Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підсумкові тести з дисципліни «Основи філософських знань».

1. Знайдіть відповідність "тип світогляду – його зміст":

а) міфологічний світогляд; 1) здоровий глузд;

б) релігійний світогляд; 2) природничонаукове знання;

в) філософський світогляд. 3) віра в долю;

4) віра в мантику;

5) буденне знання;

6) теоретичне світорозуміння;

7) магія;

8) тотемізм;

9) фетишизм;

10) народна творчість;

11) ідеологія;

12) практика як критерій істини.

2. Визначте відповідність "тип філософствування – його представники":

а) античності; 1) Р. Декарт;

б) Середньовіччя; 2) Демокріт;

в) Відродження; 3) К. Маркс;

г) Нового часу; 4) Г. Плеханов;

д) марксистська; 5) Ф. Аквінський;

е) XX ст. 6) Р. Бекон;

7) Ф. Бекон;

8) Платон;

9) Е. Гуссерль;

10) М. Хайдеггер;

11) М. Кузанський;

12) Т. Кампанелла.

3. Встановіть відповідність "методологія – принципи":

а) діалектична; 1) об'єктивність;

б) метафізична; 2) нігілізм;

в) еклектична; 3) суб'єктивізм;

г) софістична; 4) догматизм;

5) релятивізм;

6) всебічність;

7) конкретність;

8) розвиток кількісний;

9) брати правильне звідусіль.

4. Знайдіть відповідність "вид пізнання – його методи":

а) емпіричне пізнання; 1) спостереження;

б) теоретичне пізнання; 2) ідеалізація;

в) емпіричне та теоретичне 3) аналіз та синтез;

пізнання; 4) дедукція та індукція;

5) порівняння;

6) експеримент;

7) моделювання;

8) абстрагування;

9) аналогія;

10) історичне та логічне;

11) формалізація;

12) сходження від абстрактного до конкретного.

5. Визначте відповідність "вид пізнання – форми пізнання":

а) чуттєве пізнання; 1) відчуття;

б) логічне пізнання; 2) поняття;

3) судження;

4) сприйняття;

5) умовивід;

6) уявлення.

6. Предметом філософії є:

а) планетарна модель атома; є) соціальна філософія;

б) онтологія; ж) етика;

в) теорія поля Максвелла; з) логіка;

г) гносеологія; і) елементарні частки;

д) методологія; к) естетика;

е) квантово-хвильовий дуалізм; л) філософія науки.

7. Встановіть відповідність "види суспільного виробництва – їх зміст":

а) матеріальне виробництво; 1) продуктивні сили;

б) духовне виробництво; 2) потреби та інтереси;

в) соціальне виробництво; 3) освіта;

г) виробництво особистості; 4) виробничі відносини;

5) умовиводи;

6) наука;

7) гіпотези та теорії;

8) технології;

9) поняття та ідеї;

10) ціннісні орієнтації;

11) народонаселення;

12) соціальній суб'єкт;

13) соціальна структура;

14) побут;

15) суспільна думка;

16) соціальні настанови.

8. Знайдіть відповідність "елементи системи суспільно-економічної формації – їх зміст":

а) спосіб виробництва; 1) продуктивні сили;

б) базис; 2) цінності;

в) надбудова; 3) ідеологічні суспільні відносини;

г) культура; 4) виробничі відносини;

д) побут і сім'я; 5) засоби зв'язку;

е) етнос; 6) рід;

є) соціальна структура; 7) суспільній клас;

8) суспільна свідомість;

9) плем'я;

10) держава;

11) моногамія;

12) народність;

13) інтелігенція;

14) засоби транспорту;

15) нація;

16) юнацтво;

17) полігамія;

18) міліція.

9. Сутністю особистості є:

а) настрій; г) діяльність;

б) світогляд; д) мужність;

в) здоров'я; е) спілкування.

10. До змісту культури належать:

а) засоби виробництва; е) "Кобзар" Т.Г. Шевченка;

б) кріпацтво; є) злочинність;

в) людина; ж) дружба народів;

г) земля; з) секта сатаністів у релігії;

д) компенсаційна функція релігії; і) лихослів'я.

11. Формами вияву світогляду є:

а) самосвідомість; г) читання творів;

б) участь у дискусіях; д) соціальні настанови.

в) ціннісні орієнтації;

12. Характеристиками, обов'язковими для філософського світогляду, є:

а) системність; г) логічна несуперечність;

б) простота; д) наочність;

в) абстрактність; е) максимальне узагальнення.

13. Засновниками гуманістичного напряму у філософії були:

а) Дайте; в) Г. Галілей;

б) Ф. Петрарка; г) Дж. Бруно.

14. Основними досягненнями філософії XX ст. є:

а) вивчення окремої людини, на відміну від вивчення великих мас людей;

б) відкриття і дослідження несвідомого у структурі особистості;

в) установлення факту маніпулювання суспільною свідомістю;

г) доведення негативних наслідків науково-технічної революції;

д) підтвердження діалектики як всезагального методу пізнання і дії;

е) всі відповіді правильні.

