МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУРинок – це діяльність з приводу купівлі-продажу товарів, організована за законами товарного виробництва. Більш повно і глибоко сутність ринку можна розкрити через функції, які він виконує: 1 Інформативна функція - ринок надає учасникам виробництва об'єктивну інформацію про суспільне необхідні витрати виробництва і суспільне необхідну якість та асортимент тих товарів і послуг, які виробляються. 2 Регулююча функція - орієнтуючись на ринкові ціни і намагаючись одержати максимальний прибуток, підприємці направляють свої кошти на випуск тих товарів, які користуються попитом. У результаті досягається відповідність між обсягом виробництва і суспільними потребами, формуються необхідні економічні пропорції. Так ринковий механізм виконує регулюючу функцію. 3 Оздоровча функція - ринок виконує тоді, коли за допомогою конкуренції «очищає» суспільне виробництво від економічно слабких, нежиттєздатних господарських одиниць і, навпаки, «дає зелене світло» ефективнішим. 4 Стимулююча функція ринку полягає в тому, що вона сприяє заохоченню тих, хто найбільш раціонально використовує фактори виробництва для одержання найкращих кінцевих результатів, застосовуючи найновіші досягнення науки, техніки, організації, стимулювання праці та управління. 5 Інтегруюча функція- ринок сприяє проникненню товарів в інші країни та забезпечує зв'язок з іншими національними економіками. Ринок об’єднує суб’єктів економічної системи в одне ціле, сприяючи формуванню єдиного економічного простору як у межах окремої держави, так і в межах світової економіки. Пропозиція — це сукупність товарів, які представлені на ринку. Її розмір визначається кількістю товарів, що пропонуються для продажу в певний період часу за існуючими цінами. Попит являє собою потребу в певному товарі, що забезпечена грошима. Розмір попиту визначається кількістю товарів, яка може бути реалізована на ринку за існуючими цінами. Монополізація — це процес досягнення суб'єктом господарювання монопольного (домінуючого) становища на ринку товару, підтримання або посилення цього становища. Під монополізмом розуміють активні дії монопольних структур, спрямовані на реалізацію своїх переваг у процесі взаємовідносин з іншими суб'єктами господарювання. Антимонопольна політика— комплекс заходів, розроблених і впроваджених у багатьох країнах світу, спрямованих на припинення, попередження й обмеження діяльності монополій, а також створення відповідного законодавства. Конкуренція являє собою процес суперництва між окремими продуцентами, постачальниками і покупцями товарів за найвигідніші умови їх виробництва та реалізації.
ЗАВДАННЯ: 1 Скласти конспект за питаннями плану. Першу частину 1 –го питання плану оформити у таблиці:
Таблиця 7.1 - Класифікаціія видів конкуренції
2 Підготуватися до обговорення таких питань: - які основні умови виникнення економічної конкуренції? - які основні причини виникнення монополій? - назвіть основні функції Антимонопольного комітету України; - який із секторів економіки (ринковий чи бюджетний) кращий? Аргументуйте свою позицію; - дайте “класичне” і “маркетингове” визначення ринку. Що між ними спільного і відмінного? 3 Підготувати реферати на тему: - “Антимонопольна політика і антимонопольне законодавство в Україні”; - “Основні риси та принципи функціонування сучасної ринкової економіки, її переваги та недоліки”. 4 Виконати тестові завдання: 1 Ринок як економічна категорія виражає: а) сукупність зв'язків між фазами суспільного відтворення; б) виробничі відносини як форму розвитку продуктивних сил; в) певну сукупність економічних відносин з приводу виробництва життєвих благ з метою їх обміну (купівлі-продажу); г) систему відносин власності у суспільстві. 2 Об'єктами ринку служить: а) все, що продається і купується; б) приватна власність на засоби виробництва; в) суспільна форма організації товарного господарства; г) система товарно-грошових відносин. 3 Суб'єктами ринку фактично стають: а) усі товаровиробники, продавці і покупці, посередники і споживачі продукції, виробленої для реалізації шляхом обміну; б) фізичні і юридичні особи, які займаються створенням продукції для задоволення власних потреб; в) особи, зайняті в особистому підсобному господарстві селян; г) працівники державних установ і організацій. 4 В економічній системі суспільства ринок, перш за все, забезпечує пропорційність між різними сферами і галузями економіки, тобто виконує функцію: а) стимулюючу; б) регулюючу; в) контролюючу; г) оздоровчу. 5 Товари і послуги для задоволення особистих потреб населення реалізуються на ринку: а) засобів виробництва; б) "ноу-хау"; в) споживчому; г) фінансовому 6 За територіальною ознакою ринки поділяють на: а) предметний, видовий, оптовий, біржовий; б) місцевий, національний (внутрішній), світовий (зовнішній); в) цінних паперів, або фондовий ринок; г) науково-технічних розробок та інформації. 7 Залежно від умов, в яких діють суб’єкти господарювання ринки поділяють на: а) легальний (офіційний) і нелегальний ("чорний", "тіньовий" і т.п.); б) місцевий, національний (внутрішній), світовий (зовнішній); в) вільний, монополізований, олігополістичний і монопольний; г) ринок товарів і послуг, фінансовий та ринок праці. 8 За економічним призначенням ринки поділяють на: а) легальний (офіційний) і нелегальний ("чорний", "тіньовий" і т.п.); б) місцевий, національний (внутрішній), світовий (зовнішній); в) вільний, монополізований, олігополістичний і монопольний; г) ринок товарів і послуг, фінансовий та ринок праці. 9 Закон попиту: а) чим вишуканіші речі, тим вищий на них попит у більшості покупців; б) чим вища ціна товару, тим менший на нього попит; в) чим вищі потреби, тим більше реалізується благ; г) правильної відповіді немає. 10 Закон пропозиції: а) фіксує залежність між ефективністю виробництва і обсягом реалізації товарів на ринку; б) чим вища ціна, тим більше виробляється товарної продукції для споживачів; в) чим вищі потреби, тим більше реалізується благ; г) задоволення сукупного попиту здійснюється як за рахунок національної економіки, так і завдяки імпорту продукції.
Ключ: 1в; 2а; 3а; 4б; 5в; 6б; 7в; 8г; 9б; 10б.
ФОРМА КОНТРОЛЮ: - перевірка рефератів; - перевірка конспектів; - тестовий контроль.
ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|