1. Пояснення про одиниці вимірювання площі за вправою 491. Запам'ятовування одиниць вимірювання площі.
2. Закріплення вивченого матеріалу за вправами 492-494.
а) Учні в зошитах креслять квадратики площею 1 дм2 і 1 см2, знаходять співвідношення між ними. (1 дм2 = 100 см2)
У задачі № 493 вимірюють довжину сторін прямокутників у міліметрах і знаходять їх площу. (64 • 14 = 896 (мм2) і 25 • 20 = 500 (мм2))
б) Учні з високим рівнем знань розв'язують задачі № 494 самостійно, а потім задачу, записану на дошці.
Задача. Коли одну із сторін прямокутники, що дорівнювала 9 см, збільшили на 3 см, його площа збільшилася на 18 см2. Яка була початкова площа прямокутника?
Підказка до задачі. Накреслимо початковий прямокутник і два можливі (якщо збільшили тільки довжину; якщо збільшили тільки ширину).
Розглянемо перший утворений прямокутник. Його площа збільшилась відносно площі початкового прямокутника на 18 см2. Це площа заштрихованого прямокутника. Щоб визначити його невідому сторону, треба 18:3 = 6 (см). Тобто ширина початкового прямокутника — 6 см. Тоді визначимо його площу: 9 • 6 = 54 (см2).
Розглянемо другий утворений прямокутник. Знайдемо, згідно припущення, невідому сторону: 18:3 = 6 (см). Це суперечить умові задачі, бо ця сторона становить 9 см.
(Відповіді до задач № 494: 1) 19а; 2) 53000 км2.)
3. Обчислення значень виразів на сумісні дії.
Вправа 495 за варіантами.
Варіант 1 — перший стовпчик.
Варіант 2 — другий. (Відповіді: 6070; 317892; 485. 806.)