Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структурні складові народної педагогіки, їх сутність

1. Народне родинознавство.

2. Родинна педагогіка.

3. Народне дитинознавство.

4. Національна деонтологія.

5. Народна етнодидактика.

1. Народне родинознавство – сукупність знань і народного досвіду про створення, збереження і розвиток сім'ї. Сіми – втілення найглибших людських почуттів: кохання чоловіка й дружини, материнської і батьківської любові до дітей, пошани до старших у сім’ї, продовження роду, турботи про честь і добробут, добру славу, а через рід – причетності до свого народу, Батьківщини. Вона є осередком духовних, моральних, економічних, трудових відносин людей, носієм національних звичаїв, традицій і обрядів, первинним колективом держави. Сім’я завжди була і є сьогодні економічно-господарським осередком, тому соціальний статус батьків, їх професія накладали відбиток на все життя сім’ї – у селян був один уклад життя, у ремісників, робітників чи службовців – інший.

2. Родинна педагогіка – складова частина народної педагогіки, в якій зосереджено знання й досвід щодо створення і збереження сім’ї, сімейних традицій (трудових, моральних, мистецьких). Це сприяє формуванню в дітей любові до матері і батька, бабусі й дідуся, поваги до пам’яті померлих та ін.

Українці протягом тисячоліть виробили свій народний ідеал сім’ї, де жінка рівноправна з чоловіком у вирішенні життєво важливих питань, але рахується з батьківським авторитетом чоловіка, де діти слухняні, роботящі й скромні у поведінці, де панує мир і злагода, любов і взаємодопомога. Народ завжди негативно ставився до антисімейних явищ – подружньої зради, ревнощів, неробства, пияцтва, родинних чвар, безгосподарності, нехтування батьківськими обов’язками щодо виховання дітей, жорстокості у ставленні до близьких. До цих негативних явищ сьогодні додалися ще нестабільність шлюбу, численні неповні родини (одинокі матері), залишені напризволяще діти чи старі батьки.

Головне завдання домашньої педагогікисформувати у людини здатність осягнути власне призначення.

3. Народне дитинознавство – це система психолого-педагогічних знань про дітей, нагромаджена народом протягом віків у процесі навчально-виховної практики батьків. Виховання дитини має починатися з перших днів її життя. Дитину треба не лише годувати й одягати, але й постійно розмовляти з нею – саме так засвоюється рідна мова з уст матері, дбати про її емоційний комфорт – дитина не повинна почувати себе зневаженою або покинутою. Велике значення має колискова пісня як коріння духовності дитини. В українській сім’ї старші діти завжди піклувалися про молодших, доглядали їх. Дітей рано залучали до праці по господарству, особливо в середньому й старшому віці.

Піклування про дітей завжди мало в Україні всенародний характер. Дітей-сиріт не кидали напризволяще, їх всиновлювали родини, сусіди або громада.

Про дбайливе, любовне ставлення до дітей свідчить багатий український фольклор – колискові пісні, дитячі співанки, казки, байки, загадки, велика кількість дитячих ігор, зроблених дорослими й самими дітьми іграшок, вирішальний вплив справляє родинна атмосфера.


Читайте також:

  1. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  2. Адекватна реалізація принципів міжнародної економіки можлива лише в стабільному політичному середовищі.
  3. Аксіоматика структурних і складних типів даних. Структурні типи даних.
  4. Багатомірність і сутність культури виявляється в її основних функціях: соціальній (гуманістичній), пізнавальній, аксиологічній, семіотичній, нормативній.
  5. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  6. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  8. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.
  9. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  10. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  11. Біосфера, її складові, взаємозв’язок між ними.
  12. Бухгалтерський облік: сутність, значення, принципи




Переглядів: 3199

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Народна педагогіка та її складові | Національна деонтологія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.