design
  5. Advertising involvement
  6. ADVERTISING MEDIA
  7. Consumer advertising
  8. ECONOMIC INTERDEPENDENCE AND INTERNATIONAL TRADE
  9. GOALS OF ADVERTISING
  10. Marketing and advertising in industry
  11. Media of recruitment advertising
  12. New WTO thematic course on trade policy analysis begins




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Consumer advertising | Top Dollar, and No Image Problems

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.