Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Індія під час Другої світової війни.

Під час Другої світової війни ІНК дотримувався двоїстої політики. Одразу після того, як З вересня 1939 р. було оголошено надзвичайний закон про оборону Індії, М. Ганді заявив про підтримку антияпонської боротьби англійців та закликав свої прихильників не чинити перешкод колоніальній адміністрації в проведенні військових заходів. У питаннях протидії японській експансії в регіоні Національний конгрес був послідовним, оскільки, ще у 1938 р. організація проводила акцію бойкоту японських товарів на знак протесту проти війни в Китаї. У відповідь на заяву М. Ганді англійський уряд пообіцяв надати незалежність країні одразу ж після перемоги над країнами Осі. 14 вересня 1939 р. ІНК запропонував англійцям програму партнерства, але після того як віце-король відмовився вести переговори, міністри провінційних урядів-члени Національного конгресу пішли у відставку. У липні 1940 р. Конгрес зробив ще одну пропозицію про партнерство, але й цього разу уряд відмовився пообіцяти щось конкретне, посилаючись на невизначену позицію князівств та мусульманської громади.

Однак успіхи японців у війні змусили Конгрес переглянути свої попередні рішення. Спочатку ІНК оголосив про початок кампанії "обмеженої особистої сатьяграхи за свободу слова". Англійці відповіли арештами, ув'язнивши на кінець травня 1941 р. 20000 осіб, серед яких опинилися 31 колишній міністр і 398 парламентарів. Наступний підйом патріотичного руху був пов'язаний з оголошенням у серпні 1941 р. Атлантичної хартії. Прем'єр-міністр У. Черчілль навіть мусив виступити з роз'ясненням про те, що на Індію, Бірму, Малаю та інші частини англійської колоніальної імперії не поширюються задекларовані в хартії гарантії прав на повоєнний суверенний устрій усіх поневолених держав.

М. Ганді виступив з вимогою негайного надання країні незалежності. Уважаючи, що визнання індійської незалежності спричинить безлад та міжетнічні конфлікти, які є вельми небажані під час війни, англійці спробували переконати Конгрес зняти свої вимоги. У березні 1942 р. до Індії направлено англійського дипломата Стаффорда Кріпса, який особисто був знайомий й підтримував дружні стосунки з М. Ганді та М. Неру. С. Кріпс запропонував ІНК надання статусу домініона з потенційним правом на відділення та створення органу з розробки нової конституції, але все це — лише після закінчення війни. Однак 11 квітня ІНК відкинув передані С. Кріпсом умови. 8 серпня 1942 р. ІНК прийняв резолюцію з вимогою надати країні негайну незалежність і створити національний тимчасовий уряд з представників місцевого населення. Уже вранці наступного дня англійці блискавично заарештували всіх лідерів Конгресу, а саму організацію розпустили. М. Ганді, якого також було схоплено, перебував до травня 1944 р. під домашнім арештом в одному із делійських палаців. Відсторонившись від політики, лідер ІНК займався вивченням філософії та релігійних проблем. На знак протесту проти арештів відбулися виступи прихильників ІНК. Застосувавши зброю, англійці їх швидко придушили. До кінця 1942 р. було заарештовано понад 60000 осіб, а 940 вбито в сутичках із поліцією.

Бажаючи використати антианглійські настрої частини колишніх солдат англо-індійської армії, в кінці 1942 р. японці створили в Сінгапурі "Індійську національну армію". Її бійцями стали 10000 військовополонених, а командуючим — Моган Сігхі, а згодом — С. Ч. Бос. 21 жовтня в Аргад-Хінді створено маріонетковий індійський уряд, очолюваний також С.Ч. Бос. Цей уряд оголосив війну СІЛА та Англії, проте так і не зміг організувати ефективної допомоги японцям. Після початку наступальних операцій союзників у Бірмі 30000 армія індійців частково Дезертирувала, а частково склала зброю.

На час закінчення Другої світової війни в Індії викристалізувався потужний національно-патріотичний рух. Незважаючи на постійні репресії з боку колоніальної влади, серед місцевого населення все більше поширювалися незалежницькі настрої. Специфічно індійський спосіб антиколоніальної боротьби, що полягав в ненасильницькому супротиву англійському пануванню в кінцевому результаті виявився ефективним шляхом до створення самостійної держави.



Читайте також:

  1. Антивоєнні рухи напередодні Першої світової війни
  2. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни
  3. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  4. Близький Схід під час Другої світової війни.
  5. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни.
  6. Взаємозалежність суб'єктів світової економіки — об'єктивна передумова координації економічної політики
  7. Визначте місце України в планах імперіалістичних держав напередодні та на початку Першої Світової війни. В чому полягала трагедія українського народу в цій війні?
  8. Висвітліть положення України в роки першої світової війни.
  9. Відмінювання іменників другої відміни. Особливості поділу на групи іменників з основою на –р. Особливості відмінкових закінчень іменників другої відміни родового відмінка.
  10. Вплив світової кризи на Україну та антикризова стратегія її соціально-економічного розвитку
  11. Геополітичні зміни у світі після першої світової війни. Паризька мирна конференція. Версальська система мирних договорів
  12. Глобалізація світової економіки: позитивні та негативні наслідки. Глобальні проблеми сучасності.




Переглядів: 5471

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Антиколоніальні виступи в 30-х роках. | Антиколоніальні виступи в Індії 1945-1946 років і поділ колонії на два домініони.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.