Планування робочого часу повинно відбуватися в межах 60 : 40, де 40 % — резерв. Щоб розробити план згідно цього методу, необхідно:
1. Відповідно до форми плану записати все, що необхідно зробити.
2.Проти кожного виду роботи поставити реальний час, який потрібен для виконання завдань.
3. Підрахувати час, який необхідно витратити для виконання. Співставити з формулою 60 : 40 або з 8 – годинним робочим часом – 5 год. : 3 год.
4. Якщо часу треба більше витратити більше, то доцільно ще раз перевірити завдання з точки зору їх важливості і відкинути або перенести зайві.
5. Ще раз підрахувати і співставити з формулою.
Так необхідно робити доти, поки не буде досягнуте співвідношення.
Способи корекції завдань:
- перенести на інший день (місяць);
- делегувати його виконання;
- скоротити час, коригуючи зміст роботи у бік зменшення;
- відкинути взагалі;
- виконати за рахунок збільшення робочого дня (Вітаю! Ви стали роботоголіком! Відтак, зверніть увагу на проблеми в сім’ї, з друзями, відпочинком, здоров’ям…- радить Ефективний Менеджмент).
Тенденції оновлення планування як функція управління подано у таблиці 10.
Порівняння традиційного та інноваційного підходів до планування
Таблиця 10
Функція організації (організовування)
Традиційний підхід
Інноваційний підхід
Розробка перспективного плану
Одноособове планування
Планування цілей пов’язується з бюджетом
Планування в умовах заданих проблем
Ідеологізована постановка мети, планування від мети зверху
Планова основа управління
Складання планів роботи персоналу
Складання планів самонавчання вчителів
Розробка програми розвитку школи
Розробка цільових проектів
Прогнозування та проектування розвитку школи та її підсистем
Залучення колективу до складання планів, програм розвитку, цільових проектів
Раціональність планування
Планування в умовах вільного вибору цілей та задач. Визначення місії школи
Широке використання можливостей наукового підходу до планування
Досягнення цілей через оптимізацію
Концептуальна основа управління
Чіткий розподіл завдань кожного в межах
загального, відповідальність кожного за свою
справу
Складання планів досліджень, саморозвитку вчителів