Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні категорії, ключові поняття та визначення теми.

Мета та завдання лекції.

Метою лекції є ознайомлення з використанням в діяльності організації локальних та регіональних інформаційних мереж.

Завданнялекції:

- ознайомити з поняттями локальних, регіональних і глобальних інформаційних мереж;

- навести загальну характеристику комп'ютерної мережі Інтранет та розкрити основні напрямки її застосування сучасними організаціями;

- ознайомити з компонентами архітектури інформаційної технології Інтранету;

- навести переваги та обмеження використання Інтранету;

- розкрити роль Екстранету в діяльності сучасних організацій.

14.2. План лекції.

План:

1. Поняття локальних, регіональних і глобальних інформаційних мереж.

2. Загальна характеристика комп'ютерної мережі Інтранет та основні напрямки її застосування сучасними організаціями.

3. Технологічні ресурси Інтранету.

4. Переваги та обмеження використання Інтранету.

5. Роль Екстранету в діяльності сучасних організацій.

Вузол інформаційної мережі (хост) - комп’ютер в мережі, який призначений для забезпечення входу і роботи в мережі кінцевих користувачів, а також для розташування і збереження інформації.

Гіпертекст - документ, що має зв'язки з іншими документами через систему виділених слів (посилань).

Глобальна інформаційна мережа - комп'ютерна мережа, що охоплює значну територію (країна, континент, континенти) і призначена для передачі даних між підприємствами (організаціями), які використовують вузол або станцію для підключення до глобальної мережі.

Екстранет(Extranet) - мережеві зв'язки, які використовують технології Інтернету, щоб зв'язати Інтранет-бізнес з Інтранет-замовниками, постачальниками або іншими діловими партнерами.

Інтранет (Intranet) – це внутрішня корпоративна мережа, побудована на Інтернет-технологіях з метою забезпечити сумісне використання інформації, зв'язку, співпраці та підтримки ділових процесів у середині підприємства.

Інформаційна (комп'ютерна, обчислювальна) мережа - сукупність територіально розосереджених систем обробки даних, засобів і (або) систем зв'язку і пересилання даних, що забезпечує користувачам дистанційний доступ до її ресурсів і колективне використання цих ресурсів.

Локальна інформаційна мережа - це комп'ютерна мережа, що зв'язує декілька станцій в одній локальній зоні радіусом до 1 кілометра, які обмежені, наприклад, однією спорудою, одним підприємством (організацією), підрозділом тощо, та використовує зорієнтовані на цю територію засоби та методи передачі даних.

Протокол - сукупність правил, що визначають порядок обміну даними в інформаційній мережі.

Регіональна інформаційна мережа - це комп'ютерна мережа, що розміщена на території певного регіону і призначена для передачі даних між підприємствами (організаціями).

Ресурс інформаційної мережі - логічна або фізична частина мережі, що може бути виділена користувачу або процесу.

 

14.4. Текст лекції.

Інформаційна (комп'ютерна, обчислювальна) мережа - сукупність територіально розосереджених систем обробки даних, засобів і (або) систем зв'язку і пересилання даних, що забезпечує користувачам дистанційний доступ до її ресурсів і колективне використання цих ресурсів.

В залежності від швидкості обміну даними між робочими ЕОМ та розмірів охопленої території відрізняють локальні, регіональні та глобальні інформаційні мережі.

Локальна інформаційна мережа - це комп'ютерна мережа, що зв'язує декілька станцій в одній локальній зоні радіусом до 1 кілометра, які обмежені, наприклад, однією спорудою, одним підприємством (організацією), підрозділом тощо, та використовує зорієнтовані на цю територію засоби та методи передачі даних. Локальна мережа відрізняється простою архітектурою, а також великою швидкістю обміну і, як правило, невеликими відстанями між вузлами.

Регіональна інформаційна мережа - це комп'ютерна мережа, що розміщена на території певного регіону і призначена для передачі даних між підприємствами (організаціями). Як правило, підприємство (організація) використовує вузол або станцію для підключення до регіональної мережі.

Глобальна інформаційна мережа - комп'ютерна мережа, що охоплює значну територію (країна, континент, континенти) і призначена для передачі даних між підприємствами (організаціями), які використовують вузол або станцію для підключення до глобальної мережі. В глобальних мережах використовуються телефонні (комутовані чи некомутовані), радіо, супутникові та інші канали зв'язку. Найвідоміший приклад глобальної мережі - Internet.

Результати досліджень аналітичних фірм показали, що впродовж десяти років найбільше поширення серед локальних мережевих технологій мають технології Інтранет, а серед регіональних мережевих технологій - технології Екстранет.

Інтранет (Intranet) – це внутрішня корпоративна мережа, побудована на Інтернет-технологіях з метою забезпечити сумісне використання інформації, зв'язку, співпраці та підтримки ділових процесів у середині підприємства.

