МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Крок 7. Вибір ідей розвитку організації«Творча праця буває захоплива, натхненна і божественна, але водночас вона буденна, нудна, сповнена тривог, розчарувань, глухих кутів, помилок та невдач». (Томас Мор) На цьому етапі розробляється концептуальна модель розвитку закладу освіти. Концептуальний проект повинен бути: — актуальним, тобто відповідати сучасним і майбутнім освітнім проблемам; — реалістичним, тобто відповідати наявним і прогнозованим ресурсам; — системним, тобто визначати мету, склад і взаємодію всіх основних компонентів проекту. Основними діямицього етапу можна вважати наступні: 1. Вибір ідей розвитку школи, пошук та оцінка відповідних освітніх новацій, формування банку інноваційних ідей. Наприклад: • освоєння технології розвивального навчання Л. В. Занкова; • досвід понадбазової (додаткової) освіти; • створення класів для роботи за методикою М. Монтессорі тощо. 2. Відбір ідей щодо впровадження та їхнє узгодження із стратегією розвитку закладу: < - • стратегія локальних змін — раціоналізація, оновлення діяльності окремих ланок; • стратегія модульних змін — здійснення декількох комплексних нововведень; • стратегія системних змін — повна реконструкція закладу (мета, зміст, структура). 3. Визначення шляхів розвитку: • оптимізація досвіду школи; • засвоєння досвіду, створеного поза межами школи; • застосування науково обґрунтованих технологій та методик; • шлях «спроб та помилок» тощо. 5. Формування моделі розвитку школи. Крок 8. Розробка концептуальної моделі нової діяльності Поняття «модель» (лат. modulus— міра, взірець) має багато значень. Основні означають: 1. Зразковий екземпляр. 2. Тип, марка, зразок конструкції. 3. Умовний образ, аналог певного об'єкта, процесу чи явища. 4. Символічне зображення структури. 5. Стандарт для вимірювання. 6. Взірець для наслідування (у психології). Для проектування модель — це: а) певне відображення, образ реального об'єкта; б) прототип, форма для створення багатьох реальних об'єктів. Поняття «концепція»(лат. conceptio— розуміння, система) означає: а) певний спосіб розуміння явищ, основна точка зору, провідний задум; б) відносно цілісна та завершена, структурована сукупність, система поглядів, уявлень, ідей. Концептуальна модель характеризується тим, що: • складається з ідеальних утворень (уявлень, думок); • відображає найбільш принциповий підхід; • має високий рівень узагальнення, абстрактності; • орієнтована на виявлення закономірностей та принципів життєдіяльності; • має змістовне, як правило, наукове обґрунтування; • спеціально утворена засобом думки, а не стихійного досвіду; • структурована, всебічно прорахована, проаналізована. Рівні концептуальних моделейвідрізняються мірою узагальнення, кількістю потенційних користувачів, ступенем і професійною належністю розробників: 1. Загальні концептуальні моделі. 2. Типові концептуальні моделі. 3. Індивідуальні концептуальні моделі. Шляхи створення концептуальних моделей: дедуктивний: від інваріантних систем до варіативних моделей; індуктивний: від кращого досвіду окремих систем до узагальнених типових моделей; змішаний: вміщує елементи обох попередніх шляхів, основний. Функції концептуальних моделей: — Функція аналітичного змалювання діючих систем і пояснення причин їхньої недостатньої ефективності. — Функція прогнозування нових вимог до системи управління, ускладнень та наслідків від засвоєнь нової моделі. — Функція еталона, норми під час співставлення нової та старої системи управління. — Функція нормативного змалювання нового типу системи управління. — Функція змістовного підґрунтя реальної системи управління. — Функція попередження помилок. Функції концептуальних моделей по відновленню до окремих ідей: — «примагнічування» ідей, які відповідають основам моделі; — «абсорбція» ідей, їх інтеграції в цілісну концепцію; — модифікація ідей із урахуванням загальної спрямованості концепції; — комбінування ідей; — забезпечення сумісності ідей; — визначення спеціалізації ідей, їх призначення; — побудова ієрархії ідей. Читайте також:
|
||||||||
|