Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 12. Суспільна свідомість та її роль в суспільстві.

1. Яке із суджень є результатом чуттєвого пізнання:

а) веселка складається з часток води, освітлюваних яскравим світлом;

б) веселка своїми яскравими фарбами додає відчуття бадьорості;

в) веселка є результатом квантової гідродинаміки?

2. Чи може логічне механічне розуміння руху спричинити виникнення до ідеї "першорушія", Бога як першої причини будь-якого руху:

а) не може;

б) може, тому що будь-який предмет обумовлює рух іншого, а той - третього та ін. Однак це не може продовжуватися нескінченно, кінцевою причиною є "першорушій", тобто Бог;

в) "хитрість" розуму полягає в тому, що він взагалі за­перечує наявність "першорушія" і "першопричини" через те, що хаотичне зіткнення і взаємодія фаталь­ні. Отже, рух вічний, він є, був і буде завжди, у нього немає початку?

3. Світ і окремі явища містять суперечності. Чи повинно бути суперечливим наше мислення:

а) ні;

б) так, мислення розвивається через суперечності;

в) суперечності не в мисленні, а в боротьбі ідей?

4. Суспільна свідомість містить:

а) ідеї, погляди, уявлення людей; г) наукові теорії;

б) політичні і правові відносини; д) виробничі відносини.

в) економічні відносини;

5. Людина діє спочатку подумки, а потім уявну модель реалізує практично, витрачаючи фізичні зусилля. Чи може людина створити нову дійсність лише подумки:

а) не може; б) може?

6. Все у світі розвивається через суперечності. Чи мас бути суперечливим наше мислення, щоб розвиватися:

а) мислення не може бути логічно суперечливим;

б) мислення розвивається через суперечності;

в) суперечність не в мисленні, а в боротьбі ідей?

7. Категоріями суспільної свідомості є:

а) політика; д) держава;

б) географічне середовище; е) мистецтво;

в) економічні відносини; є) всі відповіді правильні.

г) церква;

8. Ідеологія – це:

а) відображення класових інтересі» у міфах, релігійних концепціях;

б) систематизоване відображення соціальної дійсності;

в) відображення дійсності з позиції певних соціальних сил, що відбувається в теоретичній формі.

9. Оберіть правильні судження:

а) поняття "повсякденна свідомість" є ширшим за поняття "суспільна психологія";

б) поняття "суспільна психологія" і "повсякденна свідомість" тотожні;

в) поняття "суспільна психологія" включає поняття "повсякденна сві­домість";

г) поняття "суспільна психологія" частково включає поняття "повсякденна свідомість";

д) поняття "повсякденна свідомість" включає поняття "суспільна пси­хологія";

е) поняття "повсякденна свідомість" і "суспільна психологія" – різні структурні елементи суспільної свідомості.

10. Суспільна свідомість – це:

а) частина надбудови суспільства;

б) теоретичні знання людей про світ;

в) емпіричні знання людей про світ;

г) духовний світ суспільства.

11. Оберіть правильні твердження:

а) суспільне буття первинне, суспільна свідомість вторинна;

б) суспільна свідомість первинна, суспільне буття вторинне;

в) суспільне буття визначає суспільну свідомість;

г) суспільна свідомість визначає суспільне буття.

12. Зміст повсякденної частини суспільної свідомості – це:

а) теоретичні знання людей про світ;

б) емпіричні знання людей про світ;

в) ідеологія суспільства;

г) суспільна психологія;

д) досвідна творчість людей.

13. Зміст теоретичного рівня суспільної свідомості – це:

а) наукові знання людей про світ;

б) суспільна психологія;

в) емпіричні знання людей про світ;

г) ідеологія суспільства.

14. Політична складова суспільної свідомості відображає суспільне буття:

а) безпосередньо; в) через релігійну свідомість;

б) опосередковано; г) через естетичну свідомість;

д) через моральну свідомість.

15. Сутність суспільного буття – це:

а) сукупність виробничих відносин;

б) сукупність ідей та теорій у суспільстві;

в) надбудовна сукупність (сучасна, елементи минулої та майбутньої) складових суспільно-економічної формації;

г) сукупність почуттів та настроїв у суспільстві.

16. Зміст суспільної свідомості – це:

а) сукупність ідей та теорій У суспільстві;

б) сукупність почуттів та настроїв у суспільстві;

в) сукупність форм власності у суспільстві;

г) сукупність форм споживання у суспільстві.

17. Правова свідомість у складі суспільної свідомості відображає суспільне буття:

а) безпосередньо; в) через релігійну свідомість;

б) через політичну свідомість; г) через естетичну свідомість.

18. Правова свідомість у складі суспільної свідомості виконує свою регулюючу функцію через:

а) органи місцевого самоврядування;

б) органи громадськості;

в) органи правосуддя;

г) органи творчих союзів.

19. Критерії моралі – це вчинки людей:

а) обумовлені суспільнім егоїзмом;

б) обумовлені суспільнім гедонізмом;

в) обумовлені суспільнім утилітаризмом;

г) обумовлені категоричним імперативом;

д) обумовлені індивідуальною волею;

є) що сприяють у напрямі соціальному прогресу.

20. Поняття "моральна свідомість" і "релігійна свідомість":

а) тотожні; б) нетотожні.

21. Знайдіть відповідність понять:

а) монотеїстичні релігії; 1) буддизм;

б) політеїстичні релігії; 2) даосизм;

3) іслам;

4) іудаїзм;

5) християнство;

6) зороастризм;

7) індуїзм.


22. Особливості релігійної віри – це:

а) прийняття релігійних догматів та їх дотримання;

б) прийняття Бога як упорядника, наставника, помічника і спасителя як судді на життєвому шляху віруючого;

в) особистісна щирість "служіння" Богові;

г) знання та переконаність людини в істинності тих чи інших ідей і теорій.

23. Встановіть відповідність характеристик змісту поняття "духовність":

а) нематеріальна субстанція; 1) у теології;

б) свідомість людини; 2) у науковому релігієзнавстві;

в) безсмертне начало, незалежне від тіла людини;

г) самосвідомість людини;

д) неповторне начало, створене Богом;

е) ціннісні орієнтації і соціальні настанови людини.

 


Читайте також:

  1. Берестейська церковна унія 1596 року і реакція на неї в українському суспільстві.
  2. Вибори у демократичному суспільстві. Виборчий процес в Україні.
  3. Виникнення людської свідомості. Мова і свідомість.
  4. Вплив засобів масової комунікації на формування громадської думки, політичну свідомість та культуру . Функції масової комунікації.
  5. Дух, душа, свідомість, їх місце в духовному світі людини
  6. Духовне буття. Свідомість, її природа
  7. Духовні виміри буття. Свідомість.
  8. Економічні відносини як суспільна форма і спосіб організації економічної системи.
  9. Економічні відносини як суспільна форма і спосіб організації економічної системи.
  10. Ідеальний статус буття свідомості. Свідомість і мова
  11. Історичні передумови виникнення фінансової науки та її роль у суспільстві.
  12. Історія формування та діяльності громадських, культурологічних та політичних організацій в українському суспільстві.




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми свідомості у філософії. | Тема 13. Теорія пізнання. Учення про істину та її критерії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.