МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні категорії, ключові поняття та визначення теми.Мета та завдання лекції. Тема 1. Роль інформаційних систем в управлінні сучасними організаціями ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. Введення до інформаційних систем у менеджменті З ЛЕКЦІЙНОГО КУРСУ ДИСЦИПЛІНИ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЛОК НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ КІРОВОГРАДСЬКА ЛЬОТНА АКАДЕМІЯ Факультет менеджменту Кафедра менеджменту, економіки та права
навчальної дисципліни "Інформаційні системи в менеджменті" (за вимогами кредитно-модульної системи) галузі знань 0306 "Менеджмент і адміністрування" напряму підготовки 6.030601 "Менеджмент"
Кіровоград 2012 р. „ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ В МЕНЕДЖМЕНТІ” Метою лекції є ознайомлення з перевагами застосування інформаційних систем в діяльності організацій. Завданнялекції: - ознайомити з конкурентними перевагами, що надає організаціям використання інформаційних систем; - розкрити поняття, етапи розвитку та види інформаційних технологій; - розглянути концепцію глобального інформаційного суспільства. 1.2. План лекції. План: 1. Вплив інформаційних систем на ефективність роботи організації. 2. Позитивні та проблемні аспекти функціонування інформаційних систем в організаціях. 3. Поняття інформаційних технологій та етапи їх розвитку. 4. Класифікація інформаційних технологій. 5. Глобальне інформаційне суспільство. Глобальне інформаційне суспільство - суспільство, в якому створений глобальний інформаційний простір, що забезпечує ефективну інформаційну взаємодію людей, їх доступ до світових інформаційних ресурсів і задоволення їх потреб в інформаційних продуктах і послугах. Інформатизація - широке впровадження сучасних інформаційних технологій в професійну діяльність фахівців різного профілю, в навчальну, науково-дослідну, управлінську, адміністративну діяльність, у побут і дозвілля людини. Інформаційна інфраструктура -сукупність інформаційних центрів, банків даних і знань, а також систем зв'язку, які забезпечують доступ споживачів до інформаційних ресурсів. Інформаційне суспільство - суспільство, в якому виробництво і споживання інформації є найважливішим видом діяльності, а інформація визнається найбільш значимим ресурсом, нові інформаційні та телекомунікаційні технології і техніка стають базовими технологіями і технікою, а інформаційне середовище поряд із соціальним і екологічним - новим середовищем перебування людини. Інформаційні технології (ІТ) – сукупність методів і засобів збору, збереження, обробки, передачі і використання інформації на основі використання засобів обчислювальної техніки для вирішення управлінських задач. Інструментарій ІТ - один або декілька взаємозалежних програмних продуктів для певного типу комп'ютера, технологія роботи в яких дозволяє досягти поставленої користувачем мети. Мобільна телефонія - впровадження переносних телефонних пристроїв у сучасний побут (стільникових телефонів, супутникових телефонів, радіотелефонів і апаратів магістрального зв'язку). Супутниковий зв'язок - один з видів радіозв'язку, заснований на використанні штучних супутників Землі, на яких змонтовані ретранслятори. Широкосмугова лінія зв’язку - високошвидкісна мережа, яка забезпечує одночасну високоякісну передачу даних, відео- і голосових сигналів. ISDN (Integrated Services Digital Network) - цифрова мережа з інтегрованими послугами, яка забезпечує одночасний цифровий доступ до послуг телефонного зв'язку, послуг передачі даних, відео, а також швидкісний комутований доступ до Internet.
1.4. Текст лекції. Діяльність підприємств і організацій у складних умовах динамічної ринкової економіки та жорсткої конкуренції потребує зниження вартості бізнес-процесів, удосконалення внутрішніх виробничих процесів, розширення кола клієнтів, скорочення надлишкових робіт всередині організації. Найбільш ефективним інструментом удосконалення діяльності підприємств у сучасних умовах є впровадження інформаційних систем (ІС). ІС застосовуються майже у всіх виробничих і невиробничих галузях народного господарства: промисловості, транспорті та зв'язку, торгівлі, будівництві, постачанні й збуті, управлінні, фінансах, страхуванні, медицині, освіті, науці тощо. Вплив інформаційних систем на ефективність роботи організації: 1. Зменшення витрат: - заміна ІС паперових документів і усталеної практики ручної праці зменшує вартість трудових і технологічних процесів; - заміна ІС робочої сили призводить до зниження числа середніх менеджерів і службовців і економії зарплати; - управління ІС запасами на складі скорочує витрати, пов'язані з їх утриманням, (комп'ютер визначає оптимальний запас виробів на складі, відслідковує їх поточну кількість); - електронна комерція урівнює шанси у звичній конкурентній боротьбі, дозволяючи великим і малим компаніям змагатись як рівним у якості, ціні, асортименті продукції, і надає доступ до світового ринку, не доступний для невеликих компаній ніякими іншими засобами. 2. Підвищення продуктивності праці (операційної ефективності) за рахунок одержання більш якісної, точної, своєчасної і корисної інформації на всіх рівнях управління, підвищення швидкості та якості виконання рутинних завдань. Наприклад, підвищення продуктивності праці працівників офісу за допомогою редакторів тексту, прискорення створення вантажних митних декларацій за допомогою спеціалізованого програмного продукту MD Declaration, підвищення якості й оперативності роботи менеджерів у процесі прийняття рішень за рахунок швидкісного збору даних від регіональних підрозділів і оперативного аналізу даних. Електронна пошта, Інтернет і відеоконференції створюють гарну координацію географічно розподілених співробітників у різних країнах і регіонах. 3. Підвищення функціональної ефективності (за основними функціями менеджменту: плануванням, організовуванням, мотивуванням, контролюванням і координуванням). Інформаційні технології реорганізують процес управління, забезпечуючи потужні нові можливості допомоги менеджерам. Наприклад, стало можливо одержувати інформацію для менеджерів щодо організаційного виконання аж до рівня певного найменування продукції з будь-якої організації в будь-який час. Нова інтенсивність інформації робить можливими точне планування, прогнозування і контроль. Розподіляючи інформацію через електронні мережі, менеджер може ефективно зв'язуватися з тисячами службовців і навіть управляти великими цільовими групами. 4. Підвищення якості обслуговування клієнтів. Використання телекомунікацій, локальних, регіональних і глобальних комп'ютерних мереж дозволяє залучати клієнтів скороченням часу обслуговування або надання їм комфорту. Фактори, що обумовлюють необхідність використання ІС, можливі бар'єри на шляху їх впровадження та позитивні зміни в організаціях після впровадження ІС наводяться в табл. 1.1.
Таблиця 1.1 Читайте також:
|
||||||||
|