Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



План до вивчення теми

Програмна анотація

Облік руху товарів і тари матеріально відповідальними особами в місцях зберігання. Способи зберігання товарно-матеріальних цінностей. Особливості здійснення та застосування гатункового способу зберігання товарів і тари. Партіонний спосіб ведення кількісно-сумового обліку товарів і тари. Суть сальдового та автоматизованого способів. Порядок звіряння відомостей бухгалтерського обліку із даними матеріально відповідальних осіб. Етапи та засоби обліку в 1С-Бухгалтерії. Звіт про рух товарів і тари на складі: порядок складання, подання, приймання, перевірки, затвердження та бухгалтерської обробки. Реєстр сумового обліку товарів і тари – журнал К-2. Порядок відкриття журналу К-2, його структура і методика заповнення. Зведений журнал К-2 та меморіальні ордери, які складаються згідно з вимогами процедури документообігу в книжково-журнальній формі обліку.

1. Облік товарів і тари в місцях зберігання.

2. Звітність матеріально-відповідальних осіб.

3. Аналітичний облік товарів і тари в бухгалтерії гуртового підприємства.

 

Для отримання інформації про наявність та рух товарів і тари за окремими найменуваннями, ґатунками, артикулами, партіями, та з метою контролю за зберіганням цінностей необхідно здійснювати облік в місцях зберігання та аналітичний облік в бухгалтерії у кількісно-сумовому та сумовому вираженні.

Облік руху товарів і тари у місцях зберігання здійснює завідувач складу. Матеріально відповідальні особи на підставі первинних документів здійснюють записи в реєстри, форма і порядок заповнення яких залежить від способу зберігання товарів і тари на гуртовому складі. Так, можуть застосовуватися такі способи зберігання цінностей:

1) гатунковий;

2) партіонний;

3) сальдовий;

4) автоматизований.

В бухгалтерії ведуть паралельно кількісно сумовий облік руху товарів і тари за такими ж способами.

Для ведення кількісного обліку використовують такі реєстри:

- товарні книги;

- картки натурального обліку;

- партіонні книги;

- машинограми або автоматизовані реєстри кількісно-сумового обліку.

Розглянемо суть вказаних способів кількісного аналітичного обліку товарних запасів і тари.

Гатунковий спосіб складського обліку передбачає ведення кількісного обліку за найменуваннями товарів і тари, номенклатурними номерами, матеріально відповідальними особами в товарних книгах і картках кількісного обліку. Рахунки в товарній книзі відкривають на кожен ґатунок товарів в порядку зростання номенклатурних номерів.

Для кожного найменування товарів і тари наводять підставу ціни, одиницю виміру, ціну, розфасування та ін.

Залишки в книзі записують у кількісному виражені і визначають після кожного запису даних з первинного документа.

За даними записів в товарних книгах на кожне перше число місяця, а також на дату проведення інвентаризації визначають кінцеві залишки і переносять їх в оборотну відомість кількісно-сумового обліку.

В оборотній відомості за кожною товарною позицією записують найменування, одиницю виміру, ціну, залишки на початок за кількістю і сумою, оборот за місяць з надходження і вибуття товарів за кількістю і сумою, залишки на кінець звітного періоду за кількістю і сумою.

Загальні підсумки залишків і оборотів за звітний місяць за всіма найменуваннями і номенклатурними номерами товарів і тари використовують для звіряння з даними бухгалтерського аналітичного обліку.

Застосування карток складського обліку передбачає ведення на складі спеціальної картотеки, в якій зберігають картки за ґатунками товарів, номенклатурними номерами.

При партіонному способі ведення складського обліку на кожну партію отриманих товарів виписується партіонний ярлик, який зберігається за товарними партіями.

В ярлику вказують всі дані про товар. Записи із оприбуткування та списання товару здійснює матеріально відповідальна особа в партіонній книзі або в картках партіонного обліку лише за кількістю. Записи здійснюють лінійно-позиційним способом.

Звіряння даних партіонного складського обліку з аналітичним обліком у бухгалтерії здійснюється за допомогою складання оборотної відомості кількісно-сумового обліку.

Більш прогресивними способами організації складського обліку є сальдовий та автоматизований.

