Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Ринок – це діяльність з приводу купівлі-продажу товарів, організована за законами товарного виробництва.

Більш повно і глибоко сутність ринку можна розкрити через функції, які він виконує:

1 Інформативна функція - ринок надає учасникам виробництва об'єк­тивну інформацію про суспільне необхідні витрати вироб­ництва і суспільне необхідну якість та асортимент тих товарів і послуг, які виробляються.

2 Регулююча функція - орієнтуючись на ринкові ціни і намагаючись одержати максимальний прибуток, підприємці направ­ляють свої кошти на випуск тих товарів, які користуються попитом. У результаті досягається відповідність між обсягом виробництва і суспільними потребами, формуються необхідні економічні пропорції. Так ринковий механізм виконує регулю­ючу функцію.

3 Оздоровча функція - ринок виконує тоді, коли за допомогою конкуренції «очищає» суспільне виробництво від економічно слабких, нежиттєздатних господарських одиниць і, навпаки, «дає зелене світло» ефективнішим.

4 Стимулююча функція ринку полягає в тому, що вона сприяє заохоченню тих, хто найбільш раціонально використовує фактори виробництва для одержання найкращих кінцевих результатів, застосовуючи найновіші досягнення науки, техніки, організації, стимулювання праці та управління.

5 Інтегруюча функція- ринок сприяє проникненню товарів в інші країни та забезпечує зв'язок з іншими національними економіками. Ринок об’єднує суб’єктів економічної системи в одне ціле, сприяючи формуванню єдиного економічного простору як у межах окремої держави, так і в межах світової економіки.

Пропозиція — це сукупність товарів, які представлені на ринку. Її розмір визначається кількістю товарів, що пропо­нуються для продажу в певний період часу за існуючими цінами.

Попит являє собою потребу в певному товарі, що забезпечена грошима. Розмір попиту визнача­ється кількістю товарів, яка може бути реалізована на ринку за існуючими цінами.

Монополізація — це процес досягнення суб'єктом господа­рювання монопольного (домінуючого) становища на ринку то­вару, підтримання або посилення цього становища.

Під монополізмом розуміють активні дії монопольних структур, спрямовані на реалізацію своїх переваг у процесі взає­мовідносин з іншими суб'єктами господарювання.

Антимонопольна політика— комплекс заходів, розроб­лених і впроваджених у багатьох країнах світу, спрямова­них на припинення, попередження й обмеження діяльності монополій, а також створення відповідного законодавства.

Конкуренція являє собою процес супер­ництва між окремими продуцентами, постачальниками і покуп­цями товарів за найвигідніші умови їх виробництва та реалі­зації.

 

ЗАВДАННЯ:

1 Скласти конспект за питаннями плану.

Першу частину 1 –го питання плану оформити у таблиці:

 

 

Таблиця 7.1 - Класифікаціія видів конкуренції

Класифікаційна ознака Види Сутність
За галузево-територіальною ознакою Внутрішньогалузева  
Міжгалузева  
Міжнародна  
За кільністю суб’єктів ринку та ступенем їх кон­ку­рентної сили Досконала (чиста)  
Недосконала (монополія,монополістична конкуренція, олігополія)  
За методами конкурентної боротьби Цінова  
Нецінова  
Чесна  
Нечесна  

2 Підготуватися до обговорення таких питань:

- які основні умови виникнення економічної конкуренції?

- які основні причини виникнення монополій?

- назвіть основні функції Антимонопольного комітету України;

- який із секторів економіки (ринковий чи бюджетний) кращий? Аргументуйте свою позицію;

- дайте “класичне” і “маркетингове” визначення ринку. Що між ними спільного і відмінного?

3 Підготувати реферати на тему:

- “Антимонопольна політика і антимонопольне законодавство в Україні”;

- “Основні риси та принципи функціонування сучасної ринкової економіки, її переваги та недоліки”.

4 Виконати тестові завдання:

1 Ринок як економічна категорія виражає:

а) сукупність зв'язків між фазами суспільного відтворення;

б) виробничі відносини як форму розвитку продуктивних сил;

в) певну сукупність економічних відносин з приводу виробництва жит­тєвих благ з метою їх обміну (купівлі-продажу);

г) систему відносин власності у суспільстві.

2 Об'єктами ринку служить:

а) все, що продається і купується;

б) приватна власність на засоби виробництва;

в) суспільна форма організації товарного господарства;

г) система товарно-грошових відносин.

3 Суб'єктами ринку фактично стають:

а) усі товаровиробники, продавці і покупці, посередники і споживачі продукції, виробленої для реалізації шляхом обміну;

б) фізичні і юридичні особи, які займаються створенням продукції для задоволення власних потреб;

в) особи, зайняті в особистому підсобному господарстві селян;

г) працівники державних установ і організацій.

4 В економічній системі суспільства ринок, перш за все, забезпечує пропор­ційність між різними сферами і галузями економіки, тобто виконує функцію:

а) стимулюючу;

б) регулюючу;

в) контролюючу;

г) оздоровчу.

5 Товари і послуги для задоволення особистих потреб населення реалізуються на ринку:

а) засобів виробництва;

б) "ноу-хау";

в) споживчому;

г) фінансовому

6 За територіальною ознакою ринки поділяють на:

а) предметний, видовий, оптовий, біржовий;

б) місцевий, національний (внутрішній), світо­вий (зовнішній);

в) цінних паперів, або фондовий ринок;

г) науково-технічних розробок та інформації.

7 Залежно від умов, в яких діють суб’єкти господарювання ринки поділяють на:

а) легальний (офіційний) і нелегальний ("чорний", "тіньовий" і т.п.);

б) місцевий, національний (внутрішній), світо­вий (зовнішній);

в) вільний, монополізований, олігополістичний і монопольний;

г) ринок товарів і послуг, фінансовий та ринок праці.

8 За економічним призначенням ринки поділяють на:

а) легальний (офіційний) і нелегальний ("чорний", "тіньовий" і т.п.);

б) місцевий, національний (внутрішній), світо­вий (зовнішній);

в) вільний, монополізований, олігополістичний і монопольний;

г) ринок товарів і послуг, фінансовий та ринок праці.

9 Закон попиту:

а) чим вишуканіші речі, тим вищий на них попит у більшості покупців;

б) чим вища ціна товару, тим менший на нього попит;

в) чим вищі потреби, тим більше реалізується благ;

г) правильної відповіді немає.

10 Закон пропозиції:

а) фіксує залежність між ефективністю виробництва і обсягом реалізації товарів на ринку;

б) чим вища ціна, тим більше виробляється товарної продукції для споживачів;

в) чим вищі потреби, тим більше реалізується благ;

г) задоволення сукупного попиту здійснюється як за рахунок національ­ної економіки, так і завдяки імпорту продукції.

 

Ключ: 1в; 2а; 3а; 4б; 5в; 6б; 7в; 8г; 9б; 10б.

 

ФОРМА КОНТРОЛЮ:

- перевірка рефератів;

- перевірка конспектів;

- тестовий контроль.

 

ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
САМОСТІЙНА РОБОТА № 7 (2 год.) | САМОСТІЙНА РОБОТА № 8 (2 год.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.