Додатки в Інтранет засновані на застосуванні Інтернет-технологій і особливо Web-технології: гіпертекст у форматі HTML, протокол передачі гіпертексту HTTP і інтерфейс серверних додатків CGІ. Складовими частинами Іntranet є Web-сервери для статичної або динамічної публікації інформації і броузери для перегляду та інтерпретації гіпертексту.

До Інтранет-компанії можна звертатися через Інтранет-замовників, постачальників й інших ділових партнерів, а також зареєстрованим користувачам через Інтернет за допомогою паролів і шифрів. Рис. 14.1 ілюструє зв'язок Інтранету й Інтернету компанії з декількома розміщеннями.

 

Рис. 14.1. Зв'язок Інтернету та Інтранету

 

Один з шляхів організації Інтранет-додатків компанією – групування їх концептуально в декілька категорій послуг користувача, відображаючи базисні послуги, які Інтранет пропонує користувачам. Ці послуги забезпечуються броузером Інтранету і програмним забезпеченням сервера. На рис. 14.2 показано, як Інтранет-додатки підтримують зв'язок і співпрацю, Web-публікації, ділові операції та управління, Інтранет-управління. Інтранет-додатки можуть бути інтегровані з існуючими ресурсами і додатками розширень до замовників, постачальників і ділових партнерів.

Рис. 14.2. Підтримка Інтранет-додатками зв'язку і співпраці, управління бізнесом, Web-публікацій, управління Інтранетом

 

Основні напрямки застосування Інтранету сучасними організаціями:

Зв'язок і співпраця Інтранету. Інтранет може досконало покращити зв'язок і співпрацю в середині підприємства. Наприклад, інтранет-броузер і персональний комп'ютер або автоматизоване робоче місце можна використовувати, щоби посилати і приймати електронну пошту, звукову пошту, пошуковий зв'язок, факси, зв'язуватися з іншими в середині організації і зовнішньо - через Інтернет. Використання Інтранет-властивостей програмного забезпечення колективної роботи сприяє покращенню групи і співпраці проекту з послугами типу груп обговорень, ділянок пам'яті дружньої бесіди, проведення відеоконференцій.

Публікації Web. Переваги розробки і публікації документів мультимедіа в базі даних World Wide Web перейшли в загальний Інтранет. Порівняна легкість, привабливість, нижча вартість публікації та доступу до комерційної інформації мультимедіа в середині веб-сайтів Інтранету були первинною причиною раптового росту використання Інтранету в бізнесі. Наприклад, інформаційні програми - інформаційні бюлетені компанії, технічні рисунки, каталоги програм - можуть бути видані за допомогою створення Web-сторінок, електронної пошти, радіомережі і як частина внутрішніх ділових додатків. Інтранет-програмні броузери, сервери і механізми пошуку можуть допомагати в управлінні комерційною інформацією і розміщенні її.

Ділові операції та управління. Інтранет використовується як платформа для розробки і розгортання критичних ділових додатків, щоби підтримувати ділові операції та організаційне прийняття рішень «упоперек» міжмережевого підприємства. Наприклад, багато компаній розробляє додатки на замовлення щодо управління збутом, інформаційних виконавчих систем, які можуть бути виконані за допомогою Інтранету й Інтернету. Більшість таких додатків розроблені для того, щоби зв'язати за допомогою інтерфейсу існуючі бази даних компаній та інших систем. Програмне забезпечення для такого ділового використання встановлене на Інтранет web-серверах. Службовці компанії або зовнішні ділові партнери можуть звертатися до таких додатків, використовуючи Web-броузери звідусіль в будь-який момент.

Інтранет є Інтернет-подібною мережею в середині організацій; він залежить від усіх інформаційних технологій, які роблять Інтернет можливим. Наприклад, компанії, які використовують Інтранет, повинні мати або встановлювати клієнт-сервери TCP/IP та зв'язувати обладнання і програмне забезпечення типу Web-броузера і наборів програм сервера, HTML, Web-видавниче програмне забезпечення, програми захисту і управління мережею зв'язку. Таким чином, Інтранет залежить від можливостей Web-броузера/сервера, TCP/IP клієнт-сервера і доступу до бази даних гіперсередовища, доступного в Інтернеті і World Wide Web.

Рис. 14.3 ілюструє компоненти архітектури інформаційної технології типового Інтранету: Web-броузер і програмне забезпечення сервера, механізми пошуку, інструментальні засоби програмного забезпечення мережі та програмне забезпечення управління мережею зв'язку - ключові компоненти відкритого Інтранету. Ці програмні компоненти забезпечують Інтранет-користувачам такі ж умови, як і Інтернет.

Рис. 14.3. Архітектура компонентів інформаційної технології Інтранету

 

На рис. 11.4 показано деякі типи серверів програмного забезпечення Інтранету.

