Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Повнота і точність інформаційного обслуговування

Повнота інформаційного обслуговування є кількісною мірою якості ІО, рівна ймовірності того, що абонент за каналами системи отримує всі існуючі на даний момент часу пертинентні документи. Обчислюють як відношення кількості пертинентних документів, отриманих абонентом за каналами системи до загальної кількості пертинентних документів, що можуть бути отримані ним за всіма каналами надходження за той же проміжок часу. Визначається рядом показників, до яких відносять: повнота комплектування інформаційного масиву, повнота відображення змісту документів, що надходять, і запитів засобами прийнятого в системі ІПМ, повнота пошуку релевантних повідомлень, повнота передавання інформації, повнота розкриття сфери інтересів абонентів. У загальному вигляді повноту ІО визначають як добуток показників повноти, що характеризують кожний, із процесів.

У реально діючих системах повнота комплектування масиву П1 не перевищує величину 0,8; повнота опрацювання документів і запитів в залежності від застосування методів опрацювання знаходиться в межах 0,7 – 0,9 (у середньому 0,8); повнота пошуку складає в середньому 0,8; повнота видання і доведення (передавання) інформації 0,95; повнота розкриття галузі інтересів абонентів у залежності від кількості поданих у систему запитів знаходиться в межах 0,6 – 0,8 (у середньому 0,7). У цих умовах повнота ІО дорівнює добутку значень повноти за всіма процесами і складає 0,8 x 0,8 x 0,8 x 0,95 x 0,7 = 0,27.

Це означає, що фахівці, які користуються ДІЗ, отримують від неї лише 27% усього документально-інформаційного потоку з проблематики, що їх цікавить. Інші інформаційні матеріали фахівці отримують за неформальними каналами і шляхом самостійного пошуку, або повторюють вже зроблені іншими, не знайшовши відповідної інформації. Збільшення повноти обслуговування можливе шляхом підвищення повноти кожного процесу, доведення його до максимально можливого значення. Так, повнота комплектування інформаційного масиву (фонду) системи в ідеальному випадку може бути не більш 0,9 у силу чинності закону розсіювання публікацій і фінансових обмежень. На основі знання закону розсіювання публікацій може бути проведений розрахунок того, скільки і які видання (журнали) можна придбати, щоб досить повно обслужити читача. Повнота опрацювання, тобто розкриття змісту вхідних документів і запитів при використанні інформаційно-пошукової мови великої семантичної сили і високої кваліфікації індексувальників може бути не більше 0,9. Повнота інформаційного пошуку також в ідеальному випадку може бути рівною не більше 0,85. Повнота доведення (передавання) інформації з різних каналів може бути також не більше 0,95. Повнота розкриття сфери інтересів користувача в ідеальному випадку може бути не більше 0,9, тому що інформаційні запити є суб’єктивним вираженням динамічно розширюваної ІП користувача. Таким чином, максимально можливезначення повноти ІО може бути рівним 0,9 x 0,9 x 0,9 x 0,85 x 0,95 x 0,9 = 0,52. Така повнота обслуговування, очевидно, можлива лише теоретично. На практиці вона завжди буде менше.

Теорія і практика НІД приділяє багато уваги проблемам розроблення й удосконалення ІПМ, процесу пошуку, використовуючи сучасну техніку, витрачаючи на це багато коштів. Однак, найпростіший аналіз показує, що ці зусилля можуть виявитися малоефективними при неповному комплектуванні масиву системи і недостатній увазі іншим процесам.

Точність обслуговування є кількісною мірою якості ІО, рівна ймовірності того, що абонент за каналом системи отримує тільки пертинентні документи. Обчислюють як відношення кількості пертинентних документів, отриманих абонентом за каналом системи до загальної кількості документів, отриманих абонентом за цим же каналом. Значення визначається рядом показників, до яких відносять точність комплектування інформаційного масиву (фонду) системи; точність відображення змісту документів, що надходять, і запитів засобами ІПМ, точність пошуку релевантних повідомлень; точність видання і доведення інформації до абонентів і точність розкриття галузі інтересів абонентів. У загальному вигляді точність ІО може бути виражена добутком цих показників. У реально діючих системах показники точності кожного процесу не перевищують відповідно 0,9; 0,8; 0,9; 0,7; 0,95; 0,8, тоді 0,9 х 0,8 х 0,9 х 0,7 х 0,95 х 0,8 = 0,34. Максимально можливе значення точності обслуговування може бути рівним відповідно при 0,95; 0,9; 0,9; 0,8; 0,95; 0,95. Максимальна точність = 0,95 х 0,9 х 0,9 х 0,8 х 0,95 х 0,95 = 0,56. Така точність обслуговування, видимо, можлива тільки теоретично. На практиці вона завжди буде нижче. Висновки, зроблені стосовно показника повноти, справедливі і стосовно показника точності обслуговування.

 


Читайте також:

  1. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  2. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  3. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  4. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  5. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  6. Аналіз технічного рівня підприємств побутового обслуговування.
  7. Багатоканальні системи масового обслуговування
  8. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  9. Вдосконалення нормативно-правової бази міста на етапі переходу до інформаційного суспільства
  10. Вибір засобів забезпечення безпеки даних і інформаційного захисту
  11. Вид інформаційного_ресурсу: //доменне_ім'я_хост_комп'ютера/їм 'я_ каталоги / їм 'я_ підкаталоги /їм 'я_ файла.
  12. Види і періодичність технічного обслуговування автомобіля




Переглядів: 1205

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 4. Інформаційне обслуговування | Оперативність, вартість і працеємкість ІО

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.