МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підсумкові тести з дисципліни «Основи філософських знань».1. Знайдіть відповідність "тип світогляду – його зміст": а) міфологічний світогляд; 1) здоровий глузд; б) релігійний світогляд; 2) природничонаукове знання; в) філософський світогляд. 3) віра в долю; 4) віра в мантику; 5) буденне знання; 6) теоретичне світорозуміння; 7) магія; 8) тотемізм; 9) фетишизм; 10) народна творчість; 11) ідеологія; 12) практика як критерій істини. 2. Визначте відповідність "тип філософствування – його представники": а) античності; 1) Р. Декарт; б) Середньовіччя; 2) Демокріт; в) Відродження; 3) К. Маркс; г) Нового часу; 4) Г. Плеханов; д) марксистська; 5) Ф. Аквінський; е) XX ст. 6) Р. Бекон; 7) Ф. Бекон; 8) Платон; 9) Е. Гуссерль; 10) М. Хайдеггер; 11) М. Кузанський; 12) Т. Кампанелла. 3. Встановіть відповідність "методологія – принципи": а) діалектична; 1) об'єктивність; б) метафізична; 2) нігілізм; в) еклектична; 3) суб'єктивізм; г) софістична; 4) догматизм; 5) релятивізм; 6) всебічність; 7) конкретність; 8) розвиток кількісний; 9) брати правильне звідусіль. 4. Знайдіть відповідність "вид пізнання – його методи": а) емпіричне пізнання; 1) спостереження; б) теоретичне пізнання; 2) ідеалізація; в) емпіричне та теоретичне 3) аналіз та синтез; пізнання; 4) дедукція та індукція; 5) порівняння; 6) експеримент; 7) моделювання; 8) абстрагування; 9) аналогія; 10) історичне та логічне; 11) формалізація; 12) сходження від абстрактного до конкретного. 5. Визначте відповідність "вид пізнання – форми пізнання": а) чуттєве пізнання; 1) відчуття; б) логічне пізнання; 2) поняття; 3) судження; 4) сприйняття; 5) умовивід; 6) уявлення. 6. Предметом філософії є: а) планетарна модель атома; є) соціальна філософія; б) онтологія; ж) етика; в) теорія поля Максвелла; з) логіка; г) гносеологія; і) елементарні частки; д) методологія; к) естетика; е) квантово-хвильовий дуалізм; л) філософія науки. 7. Встановіть відповідність "види суспільного виробництва – їх зміст": а) матеріальне виробництво; 1) продуктивні сили; б) духовне виробництво; 2) потреби та інтереси; в) соціальне виробництво; 3) освіта; г) виробництво особистості; 4) виробничі відносини; 5) умовиводи; 6) наука; 7) гіпотези та теорії; 8) технології; 9) поняття та ідеї; 10) ціннісні орієнтації; 11) народонаселення; 12) соціальній суб'єкт; 13) соціальна структура; 14) побут; 15) суспільна думка; 16) соціальні настанови. 8. Знайдіть відповідність "елементи системи суспільно-економічної формації – їх зміст": а) спосіб виробництва; 1) продуктивні сили; б) базис; 2) цінності; в) надбудова; 3) ідеологічні суспільні відносини; г) культура; 4) виробничі відносини; д) побут і сім'я; 5) засоби зв'язку; е) етнос; 6) рід; є) соціальна структура; 7) суспільній клас; 8) суспільна свідомість; 9) плем'я; 10) держава; 11) моногамія; 12) народність; 13) інтелігенція; 14) засоби транспорту; 15) нація; 16) юнацтво; 17) полігамія; 18) міліція. 9. Сутністю особистості є: а) настрій; г) діяльність; б) світогляд; д) мужність; в) здоров'я; е) спілкування. 10. До змісту культури належать: а) засоби виробництва; е) "Кобзар" Т.Г. Шевченка; б) кріпацтво; є) злочинність; в) людина; ж) дружба народів; г) земля; з) секта сатаністів у релігії; д) компенсаційна функція релігії; і) лихослів'я. 11. Формами вияву світогляду є: а) самосвідомість; г) читання творів; б) участь у дискусіях; д) соціальні настанови. в) ціннісні орієнтації; 12. Характеристиками, обов'язковими для філософського світогляду, є: а) системність; г) логічна несуперечність; б) простота; д) наочність; в) абстрактність; е) максимальне узагальнення. 13. Засновниками гуманістичного напряму у філософії були: а) Дайте; в) Г. Галілей; б) Ф. Петрарка; г) Дж. Бруно. 