Рис. 14.4. Сервери програмного забезпечення Інтранету

 

Мета Інтранет-компаній - бути першою зупинкою кожного службовця (користувача) кожного ранку. При цьому користувачі зможуть дізнатися важливі новини негайно, незалежно від того, яку платформу вони використовують, без затримок, пов'язаних із паперовою основою. Крім огляду інформаційних бюлетенів службовці використовують Інтранет-компанію, щоб переглянути реєстрацію завдання, ціни на біржі, інформацію компанії і новини; отримати інформацію і завантажити програмне забезпечення.

До переваг використання Інтранету в організації відносяться:

- дешевий доступ;

- простий, інтуїтивний графічний інтерфейс користувача;

- дешеве або безплатне програмне забезпечення;

- дешеве обладнання;

- виконання на всіх платформах;

- стандартизовані передача файлу, створення документа та мережевий протокол TCP/IP;

- економія робочого часу співробітників;

- зменшення витрат на друк, папір і телефонні переговори, а також на маркетинг і продаж;

- підвищення продуктивностість праці через швидший інформаційний доступ і простішу співпрацю.

Обмеження використання Інтранету:

- загроза зовнішнього проникнення;

- неефективне управління;

- мінімальна підтримка користувача;

- необхідність мережевих оновлень;

- несумісність версій броузера/сервера;

- неможливість масштабування для великих фірм з інтенсивними інтерактивними додатками;

- складність підтримки відео і звука тривалий час;

- відсутність персональних комп'ютерів у всіх службовців.

Зазначимо, що Web-орієнтована будова Intranet дає змогу здійснювати проекти ІC для передавання інформації з мінімальними витратами грошей, зусиль і часу. Величезною перевагою Intranet є здатність забезпечувати ефективну взаємодію всередині усієї організації. За результатами аналітичних досліджень компанії International Data Corporation коефіцієнт повернення інвестицій Intranet на базі програмного забезпечення Netscape становить понад 1000%. Це більше, ніж показник повернення інвестицій від будь-яких інших технологічних новітніх розробок.

Екстранет(Extranet) - мережеві зв'язки, які використовують технології Інтернету, щоб зв'язати Інтранет-бізнес з Інтранет-замовниками, постачальниками або іншими діловими партнерами.

Компанії можуть встановлювати прямі зв'язки приватної мережі, або створювати приватні безпечні зв'язки Інтернету, що викликало появу віртуальних приватних мереж. Також компанія може використовувати незабезпечений Інтернет як зв'язок Екстранету між Інтранетом та користувачами, але при цьому застосовувати шифрувальні дані і власні системи мереж, щоб забезпечити адекватний захист. Таким чином, Екстранет дає можливість замовникам, постачальникам, консультантам, субпідрядникам, діловим людям звертатися в обрані веб-сайти Інтранету й інші бази даних компаній (рис. 14.5).

Рис. 14.5. Взаємодія споживачів, бізнесменів та інших партнерів за допомогою Екстранет

 

Ділове значення Екстранету випливає із кількох факторів. Спочатку технологія веб-броузера мережі Екстранет шукала замовника і давала доступ постачальникам ресурсів Інтранету набагато простіше і швидше, ніж попередні ділові методи. Також Екстранет дає можливість організаціям запропонувати нові види інтерактивних допустимих мережею послуг їх діловим партнерам. Таким чином, Екстранет - це другий шлях, яким бізнес може формувати і посилювати стратегічні зв'язки з контрагентами. Екстранет може допускати і покращувати співпрацю замовників і ділових партнерів, полегшувати інтерактивну розробку програм, які, в свою чергу, дозволяють пришвидшувати операції в бізнесі.

Переваги використання Екстранет-рішень:

• зменшення часу на повторне введення даних завдяки автоматичному перенесенню їх із одного різновиду документів в інший;

• зниження витрат паперу на поштові послуги та інші супутні витрати завдяки безперешкодному передаванню документів в електронному вигляді;

• зменшення часу на оплату рахунків завдяки автоматизованій підготовці рахунків в електронному вигляді, швидкому опрацюванню рахунків отримувачем (платником) і здійснення оплати в електронній формі;

• скорочення витрат на утримання персоналу, що займався процесами паперового документування завдяки тому, що автоматизоване створення, зберігання, пошук і перегляд документів в електронному вигляді дає змогу економити час, до того ж, порівняння документів, зокрема текстовий аналіз, може бути автоматизований;

• зменшення витрат на здійснення комунікацій телефоном і факсом завдяки зменшенню потреби у зовнішніх переговорах по телефону та в обмінові повідомленнями по факсимільному зв'язку.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. Ocнoвнi визначення здоров'я
  7. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  8. А/. Поняття про судовий процес.
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 1435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 14. Локальні та регіональні інформаційні мережі в сучасних організаціях | Мета та завдання лекції.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.