Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Економічна політика – це система економічних цілей та засобів, які забезпечують вирішення стратегічних і тактичних завдань розвитку економічної системи країни, втілених у державних програмах.

Зміст макроекономічного планування (програмування), що має суто індикативний ха­рактер, полягає в розробці й науковому обґрунту­ванні цілей, орієнтирів, пріоритетів, пропорцій та структур соціально-економічного розвитку країни на певний перс­пективний період.

Головними методами прямого регулювання є такі:

• законодавча та економічна діяльність держави;

• державні закупівлі, трансферні платежі;

• індикативне планування, розробка і реалізація цільових програм;

• прямий державний контроль над монопольними ринками;

• адміністративне регулювання певних процесів економічного життя.

Податкова систе­ма - сукупність податків, що стягуються в державі, методів їхнього розрахунку і стягнення, а також сукупність відповідних державних органів, які практично здійснюють цю специфічну діяльність

Соціальна політика сучасної держави – це комплекс соціально-економічних заходів держави спрямованих на захист населення від безробіття, підвищення цін, знецінення трудових заощаджень та ін.

Кредитна система – це система кредитних відносин, принципів і форм кредитування та сукупність кредитно-фінансових установ, які створюють, акумулюють і надають грошові засоби на засадах кредитування.

 

ЗАВДАННЯ:

1 Скласти конспект за питаннями плану.

2 Підготуватися до обговорення таких питань:

- яку роль в економічному та соціальному житті відіграють податки?

- в яких умовах краще спрацьовують прямі (адміністративні) методи впливу на економіку, а в яких – непрямі (економічні) методи?

- розкрийте суперечності державного впливу на економіку.

3 Підготувати реферат на тему:

- “Фінансова система України, її структурні елементи та особливості функціо­ну­вання”;

- “Бюджетна система України, функції та принципи бюджетного фінансування. Бюджетний дефіцит і державний борг”;

- “Податкова політика України: принципи та методи оподаткування”;

- “Кредитна система України та її структура”;

- “Антиіфляційна політика України”;

- “Зміст, функції та інструменти соціальної політики в нашій державі”.

4 Виконати тестові завдання:

1 Державне втручання в економікуспричинене насамперед:

а) обмеженням виробництва і природних ресурсів;

б) недосконалістю суспільної організації права;

в) неспроможністю ринкового механізму стихійно вирішувати нагальні
со­ціа­ль­но - економічні проблеми;

г) необхідністю забезпечення економічного суверенітету країни.

2 Пріоритетними завданнями держави у суспільно­му господарствіпостають:

а) боротьба з економічною злочинністю;

б) підтримка ділової активності на ринку;

в) утвердження мотивації чесної праці;

г) розвиток економічної системи, її господарського механізму.

3 Основний зміст державного регулювання економікиполягає у:

а) сприянні розвитку суспільного виробництва;

б) забезпеченні добробуту всього населення країни;

в) виконанні державою своїх функцій щодо ефективного впливу на про­цес розширеного відтворення економіки;

г) недопущенні криз, інфляції, безробіття та інших негативних явищ у житті суспільства.

4 Враховуючи, що суспільне виробництво є основою життєдіяльності людини, важливішими серед безлічі функцій державивиступають:

а) політичні;

б) соціально-культурні;

в) правові;

г) економічні.

5 Існують такі основні форми державного регулювання економіки:

а)планування, програмування і прогнозування;

б) грошовий обіг і кредитування;

в) науково-технічна політика;

г) збалансування й оптимізація структури господарства.

6 Макроекономічне плануванняпредставляє собою:

а) складання бізнес-планів підприємств;

б) форму управління народним господарством;

в) господарський (комерційний) розрахунок;

г) захист інтересів власного товаровиробника.

7 У свою чергу трьома основними формами державного плануванняє:

а) науковість, об'єктивність, цілеспрямованість;

б) обґрунтованість, оптимальність та ефективність;

в) директивне, індикативне та стратегічне;

г) місцеве, регіональне, загальне.

8 Найпоширеніші види державного регулювання економіки:

а) держконтракт, держзамовлення, ліцензування;

б) бюджетно-податкова, грошово-кредитна і цінова;

в) нормування і регламентування господарської діяльності;

г) встановлення державних стандартів, сертифікація і контроль за якіс­тю продукції.

9 Роль держави у зовнішньоекономічній діяльності:

а) незначна;

б) суттєва і постійно зростає;

в) великого значення не має;

г) другорядна взагалі.

 

Ключ: 1в; 2г,в; 3г; 4г; 5а; 6б; 7в; 8б; 9б.

 

ФОРМА КОНТРОЛЮ:

- перевірка рефератів;

- перевірка конспектів;

- тестовий контроль.

 

ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 633

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
САМОСТІЙНА РОБОТА № 13 (2 год.) | САМОСТІЙНА РОБОТА № 14 (2 год.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.