Суть сальдового способу полягає в тому, що на складах здійснюють лише кількісний облік руху товарів і тари, а в бухгалтерії ─ лише сумовий аналітичний облік руху товарів і тари.

Звіряння даних здійснюється за допомогою складання сальдових відомостей. У цьому випадку на складі гуртового підприємства ведуть складський облік в товарних книгах або картках на підставі первинних документів про рух товарів і тари.

На кожне перше число місяця або дату проведення інвентаризації складають сальдову відомість.

Загальний підсумок залишків товарів по сальдовій відомості в сумовому вираженні звіряється із залишками товарів і тари, які відображені в реєстрах сумового аналітичного обліку за матеріально відповідальними особами.

Автоматизований складський облік є найбільш прогресивним і передбачає наявність ПЕОМ на гуртовому підприємстві. За цим способом в системі баз даних створюються файли наявності товарів за обліковими номенклатурами. Так, для рахунку № 281.1 “Товари на гуртових складах” за умови використання ППП “1С-Бухгалтерія” встановлюється ознака ведення аналітичного обліку. Таку ознаку встановлюють шляхом зазначення у “Плані рахунків” конкретного виду субконто для цього рахунку. Вид субконто – це найменування групи однотипних суб’єктів аналітики. Кожному виду субконто відповідає однойменний довідник. Так, наприклад, виду субконто “Товарно-матеріальні цінності” відповідає довідник “Товарно-матеріальні цінності”, що містить списки і великий спектр додаткової інформації щодо товарів.

При введенні у комп'ютер товарних документів, користувач повинен детально рознести за всіма об'єктами аналітики рух товару (тари).

Програма зберігає на бухгалтерських рахунках накопичену інформацію не тільки станом на дату останньої введеної операції, а й зберігає проміжні підсумки у вигляді початкового і кінцевого сальдо, а також оборотів за кожен місяць усього періоду обліку за об'єктами аналітики. Накопичена за певний період облікова інформація може бути подана бухгалтеру для оцінки й аналізу бухгалтерських підсумків на рівні субрахунків, об'єктів аналітики за допомогою певного набору стандартних звітів - “Аналіз рахунка”, “Оборотно-сальдова відомість”.

Звіт товарів і тари на складі” є зведеним документом, який складають матеріально відповідальні особи за звітний період. Звітний період та термін подання звітів визначається керівником гуртового підприємства залежно від потреб в інформації та обсягів господарської діяльності (щоденно або 1 раз в 3 дні).

Звіт складає матеріально відповідальна особа або бригадир (при бригадній матеріальній відповідальності). Матеріально відповідальна особа заповнює спочатку загальні реквізити звіту (назва організації, підприємства, номер звіту, дата звітного періоду).

Звіт складається з двох розділів:

1 - “Надходження”;

2 - “Вибуття”.

Матеріально відповідальні особи заповнюють графи про номери і дати документів, “від кого отримано”, “кому відвантажено” і суми товарів і тари.

У кінці звітного періоду підраховують підсумки за розділами окремо “Товарів” і “Тари” та визначають залишки товарів і тари. Після цього матеріально відповідальна особа проставляє кількість прибуткових і видаткових документів, дату складання і підпис.

Слід вказати, що звіт складають у двох примірниках і подають в бухгалтерію разом з прикладеними первинними документами, які засвідчують господарські операції.

В бухгалтерії здійснюється приймання звіту та перевірка за суттю, з формального, арифметичного та логічного боку.

За суттю перевіряють відповідність господарських операцій і первинних документів.

Арифметична перевірка проводиться з метою підтвердження записаних сум у первинних документах.

З формального боку бухгалтер проглядає заповнення всіх реквізитів звіту, відповідність дати документів звітного періоду.

Після приймання звіту бухгалтер, на якого покладені такі обов’язки, проставляє дату приймання і свій підпис та один примірник звіту повертає матеріально відповідальній особі. Потім бухгалтер розпочинає бухгалтерське опрацювання звіту.

Так, на підставі кожного первинного документа проставляють кореспонденції бухгалтерських рахунків.

Згруповані суми за кореспондуючими рахунками за кожним товарним документом, показники товарообороту, транспортно-заготівельні витрати, суми ПДВ, претензії записують у відповідні колонки звіту про рух товарів і тари на складі.

