Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Student B

You are a professor taking part in the meeting. The aim of the meeting is to establish the rules for the newly created university. Your task is to suggest some rules the students should follow. Remember you are a professional. You have been working for about 20 years in education and you don’t like many things in modern students (lack of responsibility, bad behavior, missed classes etc.). Suggest the rules that will help the teaching staff to give the education of high quality.

At the end of the meeting you are to write down a resolution in the form of a table.

 

Student C

You are the member of the administration leading the meeting. The aim of the meeting is to establish the rules for the newly created university. Your task is to listen to the rules suggested by a student and a professor, analyze them and make up a decision whether you accept them or not. You may correct the rules or suggest your own ones.

At the end of the meeting you are to write down a resolution in the form of a table.

 

 

UNIVERSITY RULES
Teachers should 1. 2. 3. 4. 5. Students should 1. 2. 3. 4. 5.

 

Communication

Introducing yourself

When you meet someone for the first time, it is customary to introduce yourself.

 

Task 1

Practice some expressions used for the introduction

My name is …

I am …

My first name is…

My second name is…

Hi.

Hello.

How do you do?

Pleased to meet you.

I am from…

 

Task 2

Read the dialogue, practice it and reproduce it

Ann: Hello. Are you a student here?

Kate: Yes, I am.

Ann: So am I. My name is Ann Duglas.

Kate: How do you do? I am Kate Frank.

Ann: I am pleased to meet you. Is Frank your first name or your last

name?

Kate: My last name.

Ann: Ann is my first name. Please call me Ann.

Kate: Okay, Ann and please call me Kate.

Ann: Okay, Kate. I am from New York and where are you from?

Kate: I am from Manchester.

 

Task 3

Turn to your partner and make up a similar dialogue

Introducing someone

When you want to introduce someone to someone it is customary to use some expressions

Task 4

Practice some expressions used to introduce someone:

I’d like to introduce…

I’d like you to meet…

Can I introduce you to…

 

Task 5

Get information about your partner. Here are some questions for you to use

1. What’s your name?

2. Where are you from?

3. Do you work?

4. If not, what do you do?

5. Are you married?

6. What is your native language?

7. Do you have a hobby?

8. What are the three things you like and three things you don’t like?

 

Task 6


Читайте також:

  1. A DAY OF A STUDENT
  2. B) Argue the pros and cons of: 1. Tutorial system. 2. Students' uniform. 3. Residential colleges.
  3. Brainstorming. In small groups of 3 or 4 students discuss formulated answers.
  4. Dialog 1. In der Studentencafeteria
  5. Discuss it at the students' on line conference.
  6. Do College Students Get Well-Rounded General Education?
  7. E. Which of these would make most students happy and why?
  8. Http://studentu-vuza.ru/grazhdanskoe-pravo/lektsii/posledstviya-nesoblyudeniya-formyi-sdelki.html
  9. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  10. IV. Discuss with your fellow-students the symbols of Washington, D.C.
  11. Listen to a fellow-student reading the replies and point out his (her) errors in pronunciation.
  12. Listen to a fellow-student reading the replies, point out his errors in pronunciation.




Переглядів: 448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Succeeding in College | Rule 4 Keep Your Word

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.