Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Національна деонтологія

Важливе місце в системі української народної педагогіки посідає деонтологія (від грецького «деонтос» – потрібне, обов’язкове) – вчення про обов’язкове, необхідне у вихованні дітей, тобто перелік тих рис, які слід виховати у підростаючого покоління.

Це громадянське, патріотичне, трудове, фізичне виховання: відчуття свого родинного гнізда, гордості за свій родовід, а далі – свій народ, його історію й національних героїв, шанобливе ставлення до рідної мови, патріотизм, готовність взяти участь у праці на благо свого роду й народу; виховання неагресивності, шанобливого ставлення до старших, до всіх членів суспільства, творчу працю, постійну готовність до боротьби зі злом, культивування моральних чеснот свого народу, доброзичливості до людей; працелюбність; охайність у побуті та інші.

Народна етнодидактика

Принципи народної дидактики, власне, ті ж, що й у науковій педагогіці – індивідуальний підхід до дитини, гуманізм, систематичність, наступність, послідовність, доступність, зв’язок з практикою, єдність навчання і виховання. Джерела здобуття знань у народі сьогодні – спостереження природи, навколишнього світу, спілкування з досвідченими та освіченими людьми, школа, книги, преса, інші засоби масової інформації – радіо, телебачення тощо.

 

Початкове виховання належить батькам –

Це найприродніший обов’язок і повинність...

Батьки є першими вихователями своїх дітей

О. Духнович

Системи виховання в Україні за доби Українського Відродження

Системи виховання в Україні, розвиваючись і долаючи величезні труднощі, досягла найвищого щабля за великої доби Українського Відродження (ХVІ-ХVІІІ ст.), тобто за Козацької доби. Відкривалися перші українські друкарні, бурхливо розвивалися фольклор, інші види народного мистецтва, театр, етнопедагогіка та інші галузі культурно-освітнього життя народу. Організовувалися братства, які відкривали школи, багато робили для виховання молоді, пробуджуючи в неї патріотизм, громадянську свідомість, прагнення захистити рідну культуру, мову.


Читайте також:

  1. Взаємодія культур і національна самобутність народів. Тенденції культурної універсалізації та її форми.
  2. Глобалізм і національна економіка.
  3. Дедалі частіше вживають категорії «міжнародний ринок робочої сили» та «інтернаціональна вартість робочої сили».
  4. ДОНБАСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ
  5. Етнічна та національна культура
  6. Етнонаціональна політика в Україні
  7. Етнонаціональна політика і та її місце в гармонізації етнонаціональних відносин.
  8. Етнонаціональна політика України. Охарактеризувати на основі досвіду Закарпатської області.
  9. Є. Національна ідея.
  10. Іудаїзм як національна релігія
  11. Клінічна фармація як предмет. Етика й деонтологія в фармації
  12. Країни з перехідною економікою. Національна економіка України.




Переглядів: 981

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структурні складові народної педагогіки, їх сутність | Козацька система виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.039 сек.