Запис сум з надходження товарів і тари за кореспондуючими рахунками здійснюються у прибутковій частині звіту. Крім того, тут зазначають суми за кредитом р. 63 “Розрахунки з постачальниками”.

У видатковій частині звіту окрім кореспондуючих рахунків за кредитом рах. 281.1 “Товари на гуртових складах”, проставляють суми гуртового товарообороту, виходячи із сум реалізації товарів покупцям.

Після рознесення даних з кожного первинного документа, бухгалтер підраховує підсумки за кожним кореспондуючим рахунком. Загальні підсумки звіряються з підсумками товарів і тари з надходження товарів і тари, які підраховані матеріально відповідальною особою.

Після бухгалтерського опрацювання звіту він затверджується керівником і підписується головним бухгалтером гуртового підприємства.

В бухгалтерії гуртового підприємства за прийнятими, опрацьованими і затверд­женими звітами здійснюють аналітичний, кількісно-сумовий та сумовий облік.

Кількісно-сумовий облік ведуть за такими ж способами, що і в місцях зберігання товарів і тари (гатунковий, сальдовий, інші).

Необхідність ведення кількісно сумового обліку в бухгалтерії пов'язана із забезпеченням інформацією управлінців про наявність та рух товарів і тари за окремими групами, партіями, найменуваннями, а також з метою забезпечення збереження кооперативної власності.

Для звіряння даних аналітичного обліку в бухгалтерії і складського обліку використовують відомості кількісно-сумового обліку.

Окрім кількісно-сумового обліку в бухгалтерії гуртового підприємства ведуть сумовий аналітичний облік. Для цих цілей книжково-журнальною формою обліку передбачено реєстр сумового аналітичного обліку ─ журнал форми № К-2. Якщо облік на підприємстві автоматизований, тоді реєстром є машинограма сумового обліку.

Записи в реєстрі сумового обліку здійснюють на підставі звітів про рух товарів і тари на складі.

Аналітичний сумовий облік ведуть і в цілому по гуртовому підприємству. за матеріально-відповідальними особами.

Для кожної матеріально-відповідальної особи відкривають аналітичні рахунки з необхідною кількістю рядків на звітний місяць. Додатково передбачено окремий рядок для фіксування даних порівняльної відомості результатів інвентаризації товарів і тари.

У кінці звітного місяця підраховують підсумки за кореспондуючими рахунками із дебетом та кредитом рах. 281.1 “Товари на гуртових складах” і за іншими розділами журналу форми № К-2.

Крім того, визначають також залишки товарів і тари на кінець місяця, які звіряють із показниками останнього звіту.

Підсумки оборотів і кінцеві залишки за кожним аналітичним рахунком матеріально відповідальної особи переносять у зведений журнал форми № К-2, який має такі самі реквізити, як і К-2 за винятком колонки “№ звіту”, яку заміняє колонка “№ складу”.

Інформація зведеного журналу форми № К-2 звіряється з журналами за іншими рахунками з метою визначення достовірності зустрічних сум; перевіряються також і внутрішні обороти за рах. № 281.1 “Товари на гуртових складах”.

На підставі звірених підсумків за зведеним журналом форми № К-2 складають такі меморіальні ордери:

─ за Дт 281.1 і Кт різних;

─ за Кт 281.1 і Дт різних;

─ за Дт 284.1 і Кт різних;

─ за Кт 284.1 і Дт різних;

─ за Кт 702.1 і Дт різних;

─ за Кт 631 і Дт різних.

Суми внутрішнього обороту за рахунком 281.1 включаються в меморіальний ордер за Дт рахунку, а в меморіальний ордер за Кт не записуються.

У меморіальних ордерах записують прописом суми часткові і загальні; проставляється дата складання і підпис головного бухгалтера.

Меморіальні ордери реєструються у реєстраційному журналі форми № К-40 загальним підсумком за відповідний місяць та розносяться у головну книгу форми № К-41.

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  7. V. Вивчення нового матеріалу.
  8. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  9. Вивчення
  10. Вивчення антонімів
  11. Вивчення взаємозв’язків правопорушень з іншими соціальними явищами
  12. Вивчення вогнепальної зброї і наслідків її застосування для вирішен­ня діагностичних та ідентифікаційних завдань.




Переглядів: 766

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контрольні питання | Природних втрат товару на складі №2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.