15. Основними течіями раціоналізму у філософії XX–XXI ст. є:

а) феноменологія; г) марксистська філософія;

б) неокантіанство; д) неотомізм;

в) неогегельянство; е) всі відповіді правильні.

16. Основними ідеями філософської і наукової творчості академіка В.І. Вер­над­ського є проблема:

а) біосфери; г) хвильової природи елементарних часток;

б) ноосфери; д) невизначеності у фізиці.

в) теплової смерті Всесвіту;

17. Марксистська філософія в Україні:

а) пріоритетна; в) функціонує як і раніше;

б) забута; г) функціонує як течія сучасної світової філософії.

18. Сучасна філософська думка в Україні розвивається у напрямах:

а) створення національної філософії;

б) спадкоємності відносно марксистської філософії;

в) входження у світову філософську думку;

г) надання пріоритету православній філософії;

д) сучасного ірраціоналізму.

19. Твердження, що "членороздільна мова" і "розмовна мова" як поняття тотожні:

а) правильне; б) помилкове.

20. Свобода громадянина багатомовної держави щодо розмовної мови полягає:

а) у державному закріпленні тільки однієї розмовної мови з багатьох;

б) у створенні умов для розвитку і функціонування всіх розмовних мов, що існують;

в) в анархії розмовної багатомовності;

г) у праві і можливості кожної людини самостійно вибирати розмовну мову.

21. Формами вияву індивідуальної свідомості людини є її:

а) самосвідомість; г) життєві плани;

б) ціннісні орієнтації; д) всі відповіді правильні.

в) соціальні настанови;

22. Чи тотожний зміст категорій "пізнання" і "відображення":

а) так, тому що пізнання порівнюється з відображенням;

б) ні, оскільки не кожне пізнання є відображенням (наприклад у творчому процесі);

в) ні, тому що не кожне відображення є пізнання?

23. Істина є феноменом:

а) суб'єктивним; в) конвенціональним;

б) об'єктивним; г) позадосвідним.

24. Яка властивість притаманна істині:

а) абстрактність; в) божественність?

б) конкретність;

25. Елементами системи "спосіб виробництва" є:

а) продуктивні сили;

б) національні відносини;

в) виробничі відносини;

д) технології матеріального виробництва;

г) демографічні відносини.

 

26. Елементами системи "продуктивні сили" є:

а) засоби праці; г) засоби виробництва;

б) надбудова; д) самосвідомість;

в) предмети праці; е) люди з досвідом та навиками праці.

27. Елементами системи "виробничі відносини" є:

а) форми власності;

б) форми одягу;

в) форми розподілу продукту, що виробляється;

г) форми обміну;

д) форми споживання;

28. Поняття "суспільно-економічна формація" введене в науковий обіг:

а) Л. Фейєрбахом; г) М. Вебером;

б) Г. Гегелем; д) П. Сорокіним.

в) К. Марксом;

29. К. Маркс вважав головними у виробництві відносини:

а) розподілу; в) споживання;

б) власності; г) обміну.

30. Які політичні явища є ціннісними:

а) демократія; в) расизм;

б) авторитаризм; г) суверенітет народу?

31. Які орієнтації особистості є ціннісними:

а) рух до знань;

б) рух до свого культу;

в) рух до загальнолюдських цінностей;

г) рух до релігійних переконань;

д) рух до влади;

е) рух до посади будь-якою ціною?

32. Які релігійні явища є ціннісними:

а) релігійні догмати;

б) релігійна віра;

в) інтеграційна функція релігії;

г) дезінтеграційна функція релігії;

д) релігійні прогнозування?

33. Духовними явищами, через які особистість уявляє себе на практиці, є:

а) самосвідомість; г) здоровий глузд;

б) емпіричні знання; д) соціальні настанови;

в) ціннісні орієнтації; е) життєві плани.

34. Знайдіть правильне судження:

а) поняття "людина" і "особистість" тотожні;

б) людина – істота антропологічна, особистість – соціальна;

в) людина стає особистістю, коли оволодіває культурою і мораллю;

г) особистість – суспільно розвинена людина.

35. Твердження, що поняття "духовність" і "релігійність" людини тотожні:

а) правильне; б) помилкове.



Читайте також:

  1. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  2. VII. ТЕСТИ З ДИСЦИПЛІНИ «МІЖНАРОДНА
  3. А. Тести на комунікабельність
  4. Аналіз стану військової дисципліни
  5. АНОТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ
  6. Анотація дисципліни «Культура наукової мови»
  7. Анотація навчальної дисципліни зі структурно – логічною схемою
  8. Беззондові (непрямі) тести.
  9. В результаті вивчення дисципліни студент повинен
  10. Визначення етики бізнесу як наукової дисципліни
  11. ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ
  12. Відповіді на тести




Переглядів: 2380

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 15. Суспільство і особистість. | ВІДПОВІДІ ДО ТЕСТІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.