14. Основними досягненнями філософії XX ст. є: а) вивчення окремої людини, на відміну від вивчення великих мас людей; б) відкриття і дослідження несвідомого у структурі особистості; в) установлення факту маніпулювання суспільною свідомістю; г) доведення негативних наслідків науково-технічної революції; д) підтвердження діалектики як всезагального методу пізнання і дії; е) всі відповіді правильні. 15. Основними течіями раціоналізму у філософії XX–XXI ст. є: а) феноменологія; г) марксистська філософія; б) неокантіанство; д) неотомізм; в) неогегельянство; е) всі відповіді правильні. 16. Основними ідеями філософської і наукової творчості академіка В.І. Вернадського є проблема: а) біосфери; г) хвильової природи елементарних часток; б) ноосфери; д) невизначеності у фізиці. в) теплової смерті Всесвіту; 17. Марксистська філософія в Україні: а) пріоритетна; в) функціонує як і раніше; б) забута; г) функціонує як течія сучасної світової філософії. 18. Сучасна філософська думка в Україні розвивається у напрямах: а) створення національної філософії; б) спадкоємності відносно марксистської філософії; в) входження у світову філософську думку; г) надання пріоритету православній філософії; д) сучасного ірраціоналізму. 19. Твердження, що "членороздільна мова" і "розмовна мова" як поняття тотожні: а) правильне; б) помилкове. 20. Свобода громадянина багатомовної держави щодо розмовної мови полягає: а) у державному закріпленні тільки однієї розмовної мови з багатьох; б) у створенні умов для розвитку і функціонування всіх розмовних мов, що існують; в) в анархії розмовної багатомовності; г) у праві і можливості кожної людини самостійно вибирати розмовну мову. 21. Формами вияву індивідуальної свідомості людини є її: а) самосвідомість; г) життєві плани; б) ціннісні орієнтації; д) всі відповіді правильні. в) соціальні настанови; 22. Чи тотожний зміст категорій "пізнання" і "відображення": а) так, тому що пізнання порівнюється з відображенням; б) ні, оскільки не кожне пізнання є відображенням (наприклад у творчому процесі); в) ні, тому що не кожне відображення є пізнання? 23. Істина є феноменом: а) суб'єктивним; в) конвенціональним; б) об'єктивним; г) позадосвідним. 24. Яка властивість притаманна істині: а) абстрактність; в) божественність? б) конкретність; 25. Елементами системи "спосіб виробництва" є: а) продуктивні сили; б) національні відносини; в) виробничі відносини; д) технології матеріального виробництва; г) демографічні відносини.
26. Елементами системи "продуктивні сили" є: а) засоби праці; г) засоби виробництва; б) надбудова; д) самосвідомість; в) предмети праці; е) люди з досвідом та навиками праці. 27. Елементами системи "виробничі відносини" є: а) форми власності; б) форми одягу; в) форми розподілу продукту, що виробляється; г) форми обміну; д) форми споживання; 28. Поняття "суспільно-економічна формація" введене в науковий обіг: а) Л. Фейєрбахом; г) М. Вебером; б) Г. Гегелем; д) П. Сорокіним. в) К. Марксом; 29. К. Маркс вважав головними у виробництві відносини: а) розподілу; в) споживання; б) власності; г) обміну. 30. Які політичні явища є ціннісними: а) демократія; в) расизм; б) авторитаризм; г) суверенітет народу? 31. Які орієнтації особистості є ціннісними: а) рух до знань; б) рух до свого культу; в) рух до загальнолюдських цінностей; г) рух до релігійних переконань; д) рух до влади; е) рух до посади будь-якою ціною? 32. Які релігійні явища є ціннісними: а) релігійні догмати; б) релігійна віра; в) інтеграційна функція релігії; г) дезінтеграційна функція релігії; д) релігійні прогнозування? 33. Духовними явищами, через які особистість уявляє себе на практиці, є: а) самосвідомість; г) здоровий глузд; б) емпіричні знання; д) соціальні настанови; в) ціннісні орієнтації; е) життєві плани. 34. Знайдіть правильне судження: а) поняття "людина" і "особистість" тотожні; б) людина – істота антропологічна, особистість – соціальна; в) людина стає особистістю, коли оволодіває культурою і мораллю; г) особистість – суспільно розвинена людина. 35. Твердження, що поняття "духовність" і "релігійність" людини тотожні: а) правильне; б) помилкове. Читайте також:
|
||||||||
|