Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



САМОСТІЙНА РОБОТА № 12 (2 год.)

ТЕМА:Економічне зростання і його чинники

 

МЕТА:охарактеризувати циклічність економічного розвитку як прояву макроекономічної нестабільності та визначити причини циклічних коливань.

ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ:

1 Гальчинський А.С. Економічна теорія: підручник / А. С. Гальчинський. - К.: Вища школа, 2011. – 503 с. – с. 386 – 397.

2 Економічна теорія. Політекономія: підручник / за ред. В.Д. Базилевича. - К.: Знання - Прес, 2008. - 719 с. – с. 445 – 456.

3 Мочерний С. В. Економічна теорія: посібник / С. В. Мочерний. - К.: Видавничий центр „Академія", 2008. - 640с. – с. 451 – 470.

 

ПЛАН

1 Циклічність економічного розвитку. Причини і основні характеристики циклічних коливань.

2 Класифікація економічних циклів за тривалістю та їх характеристика.

ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Економічне зростання можна визначити як кількісне збільшення та якісне вдосконалення за відповідний період результатів виробництва (товарів, послуг) та його основних фа­кторів.

Економічний розвиток — це процес переходу країни від одного стану еконо­міки до іншого, більш досконалого — тобто якісно нового на ос­нові відповідних структурних та інституціональних зрушень.

Екстенсивний тип економічного зростання — це розширення вироб­ництва на основі кількісного збільшення його функціональних фак­торів при збереженні їх попередніх техніко-технологічних і кваліфіка­цій них параметрів.

Інтенсивний тип економічного зростання — це розширення вироб­ництва на основі якісного поліпшення його функціонуючих факторів при вдосконаленні організаційно-економічних відносин виробницт­ва (поділ праці, спеціалізація та кооперування виробництва тощо).

Циклічність — це об 'єктивна форма розвитку національної економіки і світового господарства як єдиного цілого.

У теорії цикл трактується як період розвитку економіки від початку однієї кризи до наступ­ної.

Економічний цикл (у класичному трактуванні) включає такі фази:

- криза — це різке порушення існуючої економічної рівноваги внаслідок диспропорцій у процесі відтворення, що різко зроста­ють;

- депресія — це фаза циклу, яка виявляється в застої виробниц­тва;

- пожвавлення — це фаза відновлення, яка розпочинається з незначного зростання обсягу виробництва (у відповідь на зрос­тання попиту) і помітного скорочення безробіття;

- піднесення (зростання) —- це така фаза циклу, коли обсяг виробництва перевищує обсяг попереднього циклу і зростає ви­сокими темпами.

 

ЗАВДАННЯ:

1 Скласти конспект за питаннями плану.

Відповідь на 1-ше питання плану оформити в таблицю:

 

Таблиця 12.1 - Класифікація теорій циклічних коливань за причинами їх виникнення

Теорії циклічних коливань Автори теорій Причини циклічних коливань
Теорії суспільного виробництва Ж. Б. Сей  
Д. Рікардо  
Дж. Вільсон  
С. Джевонс  
К. Маркс  
Теорії обміну М. Еванс М. Вірт  
Теорії розподілу Т. Мальтус  
Дж. С. Мілль  
Екстернальні (зовнішні) теорії    
Інтернальні (внутрішні) теорії    
Змішані теорії    

2 Підготуватися до обговорення таких питань:

- чим зумовлена циклічна форма економічного розвитку? Чи здатне людство уникати циклічних коливань в економіці? Аргументуйте свою позицію;

- охарактеризуйте кожну з чотирьох фаз економічного циклу;

- визначте особливості сучасних економічних циклів;

- визначте значення циклічного розвитку для економіки.

3 Підготувати реферати на тему:

- “Нециклічні коливання економіки”;

- “Проблеми економічного зростання в різних групах країн та в Україні”.

4 Виконати тестові завдання:

1 Економічний цикл - це:

а) технологічний період виробництва продукції;

б) термін використання основних фондів до повного їх зношення;

в) процес відновлення і повторення суспільного виробництва;

г) період від однієї кризи до наступної у процесі суспільного відтворен­ня.

2 За тривалістю розрізняють економічні цикли:

а) тимчасові і постійні;

б) короткі, середні і довгі;

в) динамічні й статичні;

г) об'єктивні і суб'єктивні.

3 Найскладнішою і важливішою фазою середнього (промислового) циклу є:

а) криза;

б) депресія;

в) пожвавлення;

г) піднесення.

4 Економічна криза представляє собою:

а) порушення ринкової рівноваги, неефективність підприємницької ді­яльності, банкрутства частини підприємств;

б) недостатнє державне регулювання економіки, нездатність забезпечи­ти плано­мірний розвиток господарства;

в) негативний вплив зовнішніх факторів на розвиток національного ви­роб­ництва, загострення економічної безпеки суспільства;

г) спад виробництва, глибокий розлад економічної системи, спосіб тим­часового вирішення її суперечностей.

5 Економічна криза несе в собі:

а) лише руйнівну силу для господарства;

б) позитивний вплив на підприємницьку діяльність;

в) руйнівну силу і виконує конструктивну функцію;

г) нові можливості для оптимізації виробництва.

6 Найтяжчі наслідки кризи для суспільства є:
а) політичні;

б) економічні;

в) психологічні;

г) соціальні.

7 Сучасна економічна теорія визначає переважно такі дві фази еконо­мічного (промислового) циклу:

а) коротка і тривала;

б) стримування і експансія;

в) рецесія (криза та депресія) і піднесення (пожвавлення і бум);

г) коливання (хвилі) і сталість ділової активності.

8 Антициклічне регулювання економіки - це:

а) невтручання держави в економічні процеси, коли господарська діяльність регулюється виключно об'єктивними економічними законами ринку;

б) коли держава централізовано контролює і регулює суспільне вироб­ництво, забезпечуючи його планомірний розвиток;

в) цілеспрямовані дії держави (частково й могутніх корпорацій), спря­мовані на зменшення глибини коливань, стабілізацію господарської кон'юнктури і темпів економічного зростання;

г) проведення кардинальних економічних реформ з метою удосконален­ня господарського механізму суспільства.

 

Ключ: 1г; 2б,в; 3а; 4г; 5г; 6г; 7в; 8в.

 

ФОРМА КОНТРОЛЮ:

- перевірка рефератів;

- перевірка конспектів;

- тестовий контроль.

 

ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 722

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ | САМОСТІЙНА РОБОТА № 13 (2 год.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.057 сек.